Νέα
  • ΓΔ: 1357.3 -2.46%
  • Τζίρος: 149,82 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Σύννεφα πάνω από την τουριστική βιομηχανία - Τα μεγάλα «αγκάθια» της επόμενης σεζόν

Η θερινή τουριστική περίοδος βαίνει προς το τέλος της, έστω και αν όλα δείχνουν ότι θα υπάρχει δραστηριότητα για τουλάχιστον 40 με 50 ημέρες ακόμη. Οι παράγοντες της αγοράς και η πολιτική ηγεσία δουλεύουν με ορίζοντα την επόμενη σεζόν, η οποία ωστόσο προμηνύεται εξαιρετικά δύσκολη και απρόβλεπτη για μία σειρά από παράγοντες.

Ο χειμώνας που έρχεται κυρίως για τους ευρωπαίους θα είναι εξαιρετικά δύσκολος, λόγω της ενεργειακής ακρίβειας, που σε πολλές περιπτώσεις δημιουργούν συνθήκες ασφυξίας σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις.

Όμως δεν είναι μόνο η ακρίβεια που προκαλεί ανησυχία στην τουριστική βιομηχανία, αλλά και μία σειρά από άλλους εγγενείς παράγοντες που έχουν να κάνουν με την λειτουργία του κλάδου. Τα παραπάνω τα γνωρίζουν άριστα και στην κυβέρνηση, αλλά και στους παράγοντες του κλάδου προσπαθούν ανάλογα να δώσουν λύσεις.

Προβλέψεις για επιβράδυνση της ζήτησης 

Παράλληλα αυτό που δεν θα υπάρχει την επόμενη τουριστική περίοδο, είναι η τόσο μεγάλη δίψα για ταξίδια, που υπήρχε εφέτος λόγω των περιορισμών που υπήρχαν πριν εξαιτίας της πανδημίας.

Δεν είναι τυχαίο εξάλλου ότι πρόσφατα ένας από τους κορυφαίους παράγοντες του κλάδου, ο επικεφαλής της Trivago, Axel Hefer, κάνει λόγο για επιβράδυνση της ζήτησης, μέχρι την επόμενη Άνοιξη.

Μάλιστα σημειώνει ότι «ο πλέον σημαντικός λόγος γι’ αυτό είναι ότι τα πραγματικά εισοδήματα μειώνονται εξαιτίας του πληθωρισμού, με πολλούς καταναλωτές να αναγκάζονται να ξοδέψουν μέρος από τις οικονομίες τους. Ετσι, απομένουν λιγότερα χρήματα για ταξίδια».

Ποια όμως είναι τα βασικότερα προβλήματα που έχει να αντιμετωπίσει ο κλάδος, απόρροια μίας σειράς γεγονότων. Ήδη από εφέτος αυτά υπήρξαν, αλλά λόγω της ανάγκης για ταξίδια …«κρύφτηκαν κάτω από το χαλί».

Οι ταξιδιώτες βίωσαν πολύωρες καθυστερήσεις στα αεροδρόμια και ακυρώσεις πτήσεων λόγω έλλειψης προσωπικού και κακού προγραμματισμού και ουδείς γνωρίζει εάν αυτό θα λυθεί στο άμεσο μέλλον.

Τα προβλήματα της επόμενης σεζόν 

Παράλληλα σε πολλές περιπτώσεις παρατηρήθηκε χαμηλότερης ποιότητας παροχή υπηρεσίας στην διαμονή, λόγω της έλλειψης προσωπικού. Αυτό είχε ως συνέπεια οι τουρίστες να πληρώνουν ακριβά ένα προϊόν δεν ανταποκρινόταν στα υψηλά status που είχαν συνηθίσει πριν από την πανδημία.

Ο εν λόγω συνδυασμός, χαμηλότερου πραγματικού εισοδήματος, υψηλότερων τιμών και υποδεέστερης ποιότητας υπηρεσιών αναμένεται να επηρεάσει τους ταξιδιώτες, οι οποίοι προβλέπεται πως θα επιλέγουν λιγότερα και μικρότερης διάρκειας ταξίδια, όπως τουλάχιστον αναφέρει ο επικεφαλής της Trivago.

Σημειώνει επίσης ότι αυτή η τάση θα αρχίσει να διαφαίνεται πολύ νωρίς, από το πρώτο τρίμηνο του 2023.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα αυτή την στιγμή φαντάζει να είναι η διαφαινόμενη ύφεση που απειλεί πολλές χώρες της Ευρώπης και αναπόφευκτα θα επηρεάσει το σύνολο του τουριστικού - ταξιδιωτικού κλάδου.

Όλοι συνηγορούν στην εκτίμηση ότι οι τρεις πρώτοι μήνες του 2023 θα είναι δύσκολοι, αλλά και το υπόλοιπο του έτους θα είναι αρκετά πιο αδύναμο από το 2022, όπως προβλέπει ο Al. Hefer.

Προβληματίζει η έλλειψη προσωπικού 

Τέλος ένα ακόμη σοβαρό πρόβλημα, που παρατηρήθηκε και εφέτος είναι η έλλειψη εξειδικευμένων εργαζομένων. Δεν είναι λίγοι μάλιστα ότι ίσως ως λύση να είναι η είσοδος αλλοδπαών στις χώρες που κυρίως πλήττονται, αλλοδαπού ανθρώπινου δυναμικού.

Ο ισχυρός άνδρας μάλιστα της Trivago, αναφέρει ότι το φαινόμενο αυτό δεν επηρεάζει την δημοφιλή πλατφόρμα, καθώς το 85% των νέων υπαλλήλων της προέρχεται από το εξωτερικό.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Περισσότερα