Νέα
  • ΓΔ: 1424.04 +0.16%
  • Τζίρος: 184,77 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Venetiko Holdings: Το στρατηγικό πλάνο της CVC – Οι κρίσιμες αγοραπωλησίες και τα σχέδια για το 2023

Ενισχύει την παρουσία της στην Ελλάδα η CVC Capital Partners / Πηγή: Midi Olympique
Πηγή: Midi Olympique

Σειρά εξαγορών αλλά και πωλήσεων περιλάμβανε το «μενού» της στρατηγικής της Venetiko Holdings κατά τη δεύτερη χρονιά λειτουργίας της. Πρόκειται για τον όμιλο που ελέγχεται από το fund CVC Capital Partners και αφορά στις δραστηριότητες της Vivartia και της γαλακτοβιομηχανίας Δωδώνη.

Εντός του 2022, λοιπόν, η Δέλτα Τρόφιμα, θυγατρική του Ομίλου Venetiko, προέβη σε συμφωνίες:

  • εξαγοράς των μετοχών της εταιρείας Δανιήλ Σ. Γκατένιο & Υιός έναντι τιμήματος €16,3 εκατ.
  • μεταβίβασης της παραγωγικής της εγκατάστασης στον Ταύρο Αττικής.
  • μεταβίβασης της παραγωγικής της εγκατάστασης πλέον μηχανημάτων στο Πλατύ Ημαθίας.
  • μεταβίβασης των μετοχών της θυγατρικής εταιρείας United Milk Company, προς την Tyrbul S.A., θυγατρική της Ελληνικά Γαλακτοκομεία με έδρα την Βουλγαρία.
  • εξαγοράς του 70% των μετοχών της Κουρέλλας.

Παράλληλα, ολοκληρώθηκε η εξαγορά της μειοψηφίας της Vivartia Συμμετοχών από τη Venetiko Holdings, ενώ εντός του πρώτου εξαμήνου του 2022, εγκρίθηκε η έκδοση νέου αλληλόχρεου δανείου από την Εθνική Τράπεζα για την κάλυψη αναγκών κεφαλαίου κίνησης συνολικού ποσού €4 εκατ. της Δωδώνη με την εγγύηση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων.

Η εκταμίευση του δανείου πραγματοποιήθηκε τον Ιούλιο του 2022.

►Διαβάστε και: Lavipharm: Στόχος ο υπερδιπλασιασμός τζίρου μέχρι το 2026 - Σε ποια προϊόντα ποντάρει

Οι άξονες της στρατηγικής

Αναφορικά με τη χρονιά που πέρασε, η διοίκηση της Venetiko συνέχισε να υλοποιεί το μεσομακροπρόθεσμο στρατηγικό της πλάνο, βασικοί άξονες του οποίου είναι:

  • η διατήρηση και ενδυνάμωση της ηγετικής θέσης όλων των εταιρειών στην Ελλάδα, μέσω της ανάπτυξης και ενδυνάμωσης των δικτύων τους και μέσω νέων προϊοντικών πρωτοβουλιών και καινοτομιών, προσφέροντας στους καταναλωτές προϊόντα και υπηρεσίες υψηλής ποιότητας και προστιθέμενης αξίας
  • η συνεχής αναβάθμιση της εμπειρίας των καταναλωτών μέσω της ψηφιακής καινοτομίας και αύξηση των επιπέδων πιστότητας τους, μέσω εργαλείων και μέσων που απαντούν στις σύγχρονες καταναλωτικές ανάγκες
  • ο εξορθολογισμός και η βελτιστοποίηση του λειτουργικού τους μοντέλου, μέσα από στοχευμένες επενδυτικές κινήσεις για μείωση της ενεργειακής εξάρτησης και αποτελεσματικότερη διαχείριση του λειτουργικού τους κόστους
  • η περαιτέρω επέκταση της παρουσίας των κλάδων του Ομίλου σε ευρύτερες γεωγραφικές ζώνες ενδιαφέροντος με τη σύναψη συνεργασιών με στρατηγικούς εταίρους
  • η περαιτέρω ανάπτυξη και ενδυνάμωση του Ομίλου μέσα από στοχευμένες στρατηγικές κινήσεις που θα οδηγήσουν στην δημιουργία προστιθέμενης αξίας για όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη

Η ακτινογραφία της πρώτης οικονομικής χρήσης

Αναφορικά με τις χρηματοοικονομικές επιδόσεις της Venetiko Holdings κατά την χρήση 2021, η οποία αποτελεί την πρώτη υποδωδεκάμηνη χρήση του Ομίλου σημειώνεται ότι επηρεάστηκαν τόσο από την διατήρηση των μέτρων που ελήφθησαν από την Πολιτεία για τον περιορισμό της πανδημίας COVID-19 όσο και από τις έντονες πληθωριστικές πιέσεις που εμφανίστηκαν κατά το β’ εξάμηνο του 2021.

Έτσι, η χρήση από 23 Μαρτίου μέχρι 31 Δεκεμβρίου του 2021 έκλεισε με τζίρο €522,14 εκατ., μικτό κέρδος €155 εκατ. και ζημιές €880 χιλ.

►Διαβάστε και: Ταμείο Ανάκαμψης: Προχωρούν επενδύσεις €116,67 εκατ. στον αγροδιατροφικό τομέα

VIVARTIA

Οι πωλήσεις του υπό - ομίλου Vivartia για την περίοδο Απριλίου – Δεκεμβρίου 2021 επηρεάστηκαν σημαντικά από τη θετική πορεία του Κλάδου Εστίασης και ανήλθαν σε €465,2 εκατ.

Σημαντική ανάπτυξη παρουσίασαν και οι εξαγωγές του σε Γαλακτοκομικά και Κατεψυγμένα. Τα EBITDA διαμορφώθηκαν σε €44,8 εκατ. επηρεασμένα σημαντικά τόσο από τις έντονες πληθωριστικές πιέσεις που διαμορφώθηκαν κατά το β’ εξάμηνο του έτους όσο και από τα μέτρα καταπολέμησης της πανδημίας Covid-19 (ειδικά στον κλάδο εστίασης).

Πιο αναλυτικά:

Κλάδος Γαλακτοκομικών

Οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν σε € 213,4 εκατ. Ο κλάδος διατήρησε τα ηγετικά μερίδια αγοράς του σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων που δραστηριοποιείται, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι στις κατηγορίες όπως τα φυτικά ροφήματα, τα γιαούρτια με φρούτα και δημητριακά, το βρεφικό γιαούρτι και το τσάι, παρουσίασε σημαντική μεριδιακή ανάπτυξη

Τα EBITDA διαμορφώθηκαν σε €12,5 εκατ. επηρεασμένα σημαντικά από τις αυξήσεις τιμών πρώτων υλών και ενέργειας. Επηρεάστηκαν επίσης και από μη επαναλαμβανόμενες

δαπάνες που σχετίζονται με κινήσεις αναδιάρθρωσης του οργανισμού και των παραγωγικών του δομών ποσού € 1,8 εκατ.

Κλάδος Κατεψυγμένων

Οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν σε € 127,1 εκατ. Ο κλάδος ενίσχυσε τα μερίδιά του σε αξία στις κατηγορίες των λαχανικών και των φρέσκων σαλατών, ενώ παρουσίασε οριακές απώλειες στην κατηγορία της κατεψυγμένης ζύμης.

Τα EBITDA διαμορφώθηκαν σε €19,3 εκατ. επηρεασμένα από την σημαντική αύξηση του κόστους ενέργειας και πρώτων υλών.

Κλάδος Εστίασης

Παρουσίασε ανάκαμψη στον κύκλο εργασιών ο οποίος διαμορφώθηκε σε € 126,9 εκατ., ενώ τα EBITDA διαμορφώθηκαν σε € 15,8 εκατ.

Η Διοίκηση του Κλάδου Εστίασης επικεντρώθηκε στην επίλυση των θεμάτων που ανέκυψαν λόγω της πανδημίας με κυριότερο τη συνεχή προσπάθεια προσαρμογής του τρόπου λειτουργίας των σημάτων του στην πρωτόγνωρη αυτή συνθήκη. Οι κύριοι τομείς στους οποίους δόθηκε έμφαση ήταν οι εξής:

  • η διασφάλιση της απρόσκοπτης λειτουργίας των σημείων μέσω της υπηρεσίας Delivery και προσαρμογή της υπηρεσίας του take away με βάση τις κρατικές οδηγίες, ενισχύοντας τα κανάλια delivery,
  • η διεύρυνση των συνεργασιών με food aggregators και η αύξηση των συνέργειών με στρατηγικούς συνεργάτες όπως η Cosmote, η Coca-Cola 3Ε και η Nestle μέσω προωθητικών ενεργειών που ενισχύουν την επισκεψιμότητα των σημάτων του Ομίλου
  • η επίσπευση της διαδικασίας του ψηφιακού μετασχηματισμού, ο οποίος αποτελεί βασικό πυλώνα της ανάπτυξης των σημάτων του Ομίλου μέσω καινοτομιών που βελτιώνουν την καταναλωτική εμπειρία, ενώ διασφαλίζουν την ταχύτερη και όσο το δυνατόν ανέπαφη συναλλαγή με τον πελάτη

►Διαβάστε και: Eurocatering: Οι σαλάτες Φρεσκούλης που κέρδισαν κοινό και funds – Eπενδυτικό πλάνο €9,5 εκατ.

ΔΩΔΩΝΗ

Οι πωλήσεις του υπό - ομίλου Δωδώνη για την περίοδο Αυγούστου-Δεκεμβρίου 2021 διαμορφώθηκαν σε €57,6 εκατ. Τόσο η μικτή κερδοφορία όσο και η κερδοφορία σε EBITDA επηρεάστηκαν σημαντικά από τις ιστορικά υψηλές τιμές αιγοπρόβειου γάλακτος, της ενέργειας και των υλικών συσκευασίας.

Τα μικτά κέρδη κατά την αντίστοιχη περίοδο ανήλθαν σε € 8,9εκατ., ενώ τα EBITDA διαμορφώθηκαν σε € 2,6 εκατ., επηρεασμένα από δαπάνες που αφορούν τη δραστηριότητα ανασυγκρότησης και εκσυγχρονισμού, συμπεριλαμβανομένων διαφόρων αμοιβών και δαπανών, εξόδων μηχανοργάνωσης και ψηφιακού μετασχηματισμού και εξειδικευμένων συμβουλευτικών υπηρεσιών που εμπίπτουν στον ανωτέρω σκοπό, καθώς και μη επαναλαμβανόμενες δαπάνες, παράλληλα με την εναρμόνιση με τις πολιτικές της νέας μητρικής εταιρείας. 

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ