Νέα
  • ΓΔ: 864.44 +0.73%
  • Τζίρος: 28,95 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΟΛΘ: Πρωταγωνιστής στα μεταφορικά δίκτυα της ΝΑ Ευρώπης - Πρόσω ολοταχώς ο «Προβλήτας 6»

ΟΛΘ

Με γοργό ρυθμό προχωρούν οι απαραίτητες επενδύσεις προκειμένου το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να εξελιχθεί σε πρωταγωνιστή στην ανάπτυξη των συνδυασμένων μεταφορών από και προς τη Νοτιοανατολική και Κεντρική Ευρώπη. Η Διοίκηση της ΟΛΘ ΑΕ αναφέρθηκε στους άξονες του Στρατηγικού Αναπτυξιακού σχεδιασμού της εταιρείας κατά τη διάρκεια της Τακτικής Γενικής Συνέλευσης που πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά σήμερα, Τετάρτη 23 Ιουνίου, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στις εξελίξεις γύρω από την ολοκλήρωση του έργου «6ος προβλήτας», που συνιστά έργο κομβικής σημασίας για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Ο Εκτελεστικός Πρόεδρος, Αθανάσιος Λιάγκος και ο Διευθύνων Σύμβουλος – Γενικός Εκτελεστικός Διευθυντής της ΟΛΘ Α.Ε. Franco Nicola Cupolo περιέγραψαν το πλαίσιο που οριοθετεί την συνεχή ανάπτυξη του λιμανιού της Θεσσαλονίκης τόσο ως εμπορικό όσο και ως λιμάνι homeport για την κρουαζιέρα αλλά και ως επιβατηγό για την ακτοπλοΐα. 

Η Διοίκηση της εισηγμένης στάθηκε ιδιαίτερα στον Στρατηγικό αναπτυξιακό σχεδιασμό της ΟΛΘ ΑΕ, τονίζοντας πως:

  • Η υλοποίηση των υποχρεωτικών επενδύσεων που έχει αναλάβει η ΟΛΘ ΑΕ προχωράει με γρήγορο ρυθμό και η ολοκλήρωσή τους αναμένεται χρονικά έγκαιρα βάσει της Σύμβασης Παραχώρησης.
  • Αποτελεί Στρατηγικό Έργο Ανάπτυξης όχι μόνο για τη Βόρεια Ελλάδα αλλά και για τη θέση της Χώρας στα μεταφορικά δίκτυα της ΝΑ Ευρώπης.
  • H σημαντική αυτή στρατηγική επένδυση είναι μία από τις μεγαλύτερες επενδύσεις λιμενικής υποδομής και εξοπλισμού σε ολόκληρη την  Ανατολική Μεσόγειο, που αναμένεται να υπερβεί τα €180 εκατ.

Η θυγατρική στην Βουλγαρία

Οπως σημειώθηκε στην Γενική Συνέλευση, στις 12 Νοεμβρίου 2020 η ΟΛΘ ΑΕ ίδρυσε θυγατρική εταιρεία στην περιοχή Ιλιέντσι στη Σόφια της Βουλγαρίας με την επωνυμία “ThPA Sofia EAD”. Το dry port της Βουλγαρίας διαθέτει απευθείας σιδηροδρομική σύνδεση με το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης με 3 δρομολόγια την εβδομάδα, αποτελώντας σημαντικό εμπορικό σταθμό κι ένα σύγχρονο κέντρο ανάπτυξης που θα συνδέεται σιδηροδρομικά με μια σειρά dry ports στη Νοτιοανατολική, Ανατολική και Κεντρική Ευρώπη, συμβάλλοντας καθοριστικά στην ενίσχυση της εξαγωγικής δραστηριότητας πληθώρας επιχειρήσεων.

Εταιρική κοινωνική ευθύνη

Στο πλαίσιο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της εταιρείας, η ΟΛΘ Α.Ε. αναγνωρίζοντας την κρισιμότητα της κατάστασης και την ανάγκη στήριξης του Εθνικού Συστήματος Υγείας, προχώρησε το 2020 σε δωρεές συνολικής αξίας 450.000€ για την κάλυψη αναγκών του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης «ΑΧΕΠΑ», νοσοκομείου αναφοράς για τον κορωνοϊό COVID-19 μεταξύ άλλων χορηγιών προς το κοινωνικό σύνολο.

Οι επενδύσεις σε εξοπλισμό 

Αναφορικά με την πρόοδο της υλοποίησης των Υποχρεωτικών Επενδύσεων σε Εξοπλισμό, στην Τακτική Γενική συνέλευση υπογραμμίστηκε πως ο νέος Αυτοκινούμενος Γερανός που παρέλαβε η ΟΛΘ, αξίας €3.9 εκατ. και μέγιστης ανυψωτικής ικανότητας 144 τόνων, έχει τεθεί σε πλήρη επιχειρησιακή λειτουργία. Σημειώθηκε επίσης ότι έχει υπογραφεί σύμβαση για την προμήθεια δύο νέων Γερανογεφυρών, αξίας €15,8 εκατ., με την άφιξή τους είναι προγραμματισμένη για το Δεκέμβριο του 2021.

Στο πλαίσιο του προγράμματος αναβάθμισης εξοπλισμού και κατ’ επέκταση της ουσιαστικής αναβάθμισης των παρεχόμενων υπηρεσιών ώστε το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης να είναι πρωταγωνιστής στην ανάπτυξη των συνδυασμένων μεταφορών από και προς τη Νοτιοανατολική και Κεντρική Ευρώπη προσελκύοντας τα πλοία κύριων γραμμών, η ΟΛΘ Α.Ε., επιπλέον, έχει επενδύσει σε προμήθεια 12 Straddle Carriers με δυνατότητα στοιβασίας container σε 3 επίπεδα καθ’ ύψος, δυνατότητα που δε διέθετε ο υφιστάμενος εξοπλισμός, αξίας 9,7 εκ., τα οποία βρίσκονται σε πλήρη λειτουργία.

«Προβλήτας 6»

Στις 5 Φεβρουαρίου 2021, κατατέθηκαν δεσμευτικές οικονομικές και τεχνικές προσφορές για το 2ο Στάδιο – Πρόσκληση Υποβολής Προσφορών για Προεπιλεγμένους Υποψηφίους, για την ανάδειξη Αναδόχου του Έργου «6ος Προβλήτας, Επέκταση Λιμενικής Υποδομής» που  αποτελεί το σημαντικότερο μέρος των Υποχρεωτικών Επενδύσεων ύψους €180 εκ. που έχει αναλάβει η ΟΛΘ ΑΕ σύμφωνα με τη Σύμβασης Παραχώρησης μεταξύ της ΟΛΘ ΑΕ και του Ελληνικού Δημοσίου. H αξιολόγηση των προσφορών που έχουν υποβληθεί για την ανάδειξη Αναδόχου του Έργου βρίσκεται σε εξέλιξη.

Η διάρκεια κατασκευής του έργου εκτιμάται σε 36 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης του έργου. Με την υλοποίηση του έργου, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα είναι σε θέση να εξυπηρετήσει πλοία Ultra Large Container Vessels, χωρητικότητας 24,000 TEUs και με το τρόπο αυτό δίνεται η δυνατότητα να αξιοποιηθεί, στο μέγιστο βαθμό το συγκριτικό του πλεονέκτημα, ως θαλάσσια πύλη της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. 

Το εν λόγω έργο αναβαθμίζει τη θέση του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης στην παγκόσμια λιμενική βιομηχανία και στον κλάδο της εφοδιαστικής αλυσίδας προσφέροντας παράλληλα ισχυρά πολλαπλασιαστικά οφέλη στην οικονομία και την κοινωνία, σε τοπικό και εθνικό επίπεδο.

Προορισμός κρουαζιέρας

Τέλος, σημειώθηκε πως μεταξύ των στρατηγικών στόχων που έχει θέσει το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, συγκαταλέγεται και η προώθηση της Θεσσαλονίκης ως προορισμό κρουαζιέρας, αυξάνοντας την τουριστική κίνηση, με σκοπό την ενίσχυση τόσο της τοπικής, όσο και της ευρύτερης περιοχής της Β. Ελλάδας σε οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο.

Φέτος, μετά από 15 χρόνια, το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, έχοντας εφαρμόσει όλα τα απαραίτητα πρωτόκολλα υγιεινής και ασφάλειας και έχοντας ανταποκριθεί αποτελεσματικά στις συστάσεις των εθνικών και περιφερειακών αρχών υγείας και πολιτικής προστασίας, συμπεριλήφθηκε στον Κατάλογο των Λιμένων Home Port, χαρακτηρίστηκε δηλαδή ως λιμάνι έναρξης και τερματισμού κρουαζιέρας με δυνατότητα επιβίβασης ή/και αποβίβασης επιβατών. Συγκεκριμένα, για το 2021 έχουν προγραμματιστεί 14 αφίξεις home port κρουαζιερόπλοιων με έναρξη στις 29 Ιουνίου 2021.

Ακτοπλοϊκή Σύνδεση Θεσσαλονίκης με Σποράδες

Ένας ακόμη στρατηγικός στόχος του Λιμένα της Θεσσαλονίκης είναι η ανάπτυξη της απευθείας Ακτοπλοϊκής Σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με τα νησιά των Σποράδων, ικανοποιώντας ένα πάγιο αίτημα του επιβατικού κοινού και των μεταφορικών εταιρειών. Με  έναρξη στις 19 Ιουνίου και μέχρι τις 3 Οκτωβρίου η Θεσσαλονίκη θα συνδέεται με τις Σποράδες με 3 δρομολόγια την εβδομάδα, ενώ κατά τη διάρκεια της τουριστικής αιχμής του καλοκαιριού, θα εμπλουτιστεί με 1 επιπλέον δρομολόγιο, έχοντας πλέον 4 δρομολόγια την εβδομάδα.

Επίσης, έχει ήδη προηγηθεί η δρομολόγηση σύγχρονου επιβατικού πλοίου από τις 6 Μαρτίου 2021, το οποίο συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου, τις Κυκλάδες και τον Πειραιά καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους για τα επόμενα 3 χρόνια, με εξαίρεση τους μήνες Ιούνιο, Ιούλιο και Αύγουστο.

Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Insider

Με την εγγραφή σας μπορείτε να λαμβάνετε ειδήσεις σχετικά με την έκτακτη επικαιρότητα.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ