Νέα

ΥΠΟΔΟΜΕΣ

Μ. Βράιλας (Hellastron): Θα φτάσουμε 2.500 χιλιόμετρα κλειστών αυτοκινητoδρόμων

Building The Future, 12

Μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα συνέντευξη παραχώρησε ο πρόεδρος της Hellastron, Μάνος Βράιλας, στην εκπομπή «Building the Future», που είναι μια παραγωγή της «Ημερησίας», σε συνεργασία με το ypodomes.com και την στήριξη του Ομίλου εταιρειών AVAX.

Όπως ενημέρωσε ο πρόεδρος της Hellastron, ο σύνδεσμος ιδρύθηκε το 2014, όταν εν μέσω βαθιάς κρίσης υπήρχε η διάθεση να αναδειχθεί η σπουδαιότητα της κατασκευής και λειτουργίας των οδικών αξόνων. 

Είναι ο σύνδεσμος των αυτοκινητοδρόμων που έχουν διόδια, δηλαδή των εταιρειών παραχώρησης: Αττικής Οδού, Ολυμπίας Οδο΄θ, Αυτοκινητόδρομου Μορέα, Γέφυρας, Νέα; Οδού, Εγνατίας Οδού, Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου και Κεντρικής Οδού.

Ο κ. Βράιλας τόνισε την συμβολή των Ελλήνων στελεχών σε αντίστοιχους διεθνείς συνδέσμους όπως ο κ. Κωνσταντίνος Κουτσούκος που αυτή την περίοδο είναι πρόεδρος της ASECAP ενώ στο παρελθόν την ίδια θέση κατείχε και ο κ. Βασίλης Χαλκιάς.

Σχετικά με το τι ορίζεται ως «κλειστός αυτοκινητόδρομος» ο κ. Βράιλας μας ανέφερε πως είναι ο άξονας που είναι προσβάσιμος μόνο για τους χρήστες (τους οδηγούς δηλαδή). Στους άξονες αυτούς υπάρχουν κάμερες και 24ωροι έλεγχοι στους αυτοκινητόδρομους. Παράλληλα έκανε γνωστό πως μόνο η Τροχαία έχει αρμοδιότητα για να ανοίγει και να κλείνει ένας δρόμος και πως οι εταιρείες παραχώρησης είναι υπεύθυνες για την συντήρηση και τη λειτουργία τους.

Τεράστιο το δίκτυο αυτοκινητοδρόμων στην Ελλάδα

Οπως είπε, στην Ελλάδα έχουμε εκτεταμένο δίκτυο σηράγγων. Στα επόμενα χρόνια οι αυτοκινητόδρομοι θα φτάσουν τα 2.500 χλμ και το χαρακτήρισε ως ένα τεράστιο δίκτυο σε σχέση το δίκτυο σε σχέση με άλλες χώρες. Μόνο στον ΒΟΑΚ αναμένεται να κατασκευαστούν περί τα 40χλμ νέες σήραγγες

Για το θέμα της καταβολής διοδίων ο κ. Βράιλας είπε ότι διόδια πληρώνουν οι χρήστες του δρόμου και δεν επιβαρύνονται πολίτες σε άλλες περιοχές. «Είναι γενική αρχή της Ευρώπης να πληρώνει ο χρήστης», είπε, αναφερόμενος στο θέμα. 

Επίσης όπως υποστήριξε, με την πληρωμή διοδίων αποπληρώνονται τα δάνεια της κατασκευής και παράλληλα γίνεται εφικτή η συντήρηση και λειτουργία των δρόμων επί 24ης βάσης. 

Τέλος χαρακτήρισε «απαραίτητα» τα έργα συντήρησης στους αυτοκινητόδρομους. Όπως αποκάλυψε, στην Ευρώπη είναι η Γερμανία και η Ισπανία χωρίς διόδια. Στην Ελλάδα όπως ανέφερε, οι δρόμοι χρηματοδοτήθηκαν από ιδιωτικά κεφάλαια και δάνεια.

Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα - Πύργος

Για τις νέες προσθήκες στο δίκτυο αυτοκινητόδρομων της χώρας, ο πρόεδρος της Hellastron ενημέρωσε πως στις 31 Ιουλίου θα έχουμε την παράδοση 61χλμ στο Πάτρα-Πύργος και των υπολοίπων χιλιομέτρων στα τέλη Νοεμβρίου.

Για τον Απρίλιο του 2026 σημείωσε πως θα λειτουργήσει το βόρειο τμήμα του Ε65, Καλαμπάκα-Εγνατία. Παράλληλα όπως ανέφερε, μέσω της σύμβασης παραχώρησης, θα αναβαθμιστεί η Εγνατία Οδός καθώς μέχρι τώρα δεν έχει υπάρξει καλή συντήρηση του άξονα.

Επίσης υπογράμμισε πως ξεκίνησε η κατασκευή του ΒΟΑΚ η οποία θα διαρκέσει 5 χρόνια. Είναι όπως είπε σήμερα το μεγαλύτερο έργο αυτοκινητόδρομου στην Ευρώπη. Ο συγκεκριμένος άξονας λόγω της περιπλοκότητας του θα παραδίδεται σταδιακά ενώ σήμερα στο τμήμα Χανιά-Ηράκλειο έχουν ξεκινήσει πρόδρομες εργασίες και έργα οδικής ασφάλειας τα οποία θα διαρκέσουν περίπου ένα έτος.

Τέλος ο πρόεδρος της Hellastron έδωσε κάποιες συμβουλές για την οδήγηση στους αυτοκινητόδρομους. Όπως είπε, όχι στην υπέρβαση του ορίου ταχύτητας, να υπάρχει πάντα επαρκές καύσιμο, να ελέγχονται τα λάστιχα και οι οδηγοί να έχουν νερό. Τέλος όπως είπε οι ελληνικοί αυτοκινητόδρομοι πρώτοι εγκατέστησαν φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων εκτός της Εγνατίας Οδού.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΥΠΟΔΟΜΕΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΥΠΟΔΟΜΕΣ