Μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα συνέντευξη έδωσε ο πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, Θανάσης Τσιάνος για τα θέματα που απασχολούν τον κλάδο των μεταφορών.
Συζήτησε με τον δημοσιογράφο Νίκο Καραγιάννη στην εκπομπή «Building the Future», που είναι μια παραγωγή της «Ημερησίας», σε συνεργασία με το ypodomes.com και την στήριξη του Ομίλου εταιρειών AVAX και έγινε αναλυτική παρουσίαση των θέσεων των Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων.
Όπως ανέφερε ο πρόεδρος ΣΕΣ, Θανάσης Τσιάνος «ως Σύλλογος έχουμε χτυπήσει πολλές φορές τα καμπανάκια - Πρώτη ήταν πριν την οικονομική κρίση και στη συνέχεια μετά την πανδημία του κορονοϊου».
Ο πρόεδρος σημείωσε πως έχει υπάρξει υποχρηματοδότηση στις υποδομές για τις μεταφορές τα τελευταία χρόνια ως απόρροια της κρίσης, υπογράμμισε όμως ότι θα έπρεπε ήδη να έχουν γίνει κινήσεις καθώς οι μετακινήσεις συνεχίζουν να αυξάνονται χρονιά με τη χρονιά και οι δρόμοι αρχίζουν και παρουσιάζουν σημάδια κορεσμού.
Ο κ.Τσιάνος, ανέφερε πως χρειάζεται προτεραιοποίηση στα κονδύλια καθώς οι κυκλοφοριακές καθυστερήσεις θα συνεχίζουν να αυξάνονται. Δίνοντας στοιχεία για την κίνηση είπε πως κατά μέσο όρο ένας οδηγός σπατάλησε 104 ώρες στους δρόμους το 2023 ενώ το 2024 ο αριθμός αυτός αυξήθηκε στις 111 ώρες και αναμένεται περαιτέρω επιδείνωση το 2025 και κάθε επόμενη χρονιά.
Κατά τον πρόεδρο του ΣΕΣ τα μέσα σταθερής τροχιάς με βασικό άξονα το Μετρό, θα πρέπει να αναλάβουν μεγαλύτερο μέρος στις αστικές μετακινήσεις. Παράλληλα θα πρέπει να συνεχιστεί η ανανέωση του στόλου λεωφορείων, να ληφθούν μέτρα για τις λεωφορειολωρίδες για να υπάρχει εύρυθμη ροή των οχημάτων και να ξεχωρίζουν από την υπόλοιπη κυκλοφορία.
«Οι επενδύσεις στα μέσα μαζικής μεταφοράς φέρνουν πίσω 4 φορές τα χρήματα τους» τόνισε ο κ.Τσιάνος και έφερε ως παράδειγμα την Βαρκελώνη η οποία επέκτεινε σημαντικά το δίκτυο μετρό της πόλης φέρνοντας σημαντικά αποτελέσματα στην καθημερινή κυκλοφορία/
Παράλληλα ο κ.Τσιάνος μίλησε για την κατασκευή τηε γραμμής 4 του Μετρό για την οποία σημείωσε πως υπάρχει η αίσθηση ότι η κατασκευή έργων μετρό έχει καθυστερήσεις και θα πρέπει να επιταχυνθεί καθώς τα έργα αυτά είναι ιδιαίτερα σημαντικά.
Μιλώντας και για τα αναγκαία οδικά έργα στην περιοχή της Αττικής ο πρόεδρος του ΣΕΣ ανέφερε πως είναι πολύ σημαντικά τα έργα όπως ο Τριπλός Κόμβος Σκαραμαγκά και η επέκταση της Λ.Κύμης ενώ όπως είπε, ήδη από τη δεκαετία του 90 μελετάται ο νέος άξονας Ελευσίνα-Οινόφυτα.
Επίσης έθεσε ως πρώτη προτεραιότητα την σύνδεση της Αττικής Οδού με την Λεωφόρο Βουλιαγμένης με παράλληλα αναβάθμιση της λεωφόρου (ανισοπεδοποίηση) και λόγω Ελληνικού, όπως μάλιστα είπε είναι αναγκαία η επιτάχυνση της υλοποίησης της πριν ξεκινήσουν να λειτουργούν οι διάφορες δραστηριότητες στην περιοχή των νοτίων προαστίων που δημιουργείται μια νέα πόλη.
Ο κ.Τσιάνος επέμειμε στην αξία του έργου επέκτασης της Λ.Κύμης για να μην υπάρξει κορεσμός σε Κηφισό και Αττική Οδό. Όπως αποκάλυψε, από το 2023 μέχρι σήμερα οι μετακινήσεις στην Αττική Οδό έχει αυξηθεί κατά 9,5% και η αυξητική τάση συνεχίζεται.
Για τον νέο ΚΟΚ είπε πως φαίνεται πως υπάρχει πολιτική βούληση για περισσότερη αστυνόμευση ενώ χαρακτήρισε ως ενθαρρυντικά τα στοιχεία για τα ατυχήματα στους δρόμους.
Μιλώντας για την προσπάθεια ανάταξης του σιδηρόδρομου, ο πρόεδρος του ΣΕΣ ανέφερε πως μετά τα Τέμπη ο Σύλλογος έβγαλε δελτία τύπου για τις παθογένειες του μέσου και πως όλα τα πορίσματα έχουν πολλά κοινά στοιχεία για να βελτιωθεί ο σιδηρόδρομος.
Ο κ.Τσιάνος υποστήριξε πως ο ελληνικός σιδηρόδρομος να συνδεθεί με την ενδοχώρα της Ευρώπης και πως πρέπει να γίνουν σημαντικές προσπάθειες με προτεραιότητα το Αθήνα-Θεσσαλονίκη και την σύνδεση του λιμένα Πάτρας αναφέροντας παράλληλα πως είναι σημαντική η κίνηση για την νέα στελέχωση στον σιδηρόδρομο της χώρας.