Νέα
  • ΓΔ: 1448.48 -0.48%
  • Τζίρος: 187,13 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κύκνος: Ανάπτυξη 17% αλλά και πιέσεις στην κερδοφορία - Συμπληρώνει 108 χρόνια ζωής

Με ανάπτυξη της τάξης του 17% έκλεισε η χρήση 2021/2022 (που ολοκληρώθηκε στις 30/6/2022) για την Κύκνος, την πρώτη κονσερβοποιία στην Ελλάδα και μια από τις παλαιότερες σε λειτουργία στην Ευρώπη, η οποία εμφάνισε τζίρο που άγγιξε τα €30 εκατ.

Ωστόσο, τα κέρδη της εταιρείας πιέστηκαν, καθώς τα μικτά αποτελέσματα υποχώρησαν κατά 5,13% (στα €5,57 εκατ.), τα EBITDA κατά 17,73% (στα €1,53 εκατ.) και τα προ φόρων κέρδη κατά 64,88% (στις €189,5 χιλ.)

Αυτή την εξέλιξη η διοίκηση την αποδίδει σε εξωγενείς παράγοντες και κυρίως στο ιδιαίτερα αυξημένο ενεργειακό κόστος που επηρέασε το παραγωγικό κόστος των προϊόντων.

Παρατεταμένη ενεργειακή κρίση

Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει εταιρεία στην ετήσια οικονομική έκθεση, η παρατεταμένη ενεργειακή κρίση που άρχισε να εμφανίζεται από το τρίτο τρίμηνο του 2021 και εντάθηκε με απότομους ρυθμούς από τον Μάρτιο του 2022 λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, είχε σαν αποτέλεσμα να αυξηθούν με γρήγορο ρυθμό οι πληθωριστικές πιέσεις στις πρώτες ύλες, στα υλικά συσκευασίας και στην ενέργεια, σε τέτοιο επίπεδο που ήταν αδύνατον να προβλεφθεί.

Η επίδραση των παραπάνω έφερε μεγάλες πιέσεις στο κόστος».

►Διαβάστε επίσης: Ρεκόρ εξαγωγών ελληνικού ελαιολάδου στην Ισπανία το 2022 - Αύξηση 1.064,3%

Απορρόφησε μεγάλο μέρος του αυξημένου κόστους

Ειδικά για την Κύκνος, οι μεταβολές σε ηλεκτρική ενέργεια, μαζούτ, και Α και Β ύλες ήταν «δυσθεώρητες» με ποσοστά που έφθασαν υψηλά διψήφια νούμερα.

Η διοίκηση υπογραμμίζει ότι «η εταιρεία, συναισθανόμενη τις δύσκολες συνθήκες που βιώνουμε σαν κοινωνία, απορρόφησε ένα μεγάλο κόμματι των πρώτων πληθωριστικών πιέσεων, ενώ προχώρησε στο τρίτο τρίμηνο της χρήσης σε μία χαμηλή ανατίμηση των προϊόντων της».

Αλλαξε το προφίλ χρηματοδότησης

Παράλληλα, προσβλέποντας στην αύξηση των επιτοκίων η διοίκηση προχώρησε στην σύναψη συμβολαίου αντιστάθμισης του επιτοκιακού κινδύνου με αποτέλεσμα να μεταβάλει το προφίλ χρηματοδότησης από κυμαινόμενο σε σταθερό για μεγάλο μέρος του τραπεζικού της δανεισμού για την επόμενη πενταετία, προστατεύοντας την εταιρεία από τη διακύμανση των επιτοκίων και εξασφαλίζοντας σταθερό κόστος χρηματοδοτήσεως ανεξαρτήτως των επιτοκιακών συνθηκών.

Μειώθηκε η περίοδος είσπραξης των εμπορικών απαιτήσεων

Τέλος, μετά από σειρά διαπραγματεύσεων με τους πελάτες της εταιρείας, η μέση περίοδος είσπραξης των εμπορικών απαιτήσεων μειώθηκε κατά 35 ημέρες, όπως προκύπτουν κι από τα στοιχεία του ισολογισμού.

Ενίσχυση εξαγωγών

Η στρατηγική της εταιρείας για την ανάπτυξη είναι η περαιτέρω ενδυνάμωση της παρουσίας της στην ελληνική αγορά και η σημαντική ενίσχυση των εξαγωγών της.

Σημειώνεται ότι οι πωλήσεις στο εξωτερικό αυξήθηκαν κατά 62% (στα €3,4 εκατ. από €2,1 εκατ. στη χρήση 2020/2021), ενώ η ανάπτυξη στο εσωτερικό κινήθηκε πέριξ του 10% (στα €25,42 εκατ.)

Νέα προϊόντα

Κύρια εστίαση παραμένει η ανάπτυξη των τοματικών προϊόντων ενώ παράλληλα θα προστίθενται νέες προϊοντικές σειρές υψηλότερης προστιθέμενης αξίας.

Στον τομέα της Έρευνας & Ανάπτυξης νέων προϊόντων, η εταιρεία πρωτοπορεί αναπτύσσοντας ένα νέο προϊόν Κέτσαπ (Kyknos Ketchup 0% Προσθήκη Ζάχαρης), χωρίς προσθήκη ζάχαρης, μόνο με φυσικά σάκχαρα από χυμούς φρούτων, με στόχο τη προσφορά στους καταναλωτές πιο υγιεινών επιλογών, χωρίς κανένα συμβιβασμό στη γεύση. Ενα προϊόν χωρίς συντηρητικά και γλουτένη, το οποίο κυκλοφορεί σε τρεις διαφορετικές και πρακτικές συσκευασίες για να καλύψει τις ανάγκες κάθε καταναλωτή.

►Διαβάστε επίσης: Βεζύρογλου: Ο leader των μη πλυμένων baby φύλλων υλοποιεί επενδύσεις 6 εκατ.

Προσπάθειες μείωσης του κόστους

Παράλληλα η εταιρία καταβάλλει συνεχή προσπάθεια για τη μείωση του κόστους χωρίς να διακινδυνεύεται το επίπεδο υψηλής ποιότητας και η συνέπεια έναντι των πελατών, του προσωπικού της και λοιπών συνεργατών.

Βασικός της στόχος παραμένει η βελτίωση των οικονομικών της αποτελεσμάτων και η αύξηση του μεριδίου αγοράς.

Ξεκίνημα την Πρωταπριλιά του 1915

Πριν από 108 χρόνια, και πιο συγκεκριμένα την Πρωταπριλιά του 1915, συντάσσεται το καταστατικό της «Ελληνικής Εταιρίας Κονσερβών» στο Ναύπλιο.

Ιδρυτές και μέλη του πρώτου συμβουλίου είναι οι Αθανάσιος Β. Παπαντωνίου έμπορος, Μιχαήλ Δ. Μανουσάκης διδάκτωρ των φυσικών επιστημών, Ιωάννης Γ. Δάρμος έμπορος, Βασίλειος Αθαν. Παπαντωνίου έμπορος και Κωνσταντίνος Δ. Μανουσάκης, κτηματίας. Αρχικά η παραγωγή γίνεται σ’ ένα μικρό συσκευαστήριο λαχανικών και τοματοπολτού στην Ασίνη Αργολίδας.

Το εργοστάσιο στο Ναύπλιο

Με την ίδρυση της βιομηχανίας ανοίγονται νέοι ορίζοντες στην επεξεργασία και συντήρηση των προϊόντων της Αργολικής γης και άλλων περιοχών που μέχρι τότε σάπιζαν στα χωράφια. Τα πρώτα προϊόντα KYKNOS είναι ολόκληρες τομάτες, μπάμπιες, φασολάκια σε κονσέρβα και ο γνωστός σε όλους μας τοματοπολτός.

Το 1928 ιδρύεται το εργοστάσιο της εταιρίας στο Ναύπλιο. Εκεί η εταιρεία εγκαθιστά τους πρώτους ταχυσυμπυκνωτές χυμού τομάτας για παραγωγή τοματοπολτού. Τα χρόνια εκείνα η παραγωγή βασίζεται κυρίως στα ανθρώπινα χέρια. Το πρώτο εργοστάσιο στο Ναύπλιο έχει το δικό του κυτιοποιίο που κατασκευάζει τις κονσέρβες που γεμίζει η εταιρεία.

Η Αργολίδα που εκείνα τα χρόνια λεγόταν και «λαχανόκηπος της Αθήνας» εφοδιάζει την KYKNOS με μεγάλες ποσότητες τομάτας και λαχανικών.

Η ανανέωση με… υπογραφή Καλλικλή - Αγορά του εργοστασίου «Αργολική»

Το εργοστάσιο του Ναυπλίου ανανεώνεται με νέα κτίρια τη δεκαετία του 1950 σε σχέδια του αρχιτέκτονα Καλλικλή. Το νέο βιομηχανικό κτίριο αποτελεί σύμβολο πρωτοπορίας για την εποχή.

Το 1960, η εταιρεία αγοράζει το εργοστάσιο «Αργολική» που ήδη λειτουργούσε στην περιοχή της Αργολίδας. Το 1963, ιδρύει εργοστάσιο στο χωριό Σαβάλια του Ν.Ηλείας με σκοπό να αξιοποιήσει την πλούσια παραγωγή τομάτας του κάμπου της Ηλείας.

►Διαβάστε επίσης: Lidl Ελλάς: Ενισχύει συνεχώς την γκάμα ελληνικών προϊόντων στα ράφια – Στο 60% του τζίρου της

Κέτσαπ και tomatino

Το 1965, παράγει και διαθέτει για πρώτη φορά στην Ελλάδα τη σάλτσα κέτσαπ. Τη δεκαετία του 70, η εταιρεία αποκτά παγκόσμια εξαγωγική δραστηριότητα ενώ παράλληλα αποτελεί διακεκριμένο προμηθευτή τοματοπολτού παγκοσμίως σε γνωστές εταιρίες τροφίμων.

Το 1990, η KYKNOS παρασκευάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα προϊόντα τομάτας σε χάρτινες συσκευασίες, τα οποία ονομάζει tomatino.

Μεταφορά παραγωγής

Την περίοδο 2002-2003 η KYKNOS μεταφέρει όλη την παραγωγική της δραστηριότητα στο εργοστάσιο του νομού Ηλείας, τον τόπο παραγωγής της πρώτης ύλης. Το 2005 η KYKNOS είναι η πρώτη εταιρεία επεξεργασίας τομάτας στην Ελλάδα που εφαρμόζει σύστημα ολοκληρωμένης διαχείρισης (ορθής γεωργικής πρακτικής) για την τομάτα που μεταποιεί και πιστοποιείται κατά τα πρότυπα EUREGAP. Την ίδια χρονιά η εταιρεία λανσάρει το διάσημο πλέον κλασικό τοματοπολτό της σε χάρτινη τριγωνική συσκευασία μιας χρήσης.

Την διετία 2006-2007, ανακαινίζει το εργοστάσιό της στην Ηλεία, επεκτείνει τις κτιριακές εγκαταστάσεις και ανανεώνει το μηχανολογικό της εξοπλισμό με υπερσύγχρονες γραμμές παραγωγής. Το 2008 διαθέτει στην αγορά ένα από τα πιο επιτυχημένα προϊόντα της, τριμμένες τομάτες σε χάρτινη συσκευασία.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα