Μόνο έκπληξη δεν αποτέλεσε η είδηση ότι ο Σρίνι Γκοπαλάν, νυν Chief Operating Officer της T-Mobile US, αναλαμβάνει από την 1η Νοεμβρίου τα ηνία της, διαδεχόμενος τον Μάικ Σίβερτ. Εδώ και μήνες ήταν κοινό μυστικό στους υπερπολυτελείς διαδρόμους της εταιρείας Bellevue της Ουάσιγκτον, λίγο έξω από το Σιάτλ. Αυτό είχαμε διαπιστώσει, κατά το ταξίδι μας εκεί τον περασμένο Ιούνιο, στα κεντρικά της T-Mobile US (δεύτερο μεγαλύτερου τηλεπικοινωνιακό πάροχο στις ΗΠΑ). Σύμφωνα με στελέχη του, ο Όμιλος είχε πάρει από τότε τις αποφάσεις του και, off the record, τον σύστηναν ως «ο επόμενος».
Ο ινδικής καταγωγής μάνατζερ έχει πίσω του μια πολυετή διαδρομή στον Όμιλο Deutsche Telekom, μητρική της Cosmote Telekom, και σημαντική συμβολή τόσο στην ανάπτυξη της T-Mobile.
Ο Γκοπαλάν δεν είναι άγνωστος στην ελληνική αγορά. Είχε διατελέσει μη εκτελεστικό μέλος του Δ.Σ. του ΟΤΕ μέχρι τον Ιανουάριο του 2021. Μάλιστα, είχε εκφράσει την εκτίμησή του για τον τεχνολογικό μετασχηματισμό του Οργανισμού, τονίζοντας πως αποτέλεσε έμπνευση για τον ίδιο.
Στη συνάντηση αυτή με εκπροσώπους ελληνικών μέσων ενημέρωσης στο Σιάτλ τον Ιούνιο, είχε υπογραμμίσει ότι η εμπειρία του στον ΟΤΕ αποτέλεσε καταλύτη στην κατανόησή του για το πώς μια περιφερειακή εταιρεία μπορεί να μετατραπεί σε μοχλό καινοτομίας για έναν παγκόσμιο όμιλο.
Διαβάστε επίσης: T-Mobile: Ο Σρίνι Γκοπαλάν νέος CEO από την 1η Νοεμβρίου
Ο παγκόσμιος ρόλος της T-Mobile US στον Όμιλο Telekom
Η T-Mobile US αποτελεί πλέον τον πυλώνα ισχύος της Deutsche Telekom. Περισσότερο από το 70% των συνολικών εσόδων του ομίλου προέρχεται από τη δραστηριότητά της στην αμερικανική αγορά. Ο ίδιος ο κ. Γκοπαλάν είχε επισημάνει: «Είναι πιο εύκολο να είσαι challenger από το να είσαι champion. Γιατί όταν είσαι challenger είναι πιο εύκολο να κάνεις τολμηρές κινήσεις και να ανέβεις. Όταν έχεις ανέβει ήδη ψηλά, είναι πιο δύσκολο να παραμείνεις.».
Με πληθυσμό 340 εκατομμυρίων και μόνο τέσσερις μεγάλους παρόχους, η αγορά των ΗΠΑ επιτρέπει επενδύσεις μεγάλης κλίμακας, σε αντίθεση με την Ευρώπη, η οποία, όπως σημείωσε, είναι κατακερματισμένη με πάνω από 120 παρόχους. Αυτό το μέγεθος είναι, σύμφωνα με τον ίδιο, το κλειδί για καινοτομία, συνεργασίες και μεταφορά τεχνογνωσίας.
Η τεχνητή νοημοσύνη και το μέλλον των τηλεπικοινωνιών
Ένα από τα βασικά θέματα που έθιξε τότε, ο κ. Γκοπαλάν είναι η σημασία της τεχνητής νοημοσύνης στον κλάδο των τηλεπικοινωνιών. «Δεν πρόκειται απλώς για εργαλείο εξοικονόμησης πόρων, αλλά για έναν νέο τρόπο σκέψης στην εξυπηρέτηση, την ανάλυση δεδομένων και τη βελτιστοποίηση των δικτύων», τόνισε.
Όπως αποκάλυψε, η T-Mobile ήδη εφαρμόζει λύσεις AI που βελτιώνουν την εμπειρία του πελάτη, με τους εκπροσώπους εξυπηρέτησης να έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο, πριν ακόμα απαντήσουν την κλήση. Παράλληλα, αξιοποιεί τις δυνατότητες της τεχνολογίας στο cloud και στη διαχείριση του φάσματος συχνοτήτων, με στόχο ταχύτερες και πιο αποδοτικές υπηρεσίες.
Ένας ηγέτης με διεθνές αποτύπωμα
Ο Σρίνι Γκοπαλιν έχει διανύσει μια σταδιοδρομία που τον οδήγησε από την Ινδία, όπου σπούδασε στο St. Stephen’s College και το IIM Ahmedabad, μέχρι κορυφαίες θέσεις στη Vodafone, την Bharti Airtel, τη Capital One και τελικά την Deutsche Telekom, όπου διατέλεσε επικεφαλής για τη γερμανική αγορά και την Ευρώπη συνολικά.
Κατά τη διάρκεια της θητείας του, οδήγησε σημαντικές πρωτοβουλίες για τον ψηφιακό μετασχηματισμό, την ενίσχυση των επενδύσεων σε οπτικές ίνες και την ενδυνάμωση της πελατοκεντρικής φιλοσοφίας. Το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό: κορυφαίες επιδόσεις στην ικανοποίηση πελατών και εντυπωσιακή αύξηση του μεριδίου αγοράς.
Ο δρόμος μπροστά: Σκέψη χωρίς όρια
Ο κ.Γκοπαλάν υπενθύμισε την ανάγκη διαρκούς επανεξέτασης των «κανόνων της αγοράς». Το λεγόμενο «un-carrier» πνεύμα, δηλαδή η πρόθεση να αμφισβητείς τα κατεστημένα και να καινοτομείς συνεχώς, παραμένει πυξίδα για τον ίδιο και τον όμιλο συνολικά.
«Η περιέργεια, η διάθεση για αλλαγή και η συνεχής μάθηση είναι αυτά που διαχωρίζουν τις εταιρείες που οδηγούν την αγορά από εκείνες που την ακολουθούν», σημείωσε με έμφαση.