Νέα
  • ΓΔ: 1452.24 +0.26%
  • Τζίρος: 112,42 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΜΑΚΒΕΛ: Από τον Χάρρυ Κλυνν του 1985 στα PL μακαρόνια και πίσω με rebranding

makvel

Οι παλαιότεροι ίσως να θυμούνται μία διαφήμιση του 1985 όπου ο Χάρρυ Κλυνν εμφανιζόταν ως... Πόντιος αρχαιολόγος Μακβελίδης ο οποίος το 1620 ανακάλυψε τα μακαρόνια ΜΑΚΒΕΛ. Το χαρακτηριστικό εκείνο σποτ τελείωνε με το: «Φάτε την και να'ναι... Μάκβελ».

Τα ζυμαρικά ΜΑΚΒΕΛ ήταν προϊόντα της οικογενειακής επιχείρησης Κωνσταντινίδη «Μακαρονοποιία Βορείου Ελλάδος» η οποία ξεκίνησε τη δραστηριότητά της 80 χρόνια πριν και πιο συγκεκριμένα το 1939 αποκτώντας τη βιοτεχνία ζυμαρικών ΕΡΜΗΣ στη Θεσσαλονίκη.

Για πολλά χρόνια, αποτέλεσε μία από τις γνωστές μπράντες ζυμαρικών μαζί με την ΜΙΣΚΟ, την ΑΒΕΖ, τη ΜΕΛΙΣΣΑ, τον ΗΛΙΟ και την ΣΤΕΛΛΑ, ωστόσο το 1996 υπήρχε μία κομβική στιγμή στην ιστορία της βορειοελλαδίτικης βιομηχανίας.

Διαβάστε επίσης: ΔΟΕ: SOS για την ξηρασία - Η μεγαλύτερη βουτιά από το 1990 στην υδροηλεκτρική ενέργεια

Η στρατηγική συνεργασία με τους Ιταλούς

Τότε λοιπόν, ανακοινώθηκε η στρατηγική συνεργασία της ελληνικής εταιρείας ζυμαρικών με τον ιταλικό όμιλο βιομηχανιών σε ζυμαρικά, άλευρα και ρύζια EURICOM S.p.a., η οποία είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία της joint venture εταιρείας EURIMAC.

Αποφασίστηκε να δοθεί έμφαση στην παραγωγή ζυμαρικών private label -μεταξύ των οποίων τα Latino, Famiglia, Grande Pasta, Mama Mia Bevellini κ.ά.- για λογαριασμό των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ, ενώ λίγο αργότερα δόθηκε η αποκλειστική διανομή των ζυμαρικών Μάκβελ σε ιδιώτη, ο οποίος είχε στο χαρτοφυλάκιό του διάφορα προϊόντα. 

Όπως ήταν φυσικό, αυτό λειτούργησε σε βάρος της ιστορικής φίρμας ζυμαρικών, καθώς απουσίαζε από τα περισσότερα κεντρικά σημεία πώλησης.

makvel

Η ανάληψη της αποκλειστικής διανομής

Ωστόσο, από το 2015, ο Σταύρος Κωνσταντινίδης, σημερινός πρόεδρος της Eurimac, πήρε την απόφαση να αναλάβει και πάλι, ύστερα από σχεδόν 20 χρόνια, την αποκλειστική διανομή των ζυμαρικών Μάκβελ, τόσο για συναισθηματικούς λόγους – αφού ο πατέρας του Παντελής μαζί με τον αδερφό του Νίκο είχε ιδρύσει την Μακαρονοποιία Βορείου Ελλάδος το 1948 – όσο και για εμπορικούς, αφού η joint venture εταιρεία επιθυμούσε να έχει ένα brand name δίπλα στο ήδη πλούσιο χαρτοφυλάκιο private label ζυμαρικών τους.

Την άνοιξη του 2015 έκανε αίσθηση στην αγορά, αποφασίζοντας την παραγωγή... τετράγωνων ζυμαρικών, την σειρά «tetragono» by Eurimac, για την οποία απαιτήθηκε η υλοποίηση επένδυσης ύψους €500 χιλ. στη μονάδα της εταιρείας στο Κιλκίς. Πρόκειται για μία ιδέα που είχε ο επικεφαλής της Eurimac για περίπου… 30 χρόνια.

Από το ξεκίνημα του 2017 κυκλοφόρησαν τα ζυμαρικά ΜΑΚΒΕΛ πανελλαδικά σε όλο το δίκτυο λιανικής, με νέες προδιαγραφές παραγωγής, νέα συνταγή, νέα συσκευασία, επιλεγμένη πρώτη ύλη (100% ελληνικό σιτάρι) και με αυξημένο διαφημιστικό budget. Η πορεία των τελευταίων ετών επιβραβεύει τις κινήσεις του Σταύρου Κωνσταντινίδη.

Διαβάστε επίσης: ΕΛΕΤΑΕΝ: Ανακυκλώνονται κατά 85% έως 90% οι ανεμογεννήτριες - Τι ισχύει με τα φωτοβολταϊκά

Οι φετινές εκτιμήσεις

Για τη φετινή χρονιά η διοίκηση προβλέπει αύξηση 10% των πωλήσεων σε αξία και όγκο για το brand ΜΑΚΒΕΛ.

Στις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις αναφέρεται ότι οι πωλήσεις της σε όγκο αυξήθηκαν κατά 45% πέρυσι συγκριτικά με το 2021.

Επίσης στους στόχους της βορειοελλαδίτικης βιομηχανίας ζυμαρικών περιλαμβάνεται η σταθεροποίηση των πωλήσεων πάνω από 70.000 τόνους.

Στροφή στα PL

Η διοίκηση υποστηρίζει ότι η αύξηση των τιμών όλων γενικά των τροφίμων, που οφείλεται στην αύξηση του κόστους των πρώτων υλών, της ενέργειας, της συσκευασίας και των μεταφορικών, στρέφει ήδη μεγάλη μερίδα καταναλωτών σε μόνιμα οικονομικότερα προϊόντα και ειδικά στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Αναμένει, λοιπόν, επανάκαμψη των πωλήσεων των ζυμαρικών ιδιωτικής ετικέτας, που κυρίως παράγει η εταιρεία, κάτι το οποίο ήδη διαπιστώνεται τους πρώτους μήνες του 2023.

Ανταγωνιστικές τιμές

Παρά τη σημαντική αύξηση των τιμών πώλησης των προϊόντων λόγω του αυξημένου κόστους παραγωγής -με το κόστος των πρώτων υλών (σκληρό σιτάρι) να δείχνει σημάδια αποκλιμάκωσης- οι τιμές της Eurimac παραμένουν πολύ ανταγωνιστικές σε σχέση με τα ζυμαρικά ιταλικής παραγωγής με αποτέλεσμα να κερδίζει νέες αγορές και νέους πελάτες.

makvel

Εξαγωγές

Στους φετινούς στόχους της εταιρείας περιλαμβάνεται και η αύξηση άνω του 10% στις εξαγωγές, με στόχο οι πωλήσεις στο εξωτερικό να ξεπεράσουν τους 42.000 τόνους και συνολικά να ξεπεράσει το ιστορικό πωλήσεων των 71.000 τόνων που κατέγραψε πέρυσι σε εγχώρια και διεθνή αγορά.

Σημειώνεται ότι το δίκτυο πωλήσεων της Eurimac εκτός Ελλάδας καλύπτει τις: Ιαπωνία, Γερμανία, Αγγλία, Τσεχία, Ρουμανία, Κούβα, Νότια Αφρική, Γαλλία Βουλγαρία, Πολωνία και άλλες 55 χώρες. Σε αυτές πραγματοποιήθηκε πέρυσι περίπου το 54% του συνολικού τζίρου της εταιρείας.

Νέα προϊόντα

Η Eurimac θα λανσάρει φέτος και νέα προϊόντα, καθώς όπως υποστηρίζει, "η καινοτομία και η εξωστρέφεια είναι ο κύριος μοχλός ανάπτυξης της εταιρείας". Σύμφωνα με πληροφορίες, πρόκειται να ενισχύσει το προϊοντικό της χαρτοφυλάκιο με ένα νέο προϊόν στην κατηγορία των υγιεινών και ίσως λειτουργικών ζυμαρικών. Το νέο προϊόν, που θα είναι σπαγγέτι, αναμένεται να κυκλοφορήσει σε Ελλάδα και εξωτερικό το ερχόμενο φθινόπωρο.

Διαβάστε επίσης: ΑΑΔΕ: «ΕΛΕΓΧΟΣLive» - Το νέο ηλεκτρονικό «όπλο» κατά της φοροδιαφυγής

Επένδυση €3,69 εκατ.

Επίσης, στις αρχές του 2023 εντάχθηκε στη δράση "Καινοτομία και Πράσινη Μετάβαση στη Μεταποίηση Αγροτικών Προϊόντων" του Ταμείου Ανάκαμψης & Ανθεκτικότητας, project ύψους €3,69 εκατ. που αφορά στη μηχανολογική επέκταση της μονάδας παραγωγής ζυμαρικών στο Κιλκίς με σκοπό την αύξηση της δυναμικότητας. Το ποσοστό επιδότησης ανέρχεται σε 45% (€1,66 εκατ.).

makvel

«Ο μεγαλύτερος παραγωγός ζυμαρικών»

Αναλυτικότερα, την περυσινή χρονιά η εταιρεία κατέγραψε ιστορικό ρεκόρ πωλήσεων (σε όγκο) σε Ελλάδα και εξωτερικό, με 71.000 τόνους. Όπως σημειώνεται στην οικονομική έκθεση της Εurimac, «οι κατ’όγκον πωλήσεις της ξεπέρασαν τις επιδόσεις όλων των άλλων ελληνικών εταιρειών του κλάδου κατατάσσοντας την τον μεγαλύτερο Έλληνα παραγωγό σε ζυμαρικά και το 2022».

Παράλληλα, η εταιρεία κατέγραψε μια αύξηση του κύκλου εργασιών της κατά 75,68%, στα €71,67 εκατ., επίδοση που κρίνεται, από την διοίκηση της, εξαιρετική σε σχέση με την αγορά και τον κλάδο που δραστηριοποιείται.

Επίσης εμφάνισε αύξηση των μικτών κερδών κατά 36% (στα €9,76 εκατ.), των EBITDA κατά 21% (στα €6,43 εκατ.) και των προ φόρων κερδών κατά 20,6% (στα €4,13 εκατ.).

Η εικόνα ανά γεωγραφική αγορά

Αναφορικά με τις πωλήσεις του 2022, αυτές διαμορφώθηκαν ως εξής ανά γεωγραφικό τομέα (σε χιλ. τόνους):

Ελλάδα

  • 2022: 36.410
  • 2021: 24.021

Υπόλοιπη Ευρώπη

  • 2022: 26.469
  • 2021: 13.398

Αμερική

  • 2022: 802
  • 2021: 657

Ασία

  • 2022: 7.155
  • 2021: 2.525

Αφρική

  • 2022: 833
  • 2021: 192
Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ