Νέα
  • ΓΔ: 1454.98 +1.36%
  • Τζίρος: 141,23 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

«We Tour»: Δυναμική είσοδος γυναικών της Μαύρης Θάλασσας στον τουριστικό κλάδο

Σε περισσότερες από 400, ανήλθαν τελικά οι ωφελούμενες Ελληνίδες γυναίκες από τη Βόρεια Ελλάδα που συμμετείχαν στο ευρωπαϊκό έργο Black Sea Women Entrepreneurship Connection - Empowering Women through Tourism, το «WE TOUR», με τις 70 εξ αυτών είναι μερικά βήματα μακριά από την είσοδό τους στο επιχειρείν και συγκεκριμένα στον τουριστικό κλάδο, ενώ οι 100, έχοντας ήδη δραστηριότητα στον χώρο, «πέτυχαν» ενίσχυση τη δικτύωσης τους με άλλες γυναίκες του εξωτερικού και σχεδιάζουν ήδη κοινά τουριστικά πακέτα για την περιοχή του Καυκάσου και της Μαύρης Θάλασσας. 

Αυτό τόνισε η πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρηματιών Γυναικών Ελλάδας (ΣΕΓΕ), Λίνα Τσαλταμπάση στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου που έγινε στη Θεσσαλονίκη, με αφορμή την λήξη του προγράμματος «We Tour» εντός του τρέχοντος μήνα, ενώ τονίζεται ότι αυτό «γεννήθηκε» σαν ιδέα το 2018 και ξεκίνησε τελικά να «τρέχει» τον Ιούνιο του 2021. 

Το «WE TOUR», είχε ως στόχο να εκπαιδεύσει γυναίκες που θα ήθελαν να ασχοληθούν με τον τουρισμό, αλλά και όσες δραστηριοποιούνται ήδη σε αυτό τον κλάδο και χρειάζονταν ενδυνάμωση και δικτύωση. Στο έργο, που χρηματοδοτήθηκε από το πρόγραμμα ENI CBC Black Sea Basin Programme 2014-2020, συμμετείχαν πέντε εταίροι από ισάριθμες διαφορετικές χώρες, τέσσερις ενώσεις γυναικών επιχειρηματιών από την Ελλάδα, τη Βουλγαρία, τη Γεωργία και την Τουρκία και μία τουριστική ένωση από την Αρμενία.

Βασικός στόχος του «We Tour», ήταν η δημιουργία ενός διασυνοριακού επιχειρηματικού δικτύου στην περιοχή της λεκάνης της Μαύρης Θάλασσας, για την ενίσχυση, υποστήριξη και ανάπτυξη της γυναικείας επιχειρηματικότητας, μέσω του τουρισμού και παρέχοντας νέες οικονομικές και κοινωνικές ευκαιρίες.

Όπως επισημάνθηκε στη διάρκεια της συνέντευξης τύπου, από τη χαρτογράφηση της γυναικείας επιχειρηματικότητας που έγινε στο πλαίσιο του κοινοτικού έργου, μόλις μία στους τρεις επιχειρηματίες στον τουρισμό είναι γυναίκα στην περιοχή (31%), με την Ελλάδα να παρουσιάζει το υψηλότερο ποσοστό (42%) σε σχέση με τις άλλες συμμετέχουσες χώρες στο έργο «We Tour».

«Η τουριστική αγορά της περιοχής στην οποία εστιάζει το We Tour είναι ανώριμη και πρέπει να κερδίσουμε χρόνο», επισήμανε χαρακτηριστικά η κ. Τσαλταμπάση, υπογραμμίζοντας μάλιστα ότι μπορεί το έργο να ολοκληρώνεται τον τρέχοντα μήνα, αλλά ο σύνδεσμος δεν θα σταματήσει να υποστηρίζει όσες γυναίκες ζητήσουν τη στήριξη του ΣΕΓΕ για να προχωρήσουν με το «όνειρό» τους και να δημιουργήσουν τη δική τους τουριστική επιχείρηση.

Από την πλευρά της η διευθύντρια του ΣΕΓΕ, Νάσια Ιωαννίδου, αναφέρθηκε στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα κατάρτισης που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο της υλοποίησης του «We Tour» και το οποίο διατίθεται δωρεάν σε οποιοδήποτε ενδιαφέρεται στην ιστοσελίδα του έργου https://wetourproject.com, λέγοντας μάλιστα χαρακτηριστικά ότι αυτό θα συνεχίσει να αναβαθμίζεται και να εμπλουτίζεται. 

Οπως διευκρίνισε η κ. Ιωαννίδου, το πρόγραμμα κατάρτισης δημιουργήθηκε με στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη των επιχειρηματικών δεξιοτήτων και των ικανοτήτων μάρκετινγκ των γυναικών, ώστε να διαχειρίζονται και να αναπτύσσουν αποτελεσματικά τις τουριστικές τους επιχειρήσεις και να προωθούν την περιοχή της Μαύρης Θάλασσας ως ελκυστικό τουριστικό προορισμό, χρησιμοποιώντας ψηφιακές τεχνολογίες και καινοτόμα εργαλεία μάρκετινγκ.

Το πρόγραμμα κατάρτισης, χωρίζεται σύμφωνα με την ίδια σε δύο βασικές ενότητες, κάθε μία από τις οποίες περιλαμβάνει πέντε υποενότητες. Η πρώτη ενότητα, "Μάρκετινγκ και διαχείριση στον τουρισμό", έχει σχεδιαστεί για να παρέχει στις γυναίκες που δραστηριοποιούνται ή θέλουν να δραστηριοποιηθούν στον τουριστικό τομέα τις απαραίτητες δεξιότητες για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της τουριστικής τους επιχείρησης, με έμφαση στην ποιότητα της προσφοράς, την επικοινωνία και το μάρκετινγκ. Η ενότητα περιλαμβάνει υποενότητες σχετικά με τη διαχείριση του τουρισμού, την τουριστική προβολή, το διεθνές τουριστικό μάρκετινγκ, το ψηφιακό μάρκετινγκ για τη βιώσιμη ανάπτυξη και το tour operating.

Η δεύτερη ενότητα, “Στρατηγικές και πολιτικές στον τουρισμό”, έχει σχεδιαστεί για να εμπλέξει τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής και τους επαγγελματίες στον τομέα του τουρισμού με μια σειρά θεμάτων που σχετίζονται με την επίτευξη του βιώσιμου τουρισμού. Η δεύτερη ενότητα περιλαμβάνει πέντε υποενότητες οι οποίες καλύπτουν την κατανόηση του τουρισμού και των στατιστικών του, τον τρόπο οικοδόμησης νέων και καινοτόμων τουριστικών πολιτικών, την κάθετη και οριζόντια συνεργασία μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων φορέων, τον τρόπο οικοδόμησης επιχειρηματικών τουριστικών ικανοτήτων και τον τρόπο αξιοποίησης των τοπικών πλεονεκτημάτων για την αξιοποίηση ενός τόπου και την εμπλοκή των τοπικών κοινοτήτων σε αυτή τη διαδικασία.

Μεταξύ άλλων, επισήμανε ότι το πρόγραμμα κατάρτισης έχει ελεγχθεί και εφαρμοστεί πιλοτικά κατά τη διάρκεια τοπικών εκπαιδευτικών ημερίδων σε όλες τις χώρες εταίρους, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, ενώ υπογράμμισε ότι αυτό σχεδιάστηκε από επαγγελματίες με σχετικές δεξιότητες και εμπειρίες στην κοινωνική επικοινωνία, την ανάπτυξη επιχειρήσεων και τις τοπικές πολιτικές.

Στη σημερινή συνέντευξη τύπου επισημάνθηκε ότι ο προσδιορισμός των ικανοτήτων και των αναγκών των γυναικών επιχειρηματιών στον τομέα του τουρισμού στην Ελλάδα, τη Βουλγαρία, την Τουρκία, την Αρμενία και τη Γεωργία είναι ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη δραστηριοτήτων και προγραμμάτων που μπορούν να υποστηρίξουν και να ενισχύσουν τις ικανότητές τους. Τονίστηκε δε ότι παρόλο που οι ανάγκες των γυναικών επιχειρηματιών ποικίλλουν σε αυτές τις χώρες, υπάρχουν ορισμένα κοινά θέματα, όπως η ανάγκη για κατάρτιση σε θέματα μάρκετινγκ, χρηματοδότησης, ηγεσίας, διαχείρισης και ψηφιακών δεξιοτήτων. «Με την αντιμετώπιση αυτών των αναγκών, οι εταίροι του έργου WE TOUR ελπίζουν να δημιουργήσουν ένα πιο περιεκτικό και υποστηρικτικό περιβάλλον για τις γυναίκες επιχειρηματίες του τομέα, προωθώντας την οικονομική ανάπτυξη και την ενδυνάμωση των γυναικών», επισήμανε η κ. Τσαλταμπάση.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ