Μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα συνέντευξη παραχώρησε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού, Παναγιώτης Παπανικόλας, στην εκπομπή «Building the Future», που είναι μια παραγωγή της «Ημερησίας», σε συνεργασία με το ypodomes.com και τη στήριξη του Ομίλου εταιρειών AVAX.
Αναδρομή στην ιστορία του έργου
Ο κ. Παπανικόλας έκανε μια αναδρομή στην ιστορία του έργου και, όπως είπε, τo 2008 υπογράφηκε η σύμβαση παραχώρησης για την Ολυμπία Οδό από Ελευσίνα μέχρι Τσακώνα. Τα έργα ξεκίνησαν και διήρκησαν περίπου 3 χρόνια.
Η οικονομική κρίση ρίχνει την κίνηση του δρόμου πάνω από 40% και σταματά το 2011 την κατασκευή της Ολυμπίας Οδού αλλά και των άλλων οδικών αξόνων της χώρας. Θα χρειαστεί να περάσουν δύο χρόνια και το 2013 ξεκινά και πάλι το έργο, χωρίς όμως το τμήμα Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα.
Μετά από 4 χρόνια ολοκληρώνεται η κατασκευή Κόρινθος-Πάτρα το καλοκαίρι του 2017. Θα περάσουν ακόμα τρία χρόνια και, τελικά, το 2020 συμφωνείται με το Ελληνικό Δημόσιο η επανένταξη του τμήματος Πάτρα-Πύργος. Όπως μάλιστα είπε ο επικεφαλής της Ολυμπίας Οδού, έβαλε πλάτη το Ελληνικό Δημόσιο για να ενταχθεί τελικά όλο το τμήμα που είχε χαθεί το 2013, δηλαδή το Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα.
Νέα σύμβαση και έναρξη εργασιών
Στη συνέχεια ακολούθησαν διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και χρειάστηκαν αρκετοί μήνες μέχρι να δοθούν οι εγκρίσεις και να υπογραφεί νέα σύμβαση παραχώρησης στα τέλη του 2021.
Τελικά, το έργο για το τμήμα Πάτρα-Πύργος ξεκινά τον Μάρτιο του 2022. «Το εγχείρημα κατασκευής του Πάτρα-Πύργος δεν ήταν καθόλου εύκολο. ΑΚΤΩΡ, ΑΒΑΞ, ΤΕΡΝΑ τήρησαν την υπόσχεσή τους για να τελειώσει το έργο παρά τις δυσκολίες», ανέφερε ο κ. Παπανικόλας.
Σημείωσε πως υπήρξαν θέματα που δημιούργησαν δυσκολίες στην εξέλιξη του έργου και έκανε γνωστό πως, μετά την παράδοση των 65 χιλιομέτρων, τα υπόλοιπα 9 χιλιόμετρα στην περιοχή της Αχαΐας θα παραδοθούν μέχρι το τέλος του έτους.
Η λειτουργία και τα οφέλη για τους χρήστες
Όπως σημείωσε, τα έργα παραχώρησης δεν τελειώνουν με το τέλος της κατασκευής· τότε ξεκινούν, καθώς με τη λειτουργία του Πάτρα-Πύργος ξεκινά και μια σειρά από υπηρεσίες. Ανέφερε επίσης πως υπήρξε συντονισμός για να ξεκινήσει η λειτουργία 24 ώρες κάθε ημέρα όλο τον χρόνο. «Το ταξίδι δεν θα είναι πλέον μοναχικό», είπε χαρακτηριστικά.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Ολυμπίας Οδού, τώρα προσφέρεται ασφάλεια, καθώς τα στατιστικά αποτελέσματα τα είδαμε στο Κόρινθος-Πάτρα. Όπως μάλιστα υπογράμμισε, είναι ασφαλής και η εθνική οδός, αλλά χρειάζεται και η άνεση του αυτοκινητόδρομου. Πλέον, το ταξίδι από Πάτρα μέχρι Πύργο διαρκεί μόνο 45 λεπτά.
Επιπλέον, η Ολυμπία Οδός έχει αναλάβει πάνω από 80 εκατ. ευρώ οι πρόσθετες εργασίες στο Πάτρα-Πύργος για καλύτερη συνδεσιμότητα με τις περιοχές πέριξ του αυτοκινητόδρομου. Παράλληλα, σε εξέλιξη έχουμε και αντιπλημμυρικά έργα.
Η συνέχεια του έργου προς Τσακώνα
Υπενθύμισε επίσης ότι είναι ενταγμένο και το τμήμα Πύργος-Αλφειός-Τσακώνα και πως, με την κατασκευή του Πάτρα-Πύργος, αποδείχθηκε ένα μοντέλο που είναι βιώσιμο για το μέλλον.
Πλέον είναι σε εξέλιξη η συνέχεια κάτω από τον Πύργο, στο τμήμα αρχικά μέχρι τον Αλφειό. «Κοιτάμε να δώσουμε οριστική λύση μέσω μελετών για τη διέλευση από τον Καϊάφα», ανέφερε ο κ. Παπανικόλας.
Σχετικά με την αύξηση της κίνησης της Ολυμπίας Οδού, ο ισχυρός άνδρας της Ολυμπίας Οδού ανέφερε πως οι χρήστες προτιμούν τον αυτοκινητόδρομο, καθώς υπάρχει ανάπτυξη, ενώ και το κόστος ταξιδιού είναι μικρότερο σε σχέση με άλλους αυτοκινητόδρομους.