Νέα
  • ΓΔ: 905.31 +0.36%
  • Τζίρος: 110,48 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

METRO: Υπερδιπλασίασε την κερδοφορία της στην πανδημία - Τα σχέδια για το 2021

Metro
Metro

Πιο συγκεκριμένα, τα κέρδη της ΜETRO προ φόρων αποσβέσεων και τόκων (EBITDA) ανήλθαν σε 58,7 εκατ. ευρώ, έναντι 45,3 εκατ. ευρώ το 2019 (αύξηση 29,6%), ενώ τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 24,1 εκατ. ευρώ έναντι 10,1 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος, κάτι το οποίο, σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, αποδίδεται στην ωρίμανση της επένδυσης από την εξαγορά της Βερόπουλος. Σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις, αυτές ανήλθαν σε 1,33 δισ. ευρώ, έναντι 1.26 δισ. ευρώ το 2019 (αύξηση κατά 5,6%). 

Σε επίπεδο ενοποιημένων αποτελεσμάτων (συμπεριλαμβάνοντας δηλαδή και τις δραστηριότητες της εταιρείας στην Κύπρο καθώς και τα αποτελέσματα της NET SPIRIT η οποία έχει πλέον πλήρως απορροφηθεί), το 2020 έκλεισε με καθαρές πωλήσεις ύψους 1,34 δισ. ευρώ, έναντι 1,26 δισ. ευρώ το 2019 (αύξηση 6%).

Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 22,4 εκατ. ευρώ έναντι 9,5 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος (αύξηση 135.8%), ενώ τα κέρδη προ φόρων αποσβέσεων και τόκων (EBITDA) ανήλθαν σε 57,2 εκατ. ευρώ, έναντι 44,9 εκατ. ευρώ το 2019 (αύξηση 27,4%).

Προσαρμογή στις νέες συνθήκες

Επισημαίνεται μεταξύ άλλων από την εταιρεία ότι, η πανδημία έφερε νέα δεδομένα και σημαντικές προκλήσεις στην αγορά, παρά το γεγονός ότι ο κλάδος των super market δεν ήρθε αντιμέτωπος με το lockdown όπως άλλες δραστηριότητες.

Στο πλαίσιο αυτό, η METRO ΑΕΒΕ προσαρμόστηκε άμεσα στις αυξημένες απαιτήσεις και στις νέες προδιαγραφές λειτουργίας που επέβαλε η εξάπλωση του covid-19. Ανταποκρίθηκε ταυτόχρονα και στην αυξημένη ζήτηση συγκεκριμένων κωδικών, ειδικά την πρώτη περίοδο της πανδημίας, εφάρμοσε νέα αυστηρά πρωτόκολλα λειτουργίας του δικτύου της, επιτάχυνε τον ψηφιακό μετασχηματισμό της, επένδυσε στους ανθρώπους της που σήμερα αριθμούν πάνω από 11.000 και αναβάθμισε σημαντικές υπηρεσίες όπως αυτή του eshop των My market, καθώς μέσα στο 2020 ολοκληρώθηκε η πλήρης εξαγορά των μετοχών της εταιρείας NET Spirit S.A.

Τα My market

Η αλυσίδα εμφάνισε σημαντική αύξηση του κύκλου εργασιών της, ακολουθώντας την αντίστοιχη τάση του κλάδου, ενώ εξαιρετικά μεγάλη αύξηση κατά 250% εμφάνισαν οι πωλήσεις του ηλεκτρονικού καταστήματος.

Ακόμη, παρατηρήθηκε σημαντική αύξηση στο μέσο καλάθι του καταναλωτή. Το μέσο καλάθι αυξήθηκε κατά 23,73% σε σχέση με το 2019, που σε ένα βαθμό οφείλεται στη μείωση της επισκεψιμότητας λόγω των περιοριστικών μέτρων. Παράλληλα, παρατηρήθηκε αύξηση σε αρκετές κατηγορίες προϊόντων όπως  στα είδη ατομικής υγιεινής, τα άλευρα, τα υλικά ζαχαροπλαστικής, τα υλικά καθαρισμού.

Σημειώνεται ότι εντός του 2020, λειτούργησαν 3 νέα καταστήματα My market και ανακαινίστηκαν άλλα 8. Η αλυσίδα αριθμεί σήμερα 227 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα.

Τα METRO Cash & Carry

Η κρίση στην αγορά της HO.RE.CA. που για αρκετούς μήνες παρέμεινε κλειστή ή υπολειτούργησε, επηρέασε και τα αποτελέσματα των METRO Cash & Carry. Ωστόσο, αντιστάθμισε τις απώλειες μέσω της ενίσχυσης της μεταπώλησης. Στα διαστήματα των lockdown, οι πωλήσεις βασίστηκαν στη μικρή λιανική και στα καταστήματα HO.RE.CA. που πρόσφεραν υπηρεσίες delivery και take away.

Ειδικότερα στον κλάδο της μικρής λιανικής, υλοποιήθηκαν στοχευμένα προγράμματα στήριξης, μέσω της ομάδας των Συμβούλων Πωλήσεων που περιλάμβαναν διανομή, προσφορές και χρηματοοικονομικές λύσεις. Αυτό οδήγησε σε αύξηση της επισκεψιμότητας συγκεκριμένων συνεργατών της κατά 3% και αύξηση της μέσης αξίας του καλαθιού τους κατά 8%.

Ταυτόχρονα, το επενδυτικό πλάνο για τα METRO Cash & Carry υλοποιήθηκε απρόσκοπτα. Μεταξύ άλλων, για το 2020, περιλάμβανε τη δημιουργία 6 νέων κρεοπωλείων και 1 ιχθυοπωλείου, την ενίσχυση της διανομής με 4 νέα φορτηγά και επτά van διανομής, ολική ανακαίνιση 2 καταστημάτων και την ενίσχυση του προσωπικού με νέες προσλήψεις όσο και με εκπαίδευση των εργαζομένων.

Σχεδιασμός ανάπτυξης

Η METRO ΑΕΒΕ υλοποιεί σχέδιο ανάπτυξης και στη χονδρική και στην λιανική αγορά. Τα πλάνα αυτά έχουν οδηγήσει σε θετικά οικονομικά αποτελέσματα ήδη από το 2019. Ειδικότερα, προχωράει η επέκταση και ανακαίνιση του Κέντρου Διανομής «Γέφυρα», ύψους πάνω από 10 εκατ., όπου με την ολοκλήρωσή της θα μπορεί να εξυπηρετήσει άλλα 60 καταστήματα.

Αναφορικά με τα My Market, το δίκτυο των 227 καταστημάτων έχει προσαρμοστεί πλήρως στα νέα δεδομένα της εποχής και στοχεύει στην περαιτέρω αύξηση της διείσδυσής του σε ευρύτερες ομάδες καταναλωτών. Η στήριξη των ανθρώπων του και η βελτίωση των υπηρεσιών - με τη χρήση της τεχνολογίας αλλά και της επιστημονικής εξειδίκευσης - και η περαιτέρω υιοθέτηση «πράσινων» βιώσιμων αναπτυξιακών μοντέλων αποτελούν βασικά όπλα στο πλαίσιο αυτό. Μέσα στο 2021 θα εγκαινιαστούν 6 με 8 νέα καταστήματα.

Παράλληλα, θα συνεχιστεί απρόσκοπτα η στήριξη των METRO Cash & Carry. Το πενταετές στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης περιλαμβάνει επενδύσεις σε υποδομές, νέα καταστήματα σε στρατηγικά σημεία της τουριστικής αγοράς, νέα τμήματα στο υπάρχον δίκτυο, εξειδικευμένο κωδικολόγιο, νέες υπηρεσίες σε διανομή με δημιουργία hubs στα μεγάλα αστικά κέντρα, χρηματοοικονομικές προτάσεις, καθώς και προσωποποιημένη εξυπηρέτηση των πελάτων. Επίσης, εντός του 2021, θα λειτουργήσει η πρώτη ολοκληρωμένη πλατφόρμα B2B e-shop για επαγγελματίες.

Τέλος, το αναπτυξιακό πλάνο της «BEST VALUE ΓΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ», στην Κύπρο θα προχωρήσει κανονικά. Η έναρξη της πανδημίας που επηρέασε σημαντικά τον κλάδο HO.RE.CA αγορά συνέπεσε με την έναρξη της λειτουργίας του καταστήματος της Λεμεσού, ωστόσο το πελατολόγιο του καταστήματος έχει ενισχυθεί.

Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ