Νέα
  • ΓΔ: 1415.87 -0.44%
  • Τζίρος: 42,33 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

Martin Brandenburger-Lidl Ελλάς στην «Η»: Τι περιλαμβάνει το επενδυτικό πλάνο των 100 εκατ.

Martin Brandenburger, Πρόεδρος Διοίκησης της Lidl Ελλάς

Το επενδυτικό πλάνο της Lidl Ελλάς που αφορά στο δίκτυο καταστημάτων αναλύει σε συνέντευξη που έδωσε στην Ημερησία ο Martin Brandenburger, Πρόεδρος Διοίκησης της εταιρείας. Ο κ. Brandenburger εξηγεί τους λόγους για τους οποίους τα PL αυξάνουν τα μερίδια αγοράς από τα τέλη του 2021 μέχρι σήμερα και υπογραμμίζει την ενίσχυση των συνεργασιών της Lidl Ελλάς με Έλληνες παραγωγούς. Παράλληλα, εξηγεί γιατί κερδίζει συνεχώς μερίδια αγοράς το PL και στη χώρα μας, ενώ υποστηρίζει πως είναι τουλάχιστον 10% φθηνότερη η Lidl σε σχέση με τους ανταγωνιστές της σε ένα καλάθι άνω των 200 βασικών προϊόντων.

Ποια είναι η πρώτη εικόνα που έχετε αποκομίσει για τη Lidl Ελλάς από την ημέρα που βρεθήκατε στην προεδρία της εταιρείας;

Στη Lidl Ελλάς έχουμε μια απίστευτα κινητοποιημένη και αφοσιωμένη ομάδα. Αυτό ισχύει για όλους, είτε εργάζονται σε κατάστημα, σε αποθήκη, είτε στα κεντρικά γραφεία. Οι άνθρωποι κάνουν τη διαφορά. Αυτό είναι που κάνει τη Lidl Ελλάς να ξεχωρίζει – ο άνθρωπος στο επίκεντρο. Έχοντας εργαστεί σε πολλές χώρες, με διαφορετικές αγορές, καταναλωτικές ανάγκες αλλά και κουλτούρα, αισθάνθηκα από την πρώτη στιγμή ότι βρίσκομαι «στο σπίτι» μου. Η σύζυγός μου είναι Ελληνίδα και αυτό με βοηθά ώστε να κατανοήσω τον πολιτισμό και τα έθιμα της χώρας. Η Lidl έχει πια βαθιές ρίζες σε κάθε ελληνική οικογένεια. Άλλωστε είναι και η ίδια μια οικογένεια, που βιώνει την καθημερινότητα του τόπου, αφουγκράζεται και καλύπτει τις ανάγκες κάθε νοικοκυριού με τον καλύτερο τρόπο. Πορευόμαστε με προτεραιότητα το απλό, βιώσιμο εμπόριο και όχημα την άριστη σχέση ποιότητας - τιμής.

Είμαστε υπερήφανοι που τα PL προϊόντα μας προέρχονται από αναγνωρισμένους, ποιοτικούς παραγωγούς και ξεχωρίζουν για τις υψηλές διατροφικές προδιαγραφές τους

Μετά από μία γενικότερη κάμψη των πωλήσεων στα προϊόντα PL στο ξεκίνημα της πανδημίας, από τα τέλη του 2021 και κυρίως από πέρυσι φαίνεται ότι κερδίζουν συνεχώς μερίδιο αγοράς; Πού το αποδίδετε αυτό;

Θα σας έλεγα ότι συντρέχουν πολλοί λόγοι μια και στην αγορά σπάνια η εξήγηση είναι γραμμική. Η πανδημία για παράδειγμα άλλαξε πολλά στη συμπεριφορά του μέσου καταναλωτή. Του έδωσε τη δυνατότητα να «ψάξει» περισσότερο τα προϊόντα, να ανακαλύψει εναλλακτικές επιλογές, να συγκρίνει και φυσικά να αξιολογήσει εμπειρικά μέσα από τις αγορές. Εδώ βέβαια μπαίνει και το στοιχείο της ποιότητας. Η Ελληνίδα και ο Έλληνας καταναλωτής συνειδητοποίησαν ότι ένα προϊόν ιδιωτικής ετικέτας δεν υστερεί από το αντίστοιχο επώνυμο brand. Σε ό,τι αφορά τη Lidl είμαστε υπερήφανοι που τα PL προϊόντα μας προέρχονται από αναγνωρισμένους, ποιοτικούς παραγωγούς και ξεχωρίζουν για τις υψηλές διατροφικές προδιαγραφές τους. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η σειρά γαλακτοκομικών προϊόντων «Γάλπο» και φυσικά η σειρά τοπικών προϊόντων γεωγραφικής προέλευσης «Νώμα». Ειδικά τα τελευταία διακρίνονται για το ιδανικό ταίριασμα της τεχνογνωσίας, της ποιότητας, της αυθεντικής παραγωγής και βέβαια της ιστορίας του τόπου προέλευσης. Αυτά και πολλά άλλα είναι προϊόντα που τιμάνε την ελληνική παραγωγή και φέρνουν τις τοπικές γεύσεις στο πιάτο μας. Προφανέστατα, ένας ακόμα σημαντικός λόγος που ενισχύει τις πωλήσεις των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι η ελκυστικότερη τιμή. Στη Lidl προσφέρουμε διαχρονικά ιδιωτικής ετικέτας προϊόντα που συνδυάζουν με βέλτιστο τρόπο την υψηλή ποιότητα και τις καλύτερες τιμές της αγοράς.

Ποιο είναι το επενδυτικό πλάνο για φέτος και γενικότερα για τα επόμενα 3-5 χρόνια σε επίπεδο δικτύου και υποδομών;

Μέχρι σήμερα έχουμε επενδύσει συνολικά στη χώρα πάνω από €1,4 δισ. και συνεχίζουμε να εφαρμόζουμε τα επενδυτικά μας σχέδια χωρίς παρεκκλίσεις. Όπως είχαμε ήδη ανακοινώσει το προηγούμενο έτος, υλοποιούμε το επενδυτικό μας πρόγραμμα ύψους €100 εκατ. για το δίκτυο των καταστημάτων και των αποθηκών μας. Το 2022 εκσυγχρονίσαμε 4 καταστήματα σε Γλυφάδα, Σύρο, Ιωάννινα και Κιλκίς, κατασκευάσαμε εκ νέου τα καταστήματα στη Σπάρτη και στη Ραφήνα. Επίσης, ανοίξαμε 2 νέα σημεία, ένα στον Λιμένα Θάσου και ένα στον Ν. Κόσμο. Δημιουργήσαμε περίπου 300 νέες θέσεις εργασίας, σε μια ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο.

Θέλουμε να προσφέρουμε αξιόπιστη και έγκαιρη πληροφόρηση για τα προϊόντα και τις τιμές, απλές διαδικασίες για τους εργαζομένους μας και φυσικά να συμβάλλουμε στην προστασία του περιβάλλοντος με την εξοικονόμηση 15 τόνων χαρτιού σε βάθος πενταετίας

Χθες εγκαινιάσαμε ένα ακόμα νέο κατάστημα στην Αθήνα, συγκεκριμένα στην Πλατεία Αττικής. Επιπλέον, έχουμε ως στόχο να επενδύσουμε €20 εκατ. για την ψηφιοποίηση μέσω της χρήσης ηλεκτρονικής σήμανσης στα ράφια (Electronic Shelf Labelling). Θέλουμε να προσφέρουμε αξιόπιστη και έγκαιρη πληροφόρηση για τα προϊόντα και τις τιμές, απλές διαδικασίες για τους εργαζομένους μας και φυσικά να συμβάλλουμε στην προστασία του περιβάλλοντος με την εξοικονόμηση 15 τόνων χαρτιού σε βάθος πενταετίας. Σημαντικές βέβαια είναι και οι άλλες «πράσινες» επενδύσεις μας. Μέχρι το τέλος του επόμενου οικονομικού έτους θα έχουμε εγκαταστήσει φωτοβολταϊκά συστήματα σε 22 καταστήματα και 2 αποθήκες, ενώ υπολογίζουμε εγκατάσταση σταθμών ηλεκτρικής φόρτισης σε 142 καταστήματα στα επόμενα 2 χρόνια.

Κάθε βήμα μας μπροστά προϋποθέτει τη συνέπεια στις δεσμεύσεις μας απέναντι στους πελάτες μας, τους συνεργάτες μας και τους δικούς μας ανθρώπους.

Ο κλάδος των super markets στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια χαρακτηρίζεται από έντονη κινητικότητα σε εξαγορές. Εκτιμάτε ότι θα συνεχιστεί η συγκέντρωση στον κλάδο;

Αυτό συνάδει και με τις δικές μας παρατηρήσεις. Από εκεί και πέρα, το πώς θα εξελιχθεί η συγκεκριμένη τάση είναι θέμα πολλών, κυρίως οικονομικών παραγόντων, εσωτερικών και διεθνών.

Πόσο στηρίζει η Lidl τους Έλληνες παραγωγούς; Τι ποσοστό των προϊόντων στα ράφια της Lidl Ελλάς είναι ελληνικά;

Είμαστε υπερήφανοι που σήμερα συνεργαζόμαστε με περισσότερους από 400 Έλληνες προμηθευτές προϊόντων και που περισσότερο από το 60% του τζίρου μας προέρχεται από τα δικά τους προϊόντα. Και θα ήθελα να υπογραμμίσω ότι στεκόμαστε δίπλα τους στην πράξη. Είναι χαρακτηριστικό ότι ασχέτως συγκυριών, παραμένουμε, ο πιο συνεπής και αξιόπιστος εταίρος για τους προμηθευτές μας.

Εδώ και πολλά χρόνια αναδεικνύουμε δυναμικά τις εθνικές επιχειρήσεις και τα εκλεκτά προϊόντα τους προωθώντας και ενισχύοντας την προοπτική τους όχι μόνο στην ελληνική αγορά αλλά και σε 30 χώρες, στις οποίες δραστηριοποιείται η Lidl

Ο μέσος όρος εξόφλησης βρίσκεται στις 41 ημέρες, όταν ο μέσος όρος του κλάδου είναι 117 ημέρες. Φυσικά κάνουμε πολύ περισσότερα. Εδώ και πολλά χρόνια αναδεικνύουμε δυναμικά τις εθνικές επιχειρήσεις και τα εκλεκτά προϊόντα τους προωθώντας και ενισχύοντας την προοπτική τους όχι μόνο στην ελληνική αγορά αλλά και σε 30 χώρες, στις οποίες δραστηριοποιείται η Lidl, συμπεριλαμβανομένων και των ΗΠΑ. H συνολική αξία της προώθησης αυτής υπερβαίνει τα €180 εκατ.

Είμαστε επομένως εκ των πραγμάτων πρεσβευτές της Ελληνικής παραγωγής στον κόσμο. Και μέσα από αυτή τη συνεργασία κάναμε πράξη τη βιώσιμη εφοδιαστική αλυσίδα.

Ο όμιλος, γενικά, δεν έχει ακολουθήσει άλλους μεγάλους retailers στον τομέα του online. Αναμένεται να δούμε κάποια αλλαγή στρατηγικής στον τομέα αυτό το προσεχές διάστημα;

Παρακολουθούμε προσεκτικά τις εξελίξεις στο ψηφιακό εμπόριο και κινούμαστε πάντα με γνώμονα το επιχειρηματικό μας μοντέλο. Άλλωστε, η καινοτομία είναι άρρηκτα δεμένη με το DNA μας. Κάθε βήμα μπροστά γίνεται τον κατάλληλο χρόνο, με τον κατάλληλο τρόπο.

Με βάση εσωτερική έρευνα όπου συγκρίναμε πάνω από 200 προϊόντα βασικής ανάγκης είμαστε το λιγότερο 10% φθηνότεροι από τους ανταγωνιστές μας στα βασικά είδη

Τέλος, αναφορικά με το μεγάλο ζήτημα που απασχολεί την παγκόσμια οικονομία, αυτό του πληθωρισμού, τι ανατιμήσεις έχουν περάσει στα δικά σας ράφια; Σε διάφορες ευρωπαϊκές αγορές έχουμε δει κόντρες μεταξύ retailers και προμηθευτών για τις τιμές προϊόντων, κάποια εκ των οποίων βγαίνουν εκτός ραφιού με απόφαση είτε της μίας πλευράς, είτε της άλλης. Έχετε βρεθεί και εσείς σε τέτοιες καταστάσεις στην Ελλάδα;

Όπως και πάντα, έτσι και τώρα, πρώτο μας μέλημα είναι να προσφέρουμε στους καταναλωτές προϊόντα εξαιρετικής ποιότητας στις καλύτερες τιμές της αγοράς. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι, με βάση εσωτερική έρευνα όπου συγκρίναμε πάνω από 200 προϊόντα βασικής ανάγκης είμαστε το λιγότερο 10% φθηνότεροι από τους ανταγωνιστές μας στα βασικά είδη. Και αυτό μας το αναγνωρίζουν οι πελάτες μας με την εμπιστοσύνη τους. Φροντίζουμε, στο μέτρο του δυνατού βέβαια, η εφοδιαστική μας αλυσίδα να λειτουργεί απρόσκοπτα, μέσα από τις υγιείς συνεργασίες που σταθερά επιδιώκουμε. Οι προμηθευτές μας είναι συνεργάτες και συνοδοιπόροι σε ένα κοινό, επιχειρηματικό ταξίδι. Και αυτή τη σχέση βιώσιμης ανάπτυξης σκοπεύουμε όχι μόνο να τη διατηρήσουμε αλλά να την αναπτύξουμε ακόμα περισσότερο.

Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΑ TALKS

Περισσότερα