Ξεκίνησαν οι μελέτες για την επέκταση του Μετρό της Αθήνας προς το Ελληνικό και τη Γλυφάδα, ενώ παράλληλα σχεδιάζονται και οι επόμενες επεκτάσεις.
Σε εξέλιξη τα έργα της Γραμμής 4
Την ίδια ώρα προχωρούν τα έργα κατασκευής της γραμμής 4 του Μετρό, με τους δύο μετροπόντικες να έχουν κάνει σημαντικά βήματα στη διάνοιξη των δύο σηράγγων από το Γαλάτσι και το Γουδή, που θα συναντηθούν στον σταθμό του Ευαγγελισμού.
Πιο γρήγορα προχωρά η διάνοιξη της σήραγγας από τον μετροπόντικα που κατευθύνεται από το Γουδή προς τον Ευαγγελισμό, όπου αναμένεται να φτάσει προς το τέλος του 2025 με αρχές του 2026. Ο δεύτερος μετροπόντικας από το Γαλάτσι υπολογίζεται να φτάσει στον Ευαγγελισμό τέλη του 2026 με αρχές του 2027.
Επεκτάσεις της Γραμμής 2
Ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό, Νίκος Κουρέτας, δήλωσε πριν από λίγες μέρες ότι σειρά έχει τώρα η επέκταση της Γραμμής 2 από τον σταθμό της Ανθούπολης στην οδό Θηβών στο Περιστέρι, μέχρι και τον Άγιο Νικόλαο στο Ίλιον, με τρεις σταθμούς: Παλατιανή, Ίλιον και Άγιος Νικόλαος.
Σε μελλοντική επέκταση, η γραμμή αυτή αναμένεται να φτάσει μέχρι τις Αχαρνές και να συνδεθεί με το δίκτυο του Προαστιακού. Είναι μία επέκταση που τη διεκδικούν έντονα οι κάτοικοι των Αχαρνών, του Καματερού και της ευρύτερης περιοχής, με τους τοπικούς παράγοντες της αυτοδιοίκησης να την έχουν θέσει σε άμεση προτεραιότητα.
Παράλληλα με την επέκταση προς το Ίλιον, προχωρά και ο εκσυγχρονισμός του αμαξοστασίου στον Ελαιώνα.

Προτεραιότητα η Γλυφάδα και το Ελληνικό
Σύμφωνα με τον κ. Κουρέτα, μετά το Ίλιον, η άμεση προτεραιότητα είναι η επέκταση προς Γλυφάδα και Ελληνικό, όπου δημιουργείται μια νέα πόλη μέσα στην πόλη, με τις μελέτες να έχουν ήδη ξεκινήσει.
Παράλληλα, μελετάται η επέκταση της Γραμμής 4 και προς τις δύο κατευθύνσεις. Η μία θα ξεκινάει από το Γουδή, θα περνάει από τη Λεωφόρο Κηφισίας και θα φθάνει στη Λυκόβρυση και τα Μελίσσια, ενώ η δεύτερη θα ξεκινάει από το Γαλάτσι και θα φθάνει σχεδόν έως την Εθνική οδό Αθηνών–Λαμίας.
Μελέτες έχουν ξεκινήσει και για τη σύνδεση του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος με το δίκτυο του Μετρό.
Χρονοδιάγραμμα και δυσκολίες
Όσον αφορά στον χρονικό ορίζοντα όλων αυτών των παρεμβάσεων, ο κ. Κουρέτας τόνισε πως ορισμένες θα χρειαστούν από πέντε έως και δέκα χρόνια, ενώ κάποιες άλλες ίσως και περισσότερο.
«Τα έργα του Μετρό είναι δύσκολα, σύνθετα, πολύπλοκα. Απαιτούνται πολλά στάδια μελετών μέχρι να φθάσουμε να τα συμβασιοποιήσουμε», εξήγησε ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό, προσθέτοντας ότι χρειάζονται καλές μελέτες, καλή επίβλεψη και άμεση αντιμετώπιση των προβλημάτων που προκύπτουν.
Ανάγκη για ανάπτυξη μέσων σταθερής τροχιάς
Τόσο ο κ. Κουρέτας όσο και οι συγκοινωνιολόγοι υπογραμμίζουν την ανάγκη να αναπτυχθούν τα μέσα σταθερής τροχιάς στα μεγάλα αστικά κέντρα – πρωτίστως στην Αθήνα, που αντιμετωπίζει σοβαρό κυκλοφοριακό πρόβλημα.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ