Η ΠΑΕ ΠΑΟΚ έδωσε την Δευτέρα στη δημοσιότητα με τον πλέον επίσημο τρόπο το σχέδιο για την ανέγερση της «Νέας Τούμπας», αποσαφηνίζοντας μάλιστα πως η κατασκευή του νέου γηπέδου θα ξεκινήσει άμεσα με το που εκδοθεί η σχετική οικοδομική άδεια. Διευκρίνισε μάλιστα πως το σχετικό προεδρικό διάταγμα δεν έχει ημερομηνία λήξης και πως η παραχώρηση της έκτασης ισχύει για 99 χρόνια χωρίς να αίρεται μετά την παρέλευση τετραετίας μετά την έκδοση του σχετικού Προεδρικού Διατάγματος.
Η κίνηση της ΠΑΕ ΠΑΟΚ ξεκαθαρίζει τα πράγματα με αποφασιστικότητα, σε μια στιγμή που διάφοροι κύκλοι προσπαθούσαν να μπουν «σφήνα» στα σχέδια της διοίκησης της, υπονομεύοντας την ενότητα της ομάδας.
Μεγάλη γκρίνια για τη Dimand
Στον κλάδο ανάπτυξης ακινήτων στην Dimand, να μείνω για λίγο. Η μετοχή της άγγιξε τα 10 ευρώ, κλείνοντας στα 9,98 με άνοδο μέσα στο γενικό κλίμα της μέρας κατά 2,89%. Ωστόσο, ακόμη απέχει πολύ από την τιμή εισόδου στο Χρηματιστήριο, που ήταν στα 15 ευρώ. Κι αυτό σε μια περίοδο που το ΧΑ έχει δώσει χρήμα με μεγάλη άνοδο τα τελευταία χρόνια. Όσο για μέρισμα… ούτε λόγος, με βάση κι όσα είπε ο επικεφαλής της Δημήτρης Ανδριόπουλος στην τελευταία Γενική Συνέλευση. Αυτό, έχει φέρει μαθαίνω, δυσφορία και γκρίνια για τον Δ. Ανδριόπουλο στους πολλούς και με ηχηρά ονόματα μετόχους…
Η υποστολή της ελληνικής σημαίας στην κρουαζιέρα και η Attica Group
Ήταν το 2011 όταν κατέβηκε από πλοίο κρουαζιέρας και η τελευταία ελληνική σημαία. Οι αντιδράσεις συνδικαλιστών της ναυτεργασίας, που είναι οι ίδιοι ακόμη και σήμερα στα πράγματα, από την μία πλευρά και η αδράνεια της πολιτείας, κατέστησαν την ελληνική σημαία στα κρουαζιερόπλοια μη ανταγωνιστική.
Όλα αυτά τα θυμήθηκα με αυτό που «ζούμε» τις τελευταίες δέκα ημέρες στις γραμμές της Αδριατικής, όπου η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) πραγματοποιεί συνεχείς απεργίες στα πλοία της Attica Group ζητώντας υψηλότερες αμοιβές και αύξηση της οργανικής σύνθεσης, των πλοίων σε επίπεδα υψηλότερα αυτών ορίων που προβλέπει η νομοθεσία.
Το δικαίωμα στην απεργία και οι Ιταλοί γείτονες
Προφανώς ένα συνδικαλιστικό σωματείο έχει το δικαίωμα της απεργίας και να βελτιώνει τις συνθήκες εργασίας για τα μέλη του. Μάλιστα από τις πρώτες ημέρες των κινητοποιήσεων υπήρξαν όντως βελτιωτικές κινήσεις από πλευράς της πλοιοκτησίας. Ωστόσο σε όλη αυτή την «ιστορία» δεν θα πρέπει να παραβλέπεται η πραγματικότητα, που στην περίπτωση μας λέει ότι παράλληλα με την Attica στις ίδιες γραμμές δραστηριοποιείται και Ιταλικός όμιλος, τα πλοία του οποίου λειτουργούν κανονικά, καθώς φέρουν Ιταλική σημαία, ενώ παράλληλα έχει το δικαίωμα (εκ της σημαίας) να απασχολεί πληρώματα από βαλκανικές χώρες, που αμείβονται με χαμηλότερους μισθούς από ό,τι οι Έλληνες ναυτικοί και οι Ιταλοί και βέβαια έχει και επιδότηση εργοδοτικών εισφορών από το Ιταλικό δημόσιο. Άρα ο Ιταλικός όμιλος λειτουργεί υπό ένα πιο ανταγωνιστικό καθεστώς σε σχέση με τον ελληνικό και «μπράβο» του.
Αν αλλάξει σημαία;
Αν αποφασίσει, όμως, η Attica να αλλάξει, για παράδειγμα, σημαία και να υψώσει των «αδελφών» Κυπρίων στα πλοία της συγκεκριμένης γραμμής, το πρόβλημα που αντιμετωπίζει σήμερα με τις κινητοποιήσεις θα εκλείψει και πιο ανταγωνιστική θα γίνει. Είναι όμως αυτή η καλύτερη λύση για ναυτικούς και ελληνικό κράτος:
Ο κόσμος του ελληνικού μάρμαρου
Να δούμε και παραγωγικούς τομείς που διαπρέπουν εξαγωγικά και αναδεικνύουν τον πλούτο και τις δυνατότητες της χώρας μας και πιο ειδικά της Βόρειας Ελλάδας. Ολοκληρώθηκαν με ιδιαίτερη επιτυχία οι εργασίες του 8ου Global Stone Congress, το οποίο φιλοξενήθηκε για πέντε ημέρες στην Δράμα και διοργανώθηκε από την Ελληνική Αρχή Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών και τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Μαρμάρου Μακεδονίας Θράκης, συγκεντρώνοντας κορυφαίους επιστήμονες, επαγγελματίες και φορείς από 12 χώρες, με ενεργό συμμετοχή στον τομέα των φυσικών πετρωμάτων.
Ξεχωριστό ενδιαφέρον παρουσίασε το σεμινάριο "Rise Into The Future", το οποίο ενθάρρυνε τη διατύπωση νέων ιδεών και οραμάτων για το μέλλον της βιομηχανίας, θέτοντας ως κεντρικό άξονα την ενίσχυση της διαπεριφερειακής συνεργασίας με στόχο την βιώσιμη και καινοτόμα ανάπτυξη του τομέα της φυσικής πέτρας. Να σημειώσω τη σημασία του εξορυκτικού κλάδου συνολικά σε εθνικό επίπεδο και ειδικά για τη Μακεδονία και δη την Ανατολική. Δράμα και Χαλκιδική έχουν την τιμητική τους άλλωστε.
Διπλάσιο οικονομικό όφελος
Στο συνέδριο, πάντως, τονίστηκε η σημαντικότητα του μαρμάρου η οποία αναδεικνύεται από το πολλαπλασιαστικό όφελος της οικονομίας, καθώς οι ειδικές μελέτες το αναφέρουν σαν παραπάνω από 2 ευρώ για κάθε 1 ευρώ πώλησης μαρμάρου. Οι σύνεδροι είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν μονάδες επεξεργασίας φυσικών πετρωμάτων και λατομείων, των εταιρειών FHL I. KIRIAKIDIS, NORDIA MARBLE, IKTINOS, PAVLIDIS MARBLE-GRANITE, της περιοχής Δράμας, αποκτώντας πολύτιμες γνώσεις για τις σύγχρονες τεχνολογίες και καλές πρακτικές της περιοχής, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο τη σύνδεση θεωρίας και πράξης.
Το φάρμακο, η γκρίνια και το clawback
Πάντα έχει ενδιαφέρον ό,τι συζητείται στον χώρο του φαρμάκου. Εκατσα χθες και παρακολούθησα ένα μεγάλο τμήμα του SFEE Summit. Ήταν όλοι εκεί. Κράτησα όμως δύο σημεία: Το πρώτο από την τοποθέτηση του Προέδρου του ΣΦΕΕ, Ολύμπιου Παπαδημητρίου: «Με την τακτική της μικρής βελτίωσης, είναι δύσκολο να γκρινιάξεις όσο πρέπει. Δεν αμφισβητεί κανείς ότι η χρηματοδότηση έχει αυξηθεί, δεν είναι όμως αρκετή. Οι προθέσεις είναι αγαθές, είναι θετικές, αλλά θέλουμε να δούμε πιο απτά αποτελέσματα. Ένα φάρμακο αν δεν είναι βιώσιμο, δε θα ‘ρθει».
Το clawback
Το δεύτερο από την ομιλία του Richard Robinson, Executive Director της Bristol Myers Squibb: «Τα οφέλη από την καινοτομία δεν εντοπίζονται μεμονωμένα στους ασθενείς, αλλά και στα οφέλη στον τομέα της παραγωγικότητας, αφού κατ’ αυτό τον τρόπο μπορούν να αποφευχθούν τόσο η νοσηλεία στα νοσοκομεία, όσο και οι υποτροπές των ασθενών. Η διαθεσιμότητα των καινοτόμων φαρμάκων είναι ένα πρόβλημα που μας απασχολεί συνολικά σε επίπεδο Ευρώπης. Για αυτό το λόγο, πρέπει να επενδύσουμε περισσότερο. Η Ελλάδα δεν μπορεί να είναι ανταγωνιστική με αυτά τα επίπεδα clawback».
Πάλι το υπερβολικό clawback, ένα μνημονιακό χαράτσι που όλοι ξορκίζουν και κανείς δεν βάζει το χέρι στη φωτιά…
Βεβαιώθηκε και φούσκωσε ο «κουμπαράς»
Και το Γραφείο Προϋπολογισμού του Κράτους στη Βουλή, στην τριμηνιαία έκθεσή του που δημοσίευσε χθες, πάντως, κατέγραψε άνοδο των οφειλών που έχουν ιδιώτες στο κράτος. Μέρος αυτού είναι και η βεβαίωση μέρους του Clawback - Rebate του 2024.
Έρχονται τα ρομποταξί της Tesla
Πανηγυρικό ήταν το ντεμπούτο για το πρώτο ρομποταξί της Tesla το οποίο έκανε την εμφάνισή του την Κυριακή στο Austin του Texas. Η μετοχή της εταιρείας κάλπασε κατά 10% τη Δευτέρα και φαίνεται να συνεχίζει. Οι αναλυτές, ωστόσο, παραμένουν επιφυλακτικοί, ενώ κάποιοι επεσήμαναν πλεονεκτήματα που η Tesla θα μπορούσε να εκμεταλλευτεί για να ξεπεράσει τους ανταγωνιστές της, συμπεριλαμβανομένης της Waymo της Alphabet και μιας σειράς κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών και τεχνολογικών εταιρειών. Η Tesla διαθέτει ικανότητα μαζικής παραγωγής και πρωτοστάτησε στις απομακρυσμένες ενημερώσεις λογισμικού που μπορεί να χρησιμοποιήσει για αναβαθμίσεις αυτόνομων οχημάτων.
Το πρόβλημα με το λογισμικό
Επίσης, σε μια πρόσφατη ομοσπονδιακή έρευνα ασφαλείας για την Tesla, οι ερευνητές εξετάζουν τον ρόλο της τεχνολογίας FSD σε ατυχήματα - μερικά θανατηφόρα - που σχετίζονται με βροχή ή άλλες κακές καιρικές συνθήκες που επηρεάζουν τις κάμερες του συστήματος. Πριν από τη δοκιμή στο Ώστιν, ο Musk δημοσίευσε στο X, ότι η τεχνολογία του ρομποτικού ταξί θα διέφερε ελάχιστα από οποιαδήποτε Tesla, εκτός από μια ενημέρωση λογισμικού: «Αυτά είναι μη τροποποιημένα αυτοκίνητα Tesla που έρχονται απευθείας από το εργοστάσιο, πράγμα που σημαίνει ότι κάθε Tesla είναι ικανό για αυτόνομη οδήγηση χωρίς επίβλεψη!»…
Σπίτια εκεί που ήταν τα… παγωτά
Μια ενδιαφέρουσα είδηση άκουσα, επίσης, στη γύρα μου χθες. Άκουσα λοιπόν ότι στο παλιό εργοστάσιο παγωτού στον Ταύρο της ΔΕΛΤΑ που έχει πουληθεί από την τελευταία ιδιοκτήτρια, την Froneri Hellas, στην εταιρεία MRP Elaionas Α.Ε. με πρόεδρο και CEO τον Bart Meijer, διοικητικό ηγέτη και ιδρυτή του ομίλου MRP, προορίζεται για σπίτια. Έτσι, ένας από τους μεγαλύτερους developers της Ολλανδίας θα αναμορφώσει ένα παλιό εργοστάσιο και θα το κάνει λαμπερές κατοικίες. Να θυμίσω ότι και η παλιά Πίτσος, στον Ρέντη, γίνεται εμπορικό κέντρο από τον Σκλαβενίτη. Τα κτίρια μένουν, οι χρήσεις αλλάζουν….
Διαβάστε περισσότερα εδώ