Νέα
  • ΓΔ: 1422.35 +0.33%
  • Τζίρος: 108,35 εκ €
Δείκτες / Μετοχές
Οικονομικό Φόρουμ Δελφών 2024

Korres: Η ιστορία από τη… σύλληψη της ιδέας το 1973 στο deal με την Morgan Stanley

Μπορεί η Κorres να ιδρύθηκε το 1996, η ιστορία της ωστόσο, ή μάλλον η…σύλληψη της επιχειρηματικής ιδέας, αρχίζει σχεδόν μισό αιώνα πριν.

Πιο συγκεκριμένα το 1973, όταν ο ιδρυτής της, Γιώργος Κορρές, ο οποίος σε ηλικία 8 ετών εργαζόταν στο φαρμακείο της μητέρας του, ένα απόγευμα της ανακοινώνει πως, όταν μεγαλώσει θα φτιάχνει τα δικά του φαρμακευτικά και καλλυντικά σκευάσματα.

Λίγα χρόνια αργότερα, το 1988, φοιτητής της φαρμακευτικής πλέον, ξεκινάει να εργάζεται στο φαρμακείο Τζιβανίδη, το παλαιότερο φαρμακείο Ομοιοπαθητικής στην Αθήνα. Εκεί αρχίζει να πειραματίζεται με τα φυσικά φαρμακευτικά συστατικά, αναπτύσσοντας σκευάσματα από βότανα, φάρμακα φυσικής προέλευσης και στη συνέχεια καλλυντικά προϊόντα.

Το 1992 - και αφού οι ιδιοκτήτες του βγήκαν στη σύνταξη - δημιουργεί στο φαρμακείο, εργαστήριο Ομοιοπαθητικής στα πρότυπα εργαστηρίων του εξωτερικού. Τέσσερα χρόνια αργότερα, το 1996, ιδρύει την εταιρεία Korres με πρώτο προϊόν ένα αρωματικό σιρόπι για το λαιμό με μέλι και γλυκάνισο. Εμπνευσμένο από το θερμαντικό ρακόμελο που έφτιαχνε ο παππούς του, Γιώργος Κορρές, στην ιδιαίτερη πατρίδα του, τη Νάξο. Πρώτο καλλυντικό και παγκόσμια καινοτομία – η πρώτη φυσική κρέμα 24ωρης ενυδάτωσης – ήταν το Άγριο Τριαντάφυλλο.

Το ενδιαφέρον των buyers από ΗΠΑ και Harvey Nichols

Το 1998 ένας buyer που βρίσκει προϊόντα Korres κατά τη διάρκεια διακοπών του στην Κρήτη τηλεφωνεί στον Γιώργο Κορρέ για να τα εισάγει στις ΗΠΑ. Το 2000 η buyer του καταστήματος Harvey Nichols στο Λονδίνο βλέπει τα προϊόντα της ελληνικής εταιρείας στη Νέα Υόρκη και τα ζητά για ένα νεοϊδρυθέν τμήμα με την ονομασία Beyond Beauty που συγκεντρώνει niche brands απ’ όλο τον κόσμο.

Δεν αργεί να μπουν τα προϊόντα της στα καλύτερα καταστήματα σε Αγγλία και Γαλλία όπως π.χ. Selfridges, Harrods, Liberty’s, Galleries Lafayette κ.ά.

Το 2003, λανσάρει το Γιαούρτι Cooling Gel, τη δεύτερη παγκόσμια καινοτομία της Κορρέ.

Εμπνευσμένη από το παραδοσιακό “φάρμακο” της γιαγιάς – γιαούρτι στην πλάτη για το έγκαυμα από τον ήλιο – η συγκεκριμένη καλλυντική φόρμουλα είναι η πρώτη στον κόσμο με βρώσιμο γιαούρτι.

Το 2006, τα ελληνικά βότανα ξεκινούν το επόμενο μεγάλο τους ταξίδι στην Ασία, με πρώτους σταθμούς την Ιαπωνία και την Κίνα. Παράλληλα στην Ελλάδα, δημιουργείται μία νέα σειρά προϊόντων, Κορρές Nutraceuticals, ανάμεσα στα οποία και η γνωστή μαρμελάδα με σύκα, δαμάσκηνα και μέλι δια χειρός Παρλιάρου, ενώ λανσάρεται και η σειρά μακιγιάζ Κορρές Χρώμα.

Είσοδος στο χρηματιστήριο

Το 2007 γίνεται μετεγκατάσταση στα Οινόφυτα, ενώ ανοίγουν νέα καταστήματα σε Νέα Υόρκη, Παρίσι, Σανγκάη, Μαδρίτη, Βιέννη και Γενεύη. Τον Μάρτιο της ίδιας χρονιάς η εταιρεία εισάγεται στο ελληνικό χρηματιστήριο.

Το 2008 η Κορρές λαμβάνει το πρώτο Βραβείο Καινοτομίας – World’s Most Innovative Brand – στα βραβεία ICN & ΗΒΑ Global Expo και τον Δεκέμβριο, λανσάρεται το πρώτο άρωμα.

Το 2009 παρουσιάζει την τρίτη παγκόσμια καινοτομία της – την πρώτη φυσική σειρά αντιγήρανσης που επιτυγχάνει κλινικά αποτελέσματα καλύτερα των συμβατικών. Η σειρά Κερσετίνη & Βελανιδιά αποτελεί σταθμό για την εταιρεία, ενώ ένα χρόνο αργότερα αναδεικνύεται καλύτερο προϊόν του κόσμου η κρέμα νύχτας Κερσετίνη & Βελανιδιά, σύμφωνα με το αμερικανικό ELLE. Παράλληλα, το Marie Claire της ίδιας χώρας, ανακηρύσσει την κρέμα ημέρας ως ένα από τα “25 προϊόντα- θαύματα που θα αλλάξουν τη ζωή σας”.

Το 2012 λανσάρει τη σειρά αντιγήρανσης, Μαύρη Πεύκη, και το 2014 μια σειρά περιποίησης σώματος βασισμένη στο Ασύρτικο Σαντορίνης. Σταν τέλη του 2017 η Μorgan Stanley (μέσω του North Haven Private Equity Asia IV) και η κινεζική εταιρεία διανομής δερμοκαλλυντικών προϊόντων, Prefix, αποκτούν την πλειοψηφία της εταιρείας.

Οι κρίσεις ενέργειας και πληθωρισμού

Η εταιρεία την τελευταία τριετία καλείται να διαχειριστεί τις εξωγενείς κρίσεις. Από τα τέλη του του 2021 οι διεθνείς αγορές βρίσκονται αντιμέτωπες με μία ισχυρή ενεργειακή κρίση και τις επιπτώσεις από τον πόλεμο στην Ουκρανία. Η εμφάνιση του πληθωρισμού, το ακριβό κόστος καυσίμων και ενέργειας δημιουργεί νέα δεδομένα και πιέζει την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών. Το δύσκολο οικονομικό περιβάλλον που διαμορφώνεται επηρεάζει αρνητικά τα αποτελέσματα, την ρευστότητα και τη λειτουργία της εταιρείας. Ειδικότερα, το αυξημένο μεταφορικό κόστος, οι αυξημένες τιμές πρώτων υλών και πιθανές ελλείψεις πρώτων υλών, καθώς και η αναπόφευκτη μείωση της ζήτησης, ενδέχεται να επηρεάσουν τα αποτελέσματα της Κορρές.

Γιαούρτι

Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022 η εταιρεία εστίασε στο ελληνικό γιαούρτι – μια παγκόσμια καινοτομία καθώς είναι η μόνη εταιρεία καλλυντικών που έχει καταφέρει να αξιοποιήσει τις μοναδικές ιδιότητες του βρώσιμου γιαουρτιού – εμπλουτίζοντας τη σειρά με δύο καινοτόμα προϊόντα:

Το Greek Yoghurt ενυδατικό gel ματιών που βασίζεται στην ελληνική υπερτροφή σε συνδυασμό με καφεΐνη για στοχευμένη δράση στη μείωση της εμφάνισης των σημαδιών κούρασης στην περιοχή των ματιών τη Greek Yoghurt μάσκα προσώπου για ενισχυμένη ενυδάτωση. Μία 100% βιοδιασπώμενη μάσκα – biodegradable sheet mask – που τροφοδοτεί την επιδερμίδα με πλήθος ωφέλιμων συστατικών.

Με αφορμή τα νέα αυτά λανσαρίσματα, η Korres παρουσίασε νέα καμπάνια προβολής παγκοσμίως με μήνυμα Korres Greek Yoghurt / Superfood για το δέρμα, ενδυναμώνοντας συνολικά τη σειρά περιποίησης προσώπου. Παράλληλα, συνέχισε τη στήριξη του Γιαουρτιού και μέσα από την ομώνυμη αντηλιακή σειρά με μήνυμα Korres Γιαούρτι / Superfood για το δέρμα και στον ήλιο.

Αρώματα

Στην κατηγορία Άρωμα, μια συνεχόμενα αναπτυσσόμενη κατηγορία, η Korres παρουσίασε μία νέα συλλογή πέντε skin + eco-friendly αρωμάτων – Avgoustos, Sikinos, Kyma, Anafi, Anthos – με έμπνευση την Ελλάδα.

Στη συλλογή περιποίησης σώματος προστέθηκαν δύο νέα αρώματα – Grapefruit και Ρόδι – όπως και δύο νέοι κωδικοί Unscented αξιοποιώντας τη διεθνή ζήτηση για fragrance-free προϊόντα περιποίησης από καταναλωτές που προτιμούν καλλυντικά χωρίς πρόσθετα αρώματα. Παράλληλα δημιουργήθηκε και μία νέα υποκατηγορία περιποίησης σώματος με Butter Soaps, σαπούνια καθαρισμού με αποδεδειγμένη ενυδατική δράση.

Φυσική αντιγήρανση

Πρωταγωνιστική θέση σε όλη τη χρονιά έχει και η φυσική αντιγήρανση Korres μέσω των δύο flagship σειρών της:

Μαύρη Πεύκη με την καινοτομική τεχνολογία 4D BIO-SHAPELIFTTM η οποία «βιομιμείται» την αρχική συμμετρία του προσώπου και την επαναφέρει

Λευκή Πεύκη – η πιο πρόσφατη ερευνητική ανακάλυψη της Korres – για ώριμες επιδερμίδες μετά την εμμηνόπαυση, η οποία επαναφέρει το δέρμα στην προεμμηνοπαυσιακή του κατάσταση.

Στο portfolio της Μαύρης Πεύκης νωρίτερα στη χρονιά προστέθηκε το Korres Black Pine Eye Balm 4D Ματιών ένα αναζωογονητικό balm ματιών για ξεκούραστη, ανορθωμένη όψη ενώ το φθινόπωρο προστίθενται τρία νέα καινοτόμα προϊόντα στη συλλογή της Λευκής Πεύκης.

Εξωτερικό

Στο εξωτερικό, η εταιρεία επικεντρώνεται στην περαιτέρω ανάπτυξη των υφιστάμενων στρατηγικών αγορών όπως είναι η Αμερική και στην Ευρώπη, η Γερμανία, η Νορβηγία, η Αγγλία κι η Γαλλία, ενώ παράλληλα μέσω της Profex, στόχο έχει να επεκταθεί στην Κίνα & το Χονγκ Κονγκ αλλά και σε άλλες περιοχές της Ασίας.

Συγκεκριμένα,

Στην Βόρεια Αμερική, μέσω της θυγατρικής του εταιρείας Korres USΑ Ltd ενισχύει την μάρκα με νέα στρατηγικά προϊόντα και με προωθητικές ενέργειες στο site της εταιρείας Korresusa.com, στο τηλεοπτικό κανάλι HSN και σε νέους retailers.

Στη Γερμανία, μέσω της θυγατρικής της εταιρείας D-A-CH Gmbh δραστηριοποιείται σε 3 αγορές - Γερμανία, Αυστρία και Ελβετία, με παρουσία σε άνω των 700 σημείων πώλησης-, με το μεγαλύτερο ποσοστό των πωλήσεων και της παρουσίας της να αποτελούν η εν λόγω αγορά. Η εταιρεία επικεντρώνεται στην περαιτέρω αύξηση της αναγνωρισιμότητας της μάρκας, στην ενίσχυση των υφιστάμενων σημείων πώλησης (ειδικά στα επώνυμα καταστήματα τύπου Muller, Budni, Coop κ.α.) με προωθητικές ενέργειες, αλλά και στην ενδυνάμωση των ηλεκτρονικών πωλήσεων μέσα από το νέο Korres webshop.

Στη Νορβηγία, ο Ομιλος στοχεύει στην ενίσχυση της παρουσίας του στην επώνυμη αλυσίδα καλλυντικών VITA, ενδυναμώνοντας τις κατηγορίες Προσώπου και Μακιγιαζ που υποστηρίζονται και από έντονες προωθητικές ενέργειες, καθώς και καμπάνιες τηλεοπτικής & έντυπης προβολής, Social Media και PR.

Στη Γαλλία, όπου η Κορρέ έχει διευρυμένη παρουσία σε πολλά κανάλια διανομής, όπως η αλυσίδα Carrefour. Στόχος είναι η περαιτέρω αύξηση αναγνωρισιμότητας της μάρκας, η ανάπτυξη κατηγοριών που παρουσιάζουν μεγάλη δυναμική όπως το Πρόσωπο και το Μακιγιαζ, καθώς και η περαιτέρω διείσδυση στην αλυσίδα Marionnaud.

Στην Κίνα & το Χονγκ Κονγκ κι εν συνεχεία σε άλλες περιοχές της Ασίας, η Profex, βάσει της σύμβασης αποκλειστικής διανομής και χρήσης σημάτων που έχει συνάψει με την Κορρές, θα έχει το δικαίωμα να διανείμει τα προϊόντα της εταιρείας.

Αύξηση 10% στον τζίρο αλλά παρέμεινε ζημιογόνα το 2021

Πέρυσι οι πωλήσεις της εταιρείας διαμορφώθηκαν σε €56,11 εκατ. ευρώ από περίπου €51 εκατ. το 2010, αύξηση 10% που αποτύπωσε την σταδιακή επαναφορά σε κανονικές συνθήκες μετά την υγειονομική κρίση από την πανδημία του COVID-19.

Στην Ελλάδα, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 14% κυρίως λόγω κυρίως της σταδιακής ανάκαμψης του τουρισμού, ενώ στο εξωτερικό οι περισσότερες αγορές επηρεάστηκαν από την πανδημία.

Στις αγορές προτεραιότητας όπου έγιναν επενδύσεις πέρυσι - Γερμανία, Αγγλία, Γαλλία, Κίνα και Νορβηγία - οι πωλήσεις ενισχύθηκαν.

Το μεικτό κέρδος διαμορφώθηκε σε €26,78 εκατ. από €24 εκατ. το 2020, σημειώνοντας αύξηση της τάξεως του 12%. Η βελτίωση του περιθωρίου μικρού κέρδους στο 48% από 47% το 2020, οφείλεται κυρίως στην αύξηση των πωλήσεων αλλά και στην αλλαγή του μείγματος πωλήσεων.

Τα αναπροσαρμοσμένα EBITDA ανήλθαν στα €7,55 εκατ. από €6,75 εκατ. το 2020, ωστόσο και η περυσινή χρήση έκλεισε με ζημιές (€1,24 εκατ.), αλλά μικρότερες από την αμέσως προηγούμενη χρήση (€2,38 εκατ.).

Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ