Σε μια ξεχωριστή εκπομπή, συναντήσαμε στον σταθμό Μετρό του Συντάγματος τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Visa Greece, Νίκο Πετράκη. Όπως εξήγησε στην κάμερα του Building the future, η είσοδος στα μέσα μαζικής μεταφοράς με την κάρτα μας – χρεωστική ή πιστωτική – είναι πλέον διαθέσιμη και μας έλυσε μια σειρά από απορίες.
Όπως είπε, είναι πολλαπλά τα οφέλη από τη χρήση της κάρτας σας, καθώς βοηθά στον τουρισμό με την εύκολη χρήση της, μειώνει τη χρήση των χάρτινων εισιτηρίων και βοηθά περισσότερο στον προγραμματισμό του ΟΑΣΑ, καθώς δίνει πολύτιμα στοιχεία από την κίνηση των επιβατών στα διάφορα μέσα που κινούνται στην πόλη.
Πώς λειτουργεί
Όπως διευκρίνισε, μπορεί να γίνει χρήση όλων των τύπων κάρτας, δηλαδή χρεωστική, πιστωτική ή προπληρωμένη κάρτα. Συνολικά, η διάρκεια του εισιτηρίου με τη χρήση της κάρτας είναι όπως και στο χάρτινο εισιτήριο: ενενήντα λεπτά. Μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε σε Μετρό, Τραμ, Λεωφορείο, Τρόλεϊ και Προαστιακό (μόνο στη γραμμή αεροδρομίου).
Επίσης, μας ενημέρωσε πως με την πολλαπλή χρήση μέσων με την κάρτα δεν υπάρχει διπλή χρέωση. Το μεγαλύτερο ποσό ανά μέρα είναι 4,10 ευρώ, όσες πολλαπλές επικυρώσεις και να κάνουμε.
Ο κ. Πετράκης μάς ενημέρωσε πως μπορούμε να κάνουμε χρήση και φυσικής κάρτας και κινητού (με το wallet) και ρολογιού. Προς το παρόν, δεν μπορεί να γίνει χρήση κάρτας για μειωμένα εισιτήρια, αλλά μόνο για το κανονικό κόμιστρο ή τα ειδικά κόμιστρα για το αεροδρόμιο.
Επίσης, σε περίπτωση ελέγχου, ο ελεγκτής έχει τη δυνατότητα να «διαβάσει» την είσοδό μας με την κάρτα, ενώ αν βγαίνοντας από το μετρό έχουμε ξεπεράσει τα 90 λεπτά, δεν γίνεται δεύτερη χρέωση.
Ασφάλεια, ευκολία, ταχύτητα
«Με τη χρήση της κάρτας έχουμε ασφάλεια, ευκολία και ταχύτητα», υποστήριξε ο κ. Πετράκης, ο οποίος έκανε γνωστό πως εκτός από την Αθήνα, το σύστημα tap2ride χρησιμοποιείται σε περίπου 30 ελληνικές πόλεις, όπως τα Χανιά, η Κοζάνη, η Κέρκυρα κ.α.
Μάλιστα, όπως είπε, σύμφωνα με διαθέσιμα στοιχεία, στην Κέρκυρα το 85% των επιβιβάσεων με κάρτα έγινε από τουρίστες. Για τη Θεσσαλονίκη, δεν αποκάλυψε πότε θα λειτουργήσει η χρήση κάρτας, αλλά όπως είπε: «Σύντομα θα έχετε νέα».
Σύμφωνα με έρευνα από το ΕΜΠ και τη Visa για τη χρήση της κάρτας, 7 στους 10 είναι θετικοί, ενώ 9 στους 10 δηλώνουν πολύ ικανοποιημένοι από τη χρήση κάρτας. Σήμερα, παγκοσμίως πάνω από 800 πόλεις έχουν σύστημα tap2pay από τη Visa, ενώ στην Ιταλία μόνο, πάνω από 10 εκατομμύρια επιβάτες χρησιμοποίησαν πέρυσι την κάρτα για τα ΜΜΜ.
Ηλεκτρικά λεωφορεία και tap2ride
Το Building the future, όμως, πήγε και στο αμαξοστάσιο της ΟΣΥ (λεωφορεία) στου Ρέντη, όπου συνάντησε τον Διευθύνοντα Σύμβουλο Στέφανο Αγιάσογλου. Ο επικεφαλής της εταιρείας μάς καλωσόρισε δείχνοντας τον νέο στόλο ηλεκτρικών λεωφορείων αλλά και φυσικού αερίου και χαρακτήρισε ιδιαίτερα σημαντική τη χρήση της κάρτας στα λεωφορεία, καθώς δεν χρειάζεται ο επιβάτης να ψάξει για εισιτήρια – θετικά τα σχόλια των επιβατών.
Μάλιστα, όπως είπε, έγινε αύξηση στη χρήση των εισιτηρίων, και αυτό έχει να κάνει και με το tap2ride, αλλά και με άλλες πολιτικές που ακολουθεί ο ΟΑΣΑ και η ΟΣΥ. Στη συνέχεια, έγινε επίδειξη εισόδου σε λεωφορείο με τη χρήση φυσικής κάρτας, κινητού και ρολογιού.
Επίσης, διευκρινίστηκε ότι στα λεωφορεία δεν χρειάζεται ξανά επικύρωση της κάρτας κατά την έξοδό μας, παρά μόνο στην είσοδο.
Ο κ. Αγιάσογλου, κλείνοντας, τόνισε ότι το νέο σύστημα χρήσης της κάρτας διευκολύνει τους οδηγούς και δεν αποσπώνται από την οδήγηση, αυξάνοντας την ασφάλεια των διαδρομών.