Για τα νέα έργα στους αυτοκινητόδρομους, αλλά και πότε, αυτά, θα παραδοθούν μίλησε μεταξύ άλλων ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας στην εκπομπή «Σαββατοκύριακο από τις 5» του ΕΡΤNews.
Για την ασφάλεια στους σιδηρόδρομους ανέφερε ο κ. Δήμας «Αρχικά, όπως μπορεί να ξέρετε, την περασμένη εβδομάδα ο αρμόδιος αναπληρωτής υπουργός παρουσίασε στο υπουργικό συμβούλιο αλλά και με συνέντευξη Τύπου το σχέδιο νόμου το οποίο προωθεί η κυβέρνηση και πολύ γρήγορα θα έρθει στη Βουλή.
Εκεί προβλέπονται πολλές σημαντικές τομές στο διάδοχο σχήμα του ΟΣΕ. Θα υπάρχει ένα ενιαίο κέντρο εποπτείας, θα αξιοποιήσουμε τη νέα τεχνολογία θα υπάρχει ο άμεσος και πολύ ακριβής γεωεντοπισμός των τραίνων, θα τοποθετηθούν κάμερες, επανεκπαιδεύεται όλο το προσωπικό του ΟΣΕ, θα περάσουνε ψυχομετρικά τεστ.
Άρα ήδη θα εφαρμοστούν ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, διοίκησης μάνατζμεντ στον οργανισμό, με αποτέλεσμα να έχει πολύ μεγαλύτερη ευελιξία τόσο στο κομμάτι των προσλήψεων όσο και στο κομμάτι των των απολύσεων. Άρα πάμε σε έναν πολύ πιο σύγχρονο οργανισμό, ο οποίος θα έχει τη δυνατότητα να προσαρμόζεται στις ανάγκες της εποχής.
Την ίδια στιγμή, τη Δευτέρα υπογράψαμε και της σύμβασης για την αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου. Είναι τέσσερις συμβάσεις. Ο χρονικός ορίζοντας ολοκλήρωσης των συμβάσεων αυτών είναι στους 15 μήνες. Οι ανάδοχες εταιρείες έχουν δεσμευθεί πως θα ολοκληρώσουν τα έργα τους εντός του χρονοδιαγράμματος. Άρα με ένα συγκροτημένο, πολύ συνεκτικό σχέδιο, προχωράμε μπροστά ώστε να έχουμε ακόμα πιο ασφαλείς σιδηροδρόμους σε όλη τη χώρα»
«Tα μέσα μαζικής μεταφοράς είναι ασφαλή»
Σχετικά με το αν θα είναι ασφαλές να μπαίνουμε στα τρένα μέχρι την ολοκλήρωση του χρονοδιαγράμματος για τις αλλαγές που θα γίνουν ο υπουργός Μεταφορών τονίζει: «Tα μέσα μαζικής μεταφοράς είναι ασφαλή.
Προφανώς αυτό το οποίο προσπαθούμε να κάνουμε εμείς, σε συνεργασία μάλιστα και με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και με τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων και με την και με το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, αλλά και με ξένους ειδικούς, προσπαθούμε να ελαχιστοποιήσουμε όποιους κινδύνους υπάρχουν, όπως κάνουν όλα τα κράτη μέλη.
Άρα ο στόχος μας είναι να έχουμε ακόμα πιο ασφαλή μέσα μαζικής μεταφοράς και προς αυτή την κατεύθυνση προφανώς λειτουργούμε».
ΒΟΑΚ: Υπογράφεται η σύμβαση παραχώρησης για το Χανιά – Ηράκλειο
«Ο ΒΟΑΚ είναι το σημαντικότερο νέο έργο το οποίο γίνεται στην Ελλάδα. Εγώ θα σας πω ενδεχομένως και στην Ευρώπη, όσον αφορά νέο αυτοκινητόδρομο.
Καλώς εχόντων των πραγμάτων, την επόμενη εβδομάδα υπογράφουμε τη σύμβαση για τον ΒΟΑΚ, για το τμήμα της παραχώρησης δηλαδή από τα Χανιά στο Ηράκλειο. Και το λέω αυτό το πράγμα διότι ήδη έχουμε κάποια εργοτάξια στη Κρήτη, όσον αφορά στο ΒΟΑΚ, ειδικότερα από το νομό Ηρακλείου μέχρι τον νομό Λασιθίου σε κάποια τμήματα.
Άρα νομίζω ότι είναι μια πολύ σημαντική εξέλιξη, κάτι το οποίο ανέμενε πολύ κόσμος για μεγάλο χρονικό διάστημα. Όμως πλέον είμαστε έτοιμοι και καλώς εχόντων των πραγμάτων σε λίγες μέρες θα έχουμε την υπογραφή της σύμβασης» ανέφερε ο κ. Δήμας και υπογράμμισε πως «θα εφαρμόσουμε στο ΒΟΑΚ αυξημένα μέτρα οδικής ασφάλειας.
Είναι ένα πιλοτικό σχέδιο το οποίο εφαρμόσαμε για πρώτη φορά στο κομμάτι του Πάτρα-Πύργος και πράγματι καταφέραμε και μειώσαμε αισθητά τα ατυχήματα. Αυτό είναι πιλοτικό σχέδιο που εφαρμόζουμε από τον Δεκέμβριο του 2023, από το να έχουμε κώνους, πολύ καλύτερη σήμανση, καλύτερο φωτισμό, διαχωριστικά σε δύσκολα τμήματα, το οποίο ήταν πάρα πολύ σημαντικό.
Κάποιες παρεμβάσεις που μπορεί να φαίνονται είτε μικρές ή ακόμα και ενοχλητικές για κάποιους ανθρώπους, είναι όμως εξαιρετικά σημαντικές και σώζουν ζωές. Άρα αντίστοιχες παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας θα εφαρμόσουμε και στο κομμάτι του ΒΟΑΚ.
Ο ΒΟΑΚ είναι παραχώρηση. Αυτή τη στιγμή αυτό το οποίο μας ενδιαφέρει είναι να υπογραφεί η σύμβαση, να ξεκινήσει το έργο και όπως ξέρετε σε όλους τους αυτοκινητόδρομους που προβλέπονται και διόδια».
Πάτρα – Πύργος και Ε65
«Στο καινούργιο κομμάτι που θα εγκαινιάσουμε στο Πάτρα-Πύργος, τα διόδια που θα πληρώνουν οι πολίτες, οι χρήστες θα είναι αναλογικά και εξετάζουμε να δούμε πως θα μπορέσει αυτό το επόμενο χρονικό διάστημα, τα επόμενα χρόνια, για να είμαι πιο ακριβής, να επεκταθεί στο σύνολο της επικράτειας» ανέφερε ο κ. Δήμας.
«Το Πάτρα-Πύργος, το κομμάτι από τον Πύργο μέχρι και την Κάτω Αχαγιά, άρα από τον Πύργο, ανεβαίνοντας βόρεια για 65 χιλιόμετρα θα είναι έτοιμο μέχρι το τέλος του Ιουλίου.
Τα υπόλοιπα δέκα χιλιόμετρα 10 χλμ, που θα παραμείνουν θα είναι έτοιμα μέχρι το τέλος του έτους, άρα μέχρι το τέλος του έτους θα έχουμε έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, προφανώς και Λ.Ε.Α, το οποίο θα συνδέει την Αθήνα, την Ελευσίνα, την Κόρινθο, την Πάτρα και τον Πύργο.
Όσον αφορά τον Ε-65 είναι ένας κομβικής σημασίας αυτοκινητόδρομος, καθώς συνδέει την Κεντρική Ελλάδα με την ηπειρωτική Ελλάδα. Το κομμάτι από την Καλαμπάκα μέχρι και τη σύνδεση με την Εγνατία Οδό, τέτοια εποχή του χρόνου θα έχει δοθεί σε λειτουργία.
Άρα η δυνατότητα να έρθει κάποιος στην Αττική από την Ήπειρο ή το αντίστροφο να πάει από την Αττική στην Ήπειρο, θα είναι πολύ πιο γρήγορη, με μεγαλύτερη άνεση και μεγαλύτερη ασφάλεια» εξήγησε ο υπουργός Μεταφορών.
Με πληροφορίες από ertnews