Οι ηλεκτρονικές αγορές αποτελούν πλέον βασική συνήθεια για τους Έλληνες, καθώς το 97% των χρηστών διαδικτύου πραγματοποιεί συναλλαγές online, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση ηλεκτρονικού εμπορίου της Nexi Ελλάδος, μέλος του ομίλου Nexi. Στις μεθόδους πληρωμής, οι χρεωστικές κάρτες κατέχουν την πρώτη θέση με 57%, ενώ ακολουθεί το PayPal (49%), την ώρα που τα ψηφιακά πορτοφόλια (Apple Pay, Google Pay) κερδίζουν συνεχώς έδαφος. Οι βασικοί παράγοντες που καθορίζουν την επιλογή μεθόδου πληρωμής είναι η ασφάλεια (71%), η ταχύτητα (56%) και η ευκολία χρήσης (49%).
Στις κατηγορίες προϊόντων, η μόδα βρίσκεται στην κορυφή, με το 50% των αγοραστών να επιλέγει είδη ένδυσης. Ακολουθούν οι αγορές για φαγητό σε πακέτο ή delivery (45%) και τα φαρμακευτικά είδη (37%). Παράλληλα, το 78% των χρηστών δείχνει προτίμηση στα ελληνικά e-shops, ενώ το 64% λαμβάνει υπόψη τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο των αγορών του, εστιάζοντας στη μείωση συσκευασιών (54%) και σε πιο φιλικές διαδικασίες επιστροφών (36%).
Ωρίμανση του ηλεκτρονικού εμπορίου
Η έρευνα καταγράφει την ταχεία εξέλιξη του κλάδου στη χώρα μας. Σε σχέση με το προηγούμενο έτος, οι χρεωστικές κάρτες παρουσίασαν εκρηκτική άνοδο από 9% το 2023 σε 57% το 2024. Αντίστοιχα, το PayPal ενισχύθηκε κατά 11%, ενώ τα ψηφιακά πορτοφόλια ανέβηκαν κατά 12%, δείχνοντας την ισχυρή δυναμική των εναλλακτικών πληρωμών. Ιδιαίτερα εντυπωσιακή είναι η αύξηση της προτίμησης στα εγχώρια ηλεκτρονικά καταστήματα, που εκτινάχθηκε από 49% το 2023 σε 78% το 2024.
Η συνολική αξία των ηλεκτρονικών δαπανών εκτιμάται για το 2024 σε 29,4 δισ. ευρώ εκ των οποίων 9,1 δισ. ευρώ αφορούν ταξίδια και διαμονή, 6,5 δισ. ευρώ υπηρεσίες, 5,6 δισ. ευρώ μόδα και ένδυση, 5,1 δισ. ευρώ οικιακά είδη και 3,1 δισ. ευρώ προϊόντα καθημερινής χρήσης. Με ισχυρό οικονομικό αποτύπωμα, το ηλεκτρονικό εμπόριο καθιερώνεται ως σημαντικός πυλώνας της ελληνικής οικονομίας.
«Τα αποτελέσματα της φετινής έρευνας επιβεβαιώνουν ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει πλέον καθιερωθεί ως κυρίαρχος τρόπος αγορών στην Ελλάδα», δήλωσε η Ελένη Αργυροπούλου, Head of Commercial της Nexi Ελλάδος. «Σε αυτό το δυναμικό περιβάλλον, η Nexi παραμένει αφοσιωμένη στην αποστολή της να επενδύει και να προσφέρει καινοτόμες και αξιόπιστες λύσεις ψηφιακών πληρωμών, που καλύπτουν τις αυξανόμενες ανάγκες της αγοράς. Μέσω προηγμένων τεχνολογιών, όπως η πλατφόρμα online πληρωμών Nexi XPay, ενισχύουμε την ανταγωνιστικότητα των εμπόρων, προσφέροντάς τους εργαλεία που απλοποιούν τις συναλλαγές και βελτιώνουν την εμπειρία των πελατών τους. Παράλληλα, διασφαλίζουμε ένα ασφαλές, ευέλικτο και φιλικό προς τον χρήστη περιβάλλον για τους καταναλωτές, συμβάλλοντας στην περαιτέρω ανάπτυξη του ψηφιακού οικοσυστήματος στην Ελλάδα».
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από την Teleperformance για λογαριασμό της Nexi και αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης μελέτης που διεξάγεται σε χώρες όπου ο όμιλος Nexi έχει παρουσία. Για την Ελλάδα, συμμετείχαν 2.604 χρήστες του διαδικτύου ηλικίας 18 έως 79 ετών.