Νέα
  • ΓΔ: 1437.88 +1.35%
  • Τζίρος: 159,78 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

Κ. Κεσεντές (ΓΑΙΑΟΣΕ) στην «Η»: Τα σχέδια για τους σιδηροδρομικούς σταθμούς σε Θεσσαλονίκη και Πειραιά

Κ. Κεσεντές

Εντός της επόμενης 2ετίας αναμένεται η αναμόρφωση των σιδηροδρομικών σταθμών σε Θεσσαλονίκη και Πειραιά, με στόχο να μετεξελιχθούν σε πολυμορφικά εμπορευματικά κέντρα με πολλαπλές δραστηριότητες, όπως αποκαλύπτει μιλώντας στην «Η» ο Κωνσταντίνος Κεσεντές, Πρόεδρος της ΓΑΙΑΟΣΕ, στο περιθώριο του 1ου Growthfund Summit, δηλαδή του 1ου Συνεδρίου του Υπερταμείου.

«Έχουμε εκπονήσει δύο προμελέτες:

  1. μία για το σταθμό της Θεσσαλονίκης και
  2. μια για το σταθμό του Πειραιά», αναφέρει ο κ. Κεσεντές κι εξηγεί: 

«Προβλέπουμε να τους αναπτύξουμε στα πρότυπα ευρωπαϊκών σταθμών, δηλαδή θα δημιουργηθούν χώροι πολυμορφικοί, που θα αξιοποιηθούν ως χώροι γραφείων, εκδηλώσεων και ήπιας εμπορικής εκμετάλλευσης. Αξιοποιώντας τις ροές των επιβατών, θα έχουμε το προφανές εμπορικό και το οικονομικό όφελος. Παράλληλα, επειδή θα καταστήσουμε τους τοπικούς σταθμούς κόμβους γενικότερου ενδιαφέροντος, αυτό θα δημιουργήσει στην ευρύτερη περιοχή μια αναπτυξιακή ώθηση. Το έχουμε δει αυτό να συμβαίνει σε αντίστοιχες περιπτώσεις σε χώρες όπως η Ολλανδία, η Γαλλία: σταθμοί που ήταν παραδοσιακά αδιάφοροι, όταν αναπτύχθηκαν, πήρε αξία η ευρύτερη περιοχή και απέκτησε άλλα χαρακτηριστικά».

Ο πρόεδρος της ΓΑΙΑΟΣΕ, Κωσνταντίνος Κεσεντές, μιλά στην «Η» στο περιθώριο του 1ου Growthfund Summit του Υπερταμείου

Η ανάπτυξη των μεγάλων σιδηροδρομικών σταθμών είναι μεγάλη πρόκληση, ώστε να δημιουργηθεί αξία και να δοθεί αναπτυξιακή πνοή στις τοπικές κοινωνίες. «Να βελτιώσουμε την εμπειρία του επιβάτη, ο οποίος περνάει σημαντικό χρόνο στο σταθμό περιμένοντας να επιβιβαστεί στα τρένα». Αναφορικά με το χρονοδιάγραμμα, ο κ. Κεσεντές λέει πως αυτά τα έργα απαιτούν τη σύμπραξη και τη συνεννόηση με τα συναρμόδια υπουργεία και με τις τοπικές αρχές.

«Είμαστε αυτή τη στιγμή σε φάση διαβούλευσης, ώστε οι νέοι σταθμοί να ενταχθούν αρμονικά στο γενικότερο πολεοδομικό σχεδιασμό των πόλεων και τα έργα που θα γίνουν να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους. Οι μελέτες έχουν κατατεθεί στο υπουργείο κι αναμένουμε τα επόμενα στάδια που είναι το ξεκίνημα των πολεοδομικών μεταβολών, ώστε να ξεκινήσουμε τις διαδικασίες παραχώρησης. Εκτιμούμε ότι η επόμενη διετία είναι κρίσιμη για την πορεία αυτών των δύο έργων».

Οι δυο προτεραιότητες για τα σιδηροδρομικά ακίνητα

Ο κ. Κεσεντές, μίλησε στην «Η» για τις δυο προτεραιότητες της ΓΑΙΑΟΣΕ:

«Διαχειριζόμαστε όλα τα σιδηροδρομικά ακίνητα, τα οποία αποτελούν ένα σημαντικό εθνικό πλούτο και η στρατηγική της ΓΑΙΑΟΣΕ και του Υπερταμείου είναι να τα αξιοποιήσουμε στην κατεύθυνση δημιουργίας αξίας για την οικονομία αλλά και για τις τοπικές κοινωνίες.

Σε αυτό το πλαίσιο, οι δύο μεγάλες προτεραιότητές μας είναι: 

  1. τα πολυτροπικά εμπορευματικά κέντρα και
  2. η ανάπτυξη των μεγάλων σιδηροδρομικών σταθμών.

Ειδικά στην πρώτη κατεύθυνση το Θριάσιο πολυτροπικό εμπορευματικό κέντρο, αλλά και το αντίστοιχο στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Βόρεια Ελλάδα έρχονται να μεταμορφώσουν ριζικά το τοπίο των εμπορευματικών μεταφορών και της εφοδιαστικής αλυσίδας στη χώρα.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΑ TALKS

Περισσότερα