Νέα
  • ΓΔ: 879.23 +0.27%
  • Τζίρος: 46,90 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

Vivartia: Αισιοδοξία για τη φετινή πορεία – Το στρατηγικό σχέδιο της CVC

Πηγή: Vivartia
Πηγή: Vivartia

Βελτιωμένες πωλήσεις σε σχέση με πέρυσι αναμένει για τη φετινή χρονιά η διοίκηση του ομίλου Vivartia, λαμβάνοντας υπόψη ότι από τα μέσα Μαΐου τα περιοριστικά μέτρα έχουν αρχίσει να αίρονται, με σταδιακή επιστροφή στην κανονικότητα.

Αυτό επισημαίνεται στις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις, στις οποίες τονίζεται ακόμη ότι η διοίκηση του ομίλου, υπό τη νέα μετοχική σύνθεση (μετά την εξαγορά της από τη CVC), έχει ξεκινήσει την υλοποίηση του νέου μεσομακροπρόθεσμου στρατηγικού της σχεδίου. 

Βασικοί άξονες στρατηγικής 

Βασικοί άξονες αυτού του σχεδίου είναι:

  • Διατήρηση και ενδυνάμωση της ηγετικής θέσης όλων των κλάδων στην Ελλάδα, μέσω της ανάπτυξης και ενδυνάμωσης των δικτύων τους και μέσω νέων προϊοντικών πρωτοβουλιών και καινοτομιών, προσφέροντας στους καταναλωτές προϊόντα και υπηρεσίες υψηλής ποιότητας και προστιθέμενης αξίας.
  • Συνεχής αναβάθμιση της εμπειρίας των καταναλωτών μέσω της ψηφιακής καινοτομίας και αύξηση των επιπέδων πιστότητας τους, μέσω εργαλείων και μέσων που απαντούν στις σύγχρονες καταναλωτικές ανάγκες.
  • Εξορθολογισμός και βελτιστοποίηση του λειτουργικού μοντέλου, μέσα από στοχευμένες επενδυτικές κινήσεις και αποτελεσματικότερη διαχείριση του λειτουργικού τους κόστους.
  • Περαιτέρω επέκταση της παρουσίας των κλάδων του ομίλου σε ευρύτερες γεωγραφικές ζώνες ενδιαφέροντος με τη σύναψη συνεργασιών με στρατηγικούς εταίρους.

Delivery, e-ordering και συμμετοχή σε διαγωνισμούς

Ειδικότερα για τον κλάδο εστίασης, ο οποίος δέχθηκε και το σημαντικότερο πλήγμα το 2020, η διοίκηση προσπαθεί να αξιοποιήσει τις νέες καταναλωτικές τάσεις και ρυθμίσεις της αγοράς. Ενδεικτικά αναφέρονται:

  • Η ενίσχυση της υπηρεσίας delivery.
  • Η χρήση της νέας τεχνολογίας για την περαιτέρω ανάπτυξη του e-ordering, με στόχο τη βελτίωση της προϊοντικής εμπειρίας του καταναλωτή.
  • Η βέλτιστη αξιοποίηση των εξωτερικών χώρων.
  • Η συμμετοχή σε διαγωνισμούς μαζικής σίτισης (σχολικά γεύματα, ευπαθείς ομάδες κ.λπ.).

Επέκταση σε Κύπρο και αραβικές χώρες

Αναφορικά με την εξωστρέφεια, ο συγκεκριμένος τομέας διατήρησε την παρουσία του σε συνολικά 9 χώρες εκτός των ελληνικών συνόρων με 14 σημεία, με το άνοιγμα στις αρχές του 2020 του πρώτου καταστήματος Flocafe Espresso Room σε κεντρικό σημείο της Πόλης του Κουβέιτ. Η ανάπτυξη εκτός Ελλάδας θα συνεχιστεί φέτος, με ανάπτυξη καταστημάτων Goody’s Burger House σε Κύπρο και Σαουδική Αραβία, του σήματος Flocafe Espresso Room σε Κατάρ και ενός ακόμα σημείου σε εμπορικό κέντρο στο Κουβέιτ, καθώς, στα εν λόγω έργα, υπήρξε καθυστέρηση λόγω των συνεπειών της πανδημίας.

Ποια ήταν όμως η πορεία των επιμέρους κλάδων της Vivartia το 2020;

Κλάδος Γαλακτοκομικών
Πωλήσεις (σε € εκατ.)
2020: 275
2019: 282,5

Οι πωλήσεις του κλάδου στην Ελλάδα διαμορφώθηκαν σε € 211,7 εκατ., εμφανίζοντας μείωση 6% από το 2019. Ο κλάδος διατήρησε τα ηγετικά μερίδια αγοράς του σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων που δραστηριοποιείται, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι, στις κατηγορίες, όπως τα φυτικά ροφήματα, οι χυμοί και το τσάι, παρουσίασε σημαντική μεριδιακή ανάπτυξη.

Οι πωλήσεις εκτός Ελλάδος ανήλθαν σε € 63,2 εκατ., αυξημένες κατά 10%, λόγω βελτιστοποίησης της απόδοσης σε βασικές χώρες δραστηριοποίησης με νέα προϊόντα, αλλά και λόγω δυναμικής εισόδου σε νέες υποσχόμενες αγορές. Ειδικότερα, οι εξαγωγές της μητρικής εταιρείας παρουσίασαν αύξηση κατά περίπου 18% σε τζίρο σε σχέση με το 2019, ως αποτέλεσμα της συνεχιζόμενης εμπορικής επιτυχίας των προϊόντων της Δέλτα στην αγορά της Ιταλίας, καθώς και στις υπόλοιπες αγορές που έχει παρουσία, ενώ συνεχίστηκε η ανάπτυξη των πωλήσεων της θυγατρικής εταιρείας του κλάδου στην Βουλγαρία, οι οποίες ανέρχονται πλέον σε € 48,1 εκατ. (2019: € 44,7 εκατ.).

Κλάδος Κατεψυγμένων
Πωλήσεις (σε € εκατ.)
2020: 161,9
2019: 155,8

Ο κλάδος ενίσχυσε τα μερίδιά του σε αξία, στην κατηγορία των λαχανικών κατά 0,8% και στην κατηγορία των φρέσκων σαλατών κατά 1,7%, ενώ παρουσίασε οριακές απώλειες στην κατηγορία της κατεψυγμένης ζύμης. Παράλληλα, προχώρησε σε επενδύσεις € 14,7 εκατ., οι οποίες αφορούν κυρίως σε κτιριακές εγκαταστάσεις, νέες γραμμές παραγωγής, συγκομιστικές και συσκευαστικές μηχανές και πλήρως αυτοματοποιημένους ψυκτικούς θαλάμους.
Οι εξαγωγές αυξήθηκαν κατά 10,7% σε σχέση με το 2019, χάρη στην ανάπτυξη των υφιστάμενων πελατών, τη συνεργασία με νέους πελάτες και την είσοδο σε νέες αγορές. Ειδικότερα, η αύξηση των εξαγωγών προήλθε κατά 7,1% από την αγορά της Αμερικής και κατά 3,6% από την ευρωπαϊκή.

Κλάδος Εστίασης
Πωλήσεις (σε € εκατ.)
2020: 113,4
2019: 195,7

Οι πωλήσεις παρουσίασαν μείωση και στα τέσσερα βασικά σήματα:

  • Goody’s: -27,7%
  • Flocafe: -53,3%
  • Everest: -39,7%
  • La Pasteria: -53%

Μεταξύ άλλων ενισχύθηκαν τα κανάλια delivery, ενώ παράλληλα αναπτύχθηκαν νέες συνεργασίες με food aggregators (efood & wolt), αλλά και στρατηγικούς συνεργάτες-προμηθευτές, όπως η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης, η Unilever (παγωτά Ben & Jerry’s) και η Coca Cola Τρία Έψιλον.

Τέλος, με την επιτυχή έκβαση του διαγωνισμού της Fraport στις αρχές του 2020 ο όμιλος εξασφάλισε τη συνέχιση της δραστηριότητάς του στα αεροδρόμια της Θεσσαλονίκης και της Μυκόνου, ενώ απέκτησε παρουσία με νέα σημεία και concepts στο αεροδρόμιο της Σαντορίνης. Ειδικότερα, εντός του 2020 ξεκίνησαν τη λειτουργία τους τα νέα concepts, Herbs & Olives και Bistro dei Cavalieri, στο αεροδρόμιο της Μυκόνου.

Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ