Νέα
  • ΓΔ: 891.41 +0.46%
  • Τζίρος: 82,27 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

Μύλοι Λούλη: Η αύξηση του κόστους επηρέασε τα κέρδη – Οι προτεραιότητες για το 2022

Με πίεση στην κερδοφορία παρά την σημαντική αύξηση των πωλήσεων έκλεισε το 2021 για τον όμιλο Μύλοι Λούλη, κάτι το οποίο αποδίδεται στην σημαντική αύξηση του κόστους πωληθέντων, παρά τις ανατιμήσεις που πέρασαν στα προϊόντα.

Αναφορικά με τη φετινή χρονιά, η προβλεπόμενη πορεία της εταιρείας εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την συνεχή αβεβαιότητα στην εγχώρια αγορά λόγω της εν εξελίξει εμπόλεμης κατάστασης στην Ουκρανία, της ενεργειακής κρίσης αλλά και της πανδημίας του κορονοϊού μέσω των συνεχών μεταλλάξεων και την αύξηση των κρουσμάτων τόσο παγκοσμίως όσο και στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με τη διοίκηση της εισηγμένης, εντός του 2022 αναμένεται να υπάρξει μεγαλύτερη ανάκαμψη της ζήτησης προϊόντων διατροφής σε σχέση με το 2021, με θετικό αντίκτυπο στα οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου.

Σε κάθε περίπτωση, η επίπτωση στο επόμενο διάστημα, καθώς και η πορεία της ανάκαμψης δεν είναι δυνατό να εκτιμηθούν, καθώς εξαρτώνται από την πορεία δεικτών και μεγεθών, όπως οι διεθνείς τιμές πρώτων υλών, το κόστος ενέργειας, η εγχώρια και περιφερειακή ζήτηση, η εξέλιξη και αποτελεσματικότητα του προγράμματος εμβολιασμών διεθνώς, τυχόν νέες μεταλλάξεις και αναζωπυρώσεις της πανδημίας, η επίδραση των μέτρων δημοσιονομικής και νομισματικής πολιτικής κ.ά.

Το στρατηγικό πλάνο της περιόδου 2022-2025

Οι κύριες στρατηγικές κατευθύνσεις και προτεραιότητες του Ομίλου για την περίοδο 2022-2025 είναι μεταξύ άλλων:

  • Η αύξηση των πωλήσεων στο HOBARECA (Hotel, Bakery, Restaurant, Café) τόσο στο αλεύρι όσο και στις πρώτες ύλες
  • Η ανάπτυξη του δικτύου πωλήσεων στην Βουλγαρία, στοχεύοντας σε πωλήσεις με μεγαλύτερη κερδοφορία
  • Η βελτίωση της ποιότητας και ποικιλίας των υφιστάμενων παρεχόμενων προϊόντων και υπηρεσιών
  • Η δημιουργία ποιοτικών και καινοτόμων νέων προϊόντων στα επόμενα έτη
  • Η αύξηση της παραγωγικότητας με σκοπό την μείωση του κόστους παραγωγής

Στο +21,17% ο περσινός τζίρος

Αναφορικά με την χρονιά που πέρασε, οι πωλήσεις του ομίλου για το 2021 ανήλθαν σε 134,91 εκατ. ευρώ αυξημένες κατά 21,17% από το 2020.

Ανά κύριο τομέα δραστηριότητας, διαπιστώθηκε μια σημαντική μείωση στις πωλούμενες ποσότητες της κατηγορίας «Καταναλωτικά Προϊόντα Αλευρόμυλου & Μείγματα Αρτοποιίας & Ζαχ/κής» καθώς το 2021 ανήλθαν στους 22,4 χιλ. τόνους, ενώ την προηγούμενη χρήση βρίσκονταν στους 28,2 χιλ. τόνους. Η μείωση αυτή επηρέασε αντίστοιχα και τις πωλήσεις της κατηγορίας, καθώς το 2021 εμφάνισαν σημαντική μείωση κατά 10,58% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση.

Οι πωλούμενες ποσότητες της κατηγορίας «Επαγγελματικά Προϊόντα Αλευρόμυλου», μετά και την έναρξη λειτουργίας παραγωγής του νέου αλευρόμυλου στην Βουλγαρία στις αρχές του 2020 και την συνεχή ανάπτυξη των πωλήσεων του Ομίλου στην Βουλγαρία, ανήλθαν σε 241,1 χιλ. τόνους, παρουσιάζοντας μείωση κατά 0,45% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση.

Αυξητικά κινήθηκαν οι πωλήσεις της κατηγορίας οι οποίες ανήλθαν σε € 90,85 εκατ., παρουσιάζοντας αύξηση κατά 11,89%. Η αύξηση αυτή επήλθε λόγω των αυξήσεων στην τιμή πώλησης της κατηγορίας το τελευταίο τρίμηνο του 2021, προκειμένου να αντισταθμιστεί η πρωτοφανής αύξηση των τιμών των πρώτων υλών (σιτάρι) και του κόστους ενέργειας στην παραγωγή.

Οι πωλήσεις της κατηγορίας «Μείγματα & Α'  Ύλες για την Αρτοποιία & Ζαχ/κή» εμφάνισαν πωλήσεις προς τρίτους ύψους € 7,98 εκατ. αυξημένες κατά 10,29%.

Τέλος οι πωλήσεις προς τρίτους της κατηγορίας «Δημητριακά» ανήλθαν σε € 21,85 εκατ. με σημαντική αύξηση από το 2020.

Η εικόνα ανά κατηγορία

Χαμηλότερα η κερδοφορία

Το μικτό κέρδος ανήλθε στα 19,52 εκατ. ευρώ μειωμένο κατά 8,14%, ενώ ως ποσοστό επί των πωλήσεων διαμορφώθηκε σε 14,47% από 19,13% το 2020. Η μείωση του μικτού κέρδους οφείλεται κυρίως στο συνεχώς αυξανόμενο κόστος πωληθέντων το δεύτερο μισό του 2021, παρόλη την αύξηση των τιμών πώλησης από το τελευταίο τρίμηνο του 2021 και μετά.

Τέλος, τα EBITDA ανήλθαν σε 7,85 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 15,14% από το 2020, ενώ τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 0,81 εκατ. ευρώ έναντι 1,27 εκατ. την αμέσως προηγούμενη χρήση, παρουσιάζοντας μείωση κατά 36,22%.

Ξεκίνησε η κατασκευή σιλό στη Βουλγαρία

Σημειώνεται ότι στις 12 Απριλίου 2021, η «Loulis MelBulgaria EAD» ξεκίνησε τις εργασίες για την κατασκευή σιλό δημητριακών, χωρητικότητας 7.000 τόνων, σε ιδιόκτητο οικόπεδο που βρίσκεται στην βιομηχανική ζώνη του Bozhurishte στην Σόφια Βουλγαρίας.

Το κόστος της επένδυσης, έχει προϋπολογισθεί στα 2,8 εκατ. ευρώ.

Δάνειο 4 εκατ. ευρώ

Στις 29 Νοεμβρίου 2021 η εταιρεία προχώρησε στην έκδοση τραπεζικού δανείου ύψους 4 εκατ. ευρώ, διετούς διάρκειας, με στόχο την κάλυψη των αναγκών της σε κεφάλαια κίνησης ως συνέπεια της επιδημικής έκρηξης του Covid-19.

Το κεφάλαιο του δανείου χορηγήθηκε από την Εθνική Τράπεζα με κεφάλαια της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ).

Απέκτησε ακίνητο στον Τύρναβο

Στις 5 Οκτωβρίου 2021, με απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Λάρισας, επικυρώθηκε το αποτέλεσμα διαγωνισμού όπου είχε ανακηρυχθεί ως πλειοδότρια η Μύλοι Λούλη για την απόκτηση ακίνητης (οικόπεδο και κτίρια) και κινητής περιουσίας (μηχανολογικός και λοιπός εξοπλισμός, μεταφορικά μέσα, απαιτήσεις έναντι τρίτων) στην θέση «Άμμος» της Δημοτικής Κοινότητας Τυρνάβου Θεσσαλίας (1ο χλμ. της οδού Τύρναβου-Λάρισας) έναντι τιμήματος 1,05 εκατ. ευρώ.

Μάλιστα, την 30η Μαρτίου 2022, ολοκληρώθηκαν οι διαδικαστικές ενέργειες για την σύναψη της σχετικής μεταβιβαστικής σύμβασης.

Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ