Η Αμφιγάλ, που ιδρύθηκε το 2008 από τον Αγροτικό Συνεταιρισμό Αγρινίου, μπορεί να ξεκίνησε μόλις το 2008, όμως μέσα σε λίγα χρόνια κατάφερε να διανύσει μια εντυπωσιακή πορεία. Ήδη, το 60% των τυριών της ταξιδεύει σε μεγάλες αγορές του εξωτερικού, όπως η Γερμανία, η Ιταλία και η Βρετανία, ενώ υπάρχει παρουσία και στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Στο εσωτερικό, η συνεργασία με την ΑΒ Βασιλόπουλος, ενίσχυσε σημαντικά την παρουσία της στα ράφια και φέτος μόνο από αυτή ο τζίρος της εταιρείας υπολογίζεται ότι θα φτάσει τα 5 εκατομμύρια ευρώ. «Η συνεργασία με την Αβ Βασιλόπουλος ήταν κομβική, κοπιάσαμε για αυτήν» τόνισε ο πρόεδρος και CEO κ. Θωμάς Κουτσουπιάς.
Τα σχέδια για λευκό τυρί
Πάνω από 350 παραγωγοί συνεργάζονται σήμερα με την εταιρεία, η οποία επεξεργάζεται 25.000 τόνους γάλακτος κάθε χρόνο, φτιάχνοντας 4.000 τόνους φέτα και 1.000 τόνους άλλων τυριών, όπως γραβιέρα, πεκορίνο και τσαλαφούτι.
Η φέτα παραμένει η «βασίλισσα» της παραγωγής , αντιπροσωπεύει το 80% των πωλήσεων. Όμως, και τα υπόλοιπα προϊόντα κερδίζουν διαρκώς έδαφος. Η γραβιέρα σημειώνει εντυπωσιακή αύξηση, ενώ και η κεφαλογραβιέρα σε τυποποιημένη μορφή βλέπει τις πωλήσεις της να ανεβαίνουν σημαντικά. Πάντως με την ολοκλήρωση της επένδυσης στο εργοστάσιο στην Αμφιλοχία, η εταιρεία θα μπει στη διαδικασία επεξεργασίας αγελαδινού γάλακτος και στην παραγωγή λευκού τυριού.
Η στροφή των καταναλωτών προς τα τυποποιημένα τυριά έχει βοηθήσει τις πωλήσεις, αφού έχουν τη δυνατότητα να προμηθευτούν το προϊόν στην ίδια τιμή μετα κοπής. χωρίς να περιμένουν στην ουρά των τυροκομείων στα σούπερ μάρκετ.
Το 2024, χρονιά ορόσημο
Το προηγούμενο έτος αποδείχθηκε καθοριστικό. Η εταιρεία διπλασίασε τις πωλήσεις της, ενίσχυσε την κερδοφορία της και κατέγραψε τα καλύτερα οικονομικά της αποτελέσματα μέχρι σήμερα. Η πορεία αυτή δείχνει ότι η προσπάθεια πιάνει τόπο, για τους παραγωγούς και τους εργαζόμενους.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, ο κύκλος εργασιών της έφτασε τα 15,85 εκατ. ευρώ, με καθαρά κέρδη προ φόρων 731.000 ευρώ και κέρδη EBITDA 1,65 εκατ. ευρώ, τα καλύτερα της τελευταίας τριετίας. Παρόλο που το κόστος λειτουργίας αυξήθηκε, η εταιρεία κατάφερε να διατηρήσει και να ενισχύσει την κερδοφορία της.
Η εταιρεία δεν επαναπαύεται. Ήδη έχει ξεκινήσει ένα μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα για να υπερδιπλασιάσει την παραγωγή της και να μειώσει το ενεργειακό της κόστος. Με την ολοκλήρωσή του, το φθινόπωρο του 2026, η δυναμικότητα θα φτάσει τους 11.000 τόνους τυροκομικών προϊόντων ετησίως, με δυνατότητα επεξεργασίας έως 60.000 τόνους γάλακτος.
