Νέα
  • ΓΔ: 891.84 +1.51%
  • Τζίρος: 50,06 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

Σταθερή η προτίμηση σε συσκευασμένα φαγητά μετά την πανδημία – Στην κορυφή οι έτοιμες σαλάτες

Μπορεί η κατανάλωση στα σούπερ μάρκετ να επανήλθε σε ρυθμούς…κανονικότητας, ωστόσο κάποιες τάσεις που είχαν διαφανεί τα προηγούμενα χρόνια και «γιγαντώθηκαν» εν μέσω πανδημίας, συνεχίζονται και φέτος.

Για παράδειγμα τα συσκευασμένα τρόφιμα, παρότι πέρυσι «έτρεξαν» με ρυθμούς 12,5%, ξεπερνώντας το 1 δισ. ευρώ στο οργανωμένο λιανεμπόριο, παραμένουν με θετικό πρόσημο και φέτος.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI για το 8μηνο του 2021, η συνολική αξία του packaged food στο κομμάτι του retail που εξετάζει, ξεπέρασε τα 700 εκατ. ευρώ, υψηλότερα κατά 3% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Στα περυσινά επίπεδα οι κορυφαίες κατηγορίες

Όπως προκύπτει από τα δεδομένα, η κορυφαία, σε αξία, υποκατηγορία των συσκευασμένων τροφίμων, αυτή των ζυμαρικών, στο διάστημα από το ξεκίνημα του 2020 μέχρι τις 29 Αυγούστου, υπέστη μικρή κάμψη σε αξία (-1,7%), κάτι φυσιολογικό λόγω…αποθεματοποίησης, καθώς πέρυσι «έτρεξε» με 13,8%. Η δεύτερη σημαντικότερη σε αξία υποκατηγορία, αυτή των δημητριακών για πρωϊνό. κατάφερε να κρατήσει… δυνάμεις στο ίδιο διάστημα, στα 63,1 εκατ. ευρώ, ενώ πέρυσι η χρονιά είχε κλείσει στο +6,6%. Στα περυσινά επίπεδα κινήθηκε και η τρίτη σε μέγεθος υποκατηγορία, αυτή του προσυσκευασμένου ψωμιού, με οριακή άνοδο 0,5%, στα 61,08 εκατ. μία αγορά η οποία άλλωστε κινείται σταθεροποιητικά όλα τα προηγούμενα χρόνια.

Οι...πρωταθλήτριες σε ανάπτυξη

Οι πρωταθλητές του packaged food στο 8μηνο του 2021, με διψήφια ανάπτυξη του τζίρου ήταν:

  • Προϊόντα διατροφής: +25,3% (33,95 εκατ. ευρώ)
  • Έτοιμες σαλάτες: +22,4% (45,56 εκατ. ευρώ)
  • Αποξηραμένα φρούτα: +20,8% (9,9 εκατ. ευρώ)
  • Αλίπαστα: +20,2% (7,05 εκατ. ευρώ)
  • Κατεψυγμένα κοτόπουλα: +16,4% (53,65 εκατ. ευρώ)
  • Ελιές: +16,4 (3,38 εκατ. ευρώ)
  • Πατέ ελιάς: +13,2% (560 χιλ. ευρώ)
  • Χαλβάς: +11,4% (8,24 εκατ. ευρώ)
  • Ψωμί: 10,5% (18,77 εκατ. ευρώ)

Συνεχίζουν να «τρέχουν» με διψήφια ποσοστά οι έτοιμες σαλάτες

Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά τις έτοιμες σαλάτες, συνεχίζεται – και μάλιστα με ακόμα μεγαλύτερη ένταση – η διψήφια ανάπτυξη στην κατηγορία. Δεν είναι τυχαίο ότι στο 8μηνο εμφάνιζαν ανάπτυξη 22,4% όταν το 2020 έκλεισε με +16%, το 2019 με +12,9%, το 2018 με +10% καιτο 2017 με ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 13,8% Οι κατηγορίες που υποχώρησαν περισσότερο

Συνολικά 20 υποκατηγορίες, επί συνόλου 32, κατέγραψαν θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης στο 8μηνο, με τη μεγαλύτερη κάμψη σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, να εμφανίζουν:

Φρουτοζελέ: -16,7%

Σοκολάτες και άλλα spreads: -11,2%

Πουρές: -10,3%

Μέλι: -10%

Τα TOP-5 συσκευασμένα τρόφιμα ανά γεωγραφική περιοχή

Ας δούμε όμως ποιες είναι οι top-5 υποκατηγορίες συσκευασμένου φαγητού με τη μεγαλύτερη άνοδο στο πεντάμηνο ανά γεωγραφική περιοχή:

  • Αττική

Προϊόντα διατροφής: 21,1%

Αποξηραμένα φρούτα: 19,0%

Έτοιμες σαλάτες: 18,2%

Κατεψυγμένα κοτόπουλα: 17,1%

Αλίπαστα: 17,1%

  • Θεσσαλονίκη

Προϊόντα διατροφής: 30,6%

Έτοιμες σαλάτες: 26,0%

Αλίπαστα: 24,6%

Αποξηραμένα φρούτα: 23,4%

Ψωμί: 18,0%

  • Β. Ελλάδα

Προϊόντα διατροφής: 36,1%

Έτοιμες σαλάτες: 32,6%

Αποξηραμένα φρούτα: 28,8%

Πατέ ελιάς: 28,6%

Αλίπαστα: 27,2%

  • Κεντρική Ελλάδα

Έτοιμες σαλάτες: 34,7%

Προϊόντα διατροφής: 29,4%

Αλίπαστα: 28,6 %

Αποξηραμένα φρούτα: 23,8%

Κατεψυγμένα κοτόπουλα: 22,2%

  • Πελοπόννησος

Αλίπαστα: 31,4%

Έτοιμες σαλάτες: 29,0%

Προϊόντα διατροφής: 28,2%

Ελιές: 25,0%

Αποξηραμένα φρούτα: 23,0%

  • Κρήτη

Ελιές: 47,0%

Πατέ ελιάς: 37,9%

Έτοιμες σαλάτες: 37,0%

Μπριός: 34,7%

Παιδικές τροφές: 34,0%

Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ