Οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στην Ευρώπη κατέγραψαν άνοδο 5,9% τον Ιούλιο, καθώς η αύξηση στη Γερμανία αντιστάθμισε τις μειώσεις που σημειώθηκαν στη Βρετανία, τη Γαλλία και την Ιταλία, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε την Πέμπτη η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Η Tesla έχασε μερίδιο αγοράς για έβδομο συνεχόμενο μήνα, παρά την άνοδο στις συνολικές πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, και βρέθηκε πίσω από τον ανταγωνιστή της BYD, ο οποίος για πρώτη φορά συμπεριλήφθηκε στα μηνιαία στοιχεία πωλήσεων.
Γιατί έχει σημασία
Οι ευρωπαϊκοί κατασκευαστές, όπως η Volkswagen, εξετάζουν νέες εκδόσεις μοντέλων, προκειμένου να αντιμετωπίσουν τον ανταγωνισμό από τις κινεζικές εταιρείες στην αναπτυσσόμενη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Ευρώπης και να συμμορφωθούν με τους κανονισμούς που ενθαρρύνουν την υιοθέτηση «πράσινων» οχημάτων, διατηρώντας παράλληλα την κερδοφορία τους.
Ο διευθύνων σύμβουλος της ACEA, Ola Kaellenius, συνυπέγραψε την Τετάρτη επιστολή προς την πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ursula von der Leyen, στην οποία επισημαίνεται ότι οι στόχοι της ΕΕ για τη μείωση των εκπομπών CO2 από τα οχήματα —μεταξύ αυτών και η 100% μείωση για τα αυτοκίνητα έως το 2035— δεν θεωρούνται πλέον ρεαλιστικοί.
Οι κατασκευαστές στην Ευρώπη έχουν καταγράψει ζημιές πολλών δισεκατομμυρίων και έχουν εκδώσει προειδοποιήσεις για τα κέρδη τους, ενώ αρκετοί αναφέρονται και στις επιπτώσεις των αμερικανικών δασμών στις εισαγωγές.
Τα στοιχεία
Οι πωλήσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση, τη Βρετανία και την Ευρωπαϊκή Ζώνη Ελεύθερων Συναλλαγών αυξήθηκαν σε 1,09 εκατομμύρια οχήματα τον Ιούλιο, σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA.
Οι ταξινομήσεις της Volkswagen και της Renault ενισχύθηκαν κατά 11,6% και 8,8% αντίστοιχα σε ετήσια βάση, ενώ της Stellantis υποχώρησαν κατά 1,1%.
Οι πωλήσεις της Tesla μειώθηκαν κατά 40,2%, με το μερίδιο αγοράς της να περιορίζεται στο 0,8% από 1,4% πέρυσι. Αντίθετα, η BYD σημείωσε άνοδο 225,3%, καταλαμβάνοντας το 1,2% της αγοράς.
Με πληροφορίες από Reuters