Η Ευρωπαϊκή Ένωση κάλεσε σήμερα Δευτέρα την εταιρεία λιανικής γρήγορης μόδας Shein να σεβαστεί τους νόμους της ΕΕ για την προστασία των καταναλωτών, προειδοποιώντας την ότι θα μπορούσε να βρεθεί αντιμέτωπη με την επιβολή προστίμων, εάν δεν συμμορφωθεί με το ευρωπαϊκό νομοθετικό πλαίσιο.
Τον Φεβρουάριο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προειδοποίησε τη Shein και την Temu, μια άλλη κινεζική πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου στο διαδίκτυο, ότι θα ήταν υπεύθυνες για την πώληση μη ασφαλών και επικίνδυνων προϊόντων από τους ιστοτοπούς τους.
Εκπρόσωποι της Shein δεν απάντησαν αμέσως σε αίτημα του Reuters για σχολιασμό.
Το δίκτυο συνεργασίας για την προστασία των καταναλωτών (CPC) των εθνικών αρχών προστασίας των καταναλωτών και η Κομισιόν έχουν κοινοποιήσει στη Shein πρακτικές της που παραβίαζαν τη νομοθεσία της ΕΕ για τους καταναλωτές, ανέφερε η Επιτροπή σε ανακοίνωσή της.
«Η Shein έχει τώρα ένα μήνα προθεσμία για να απαντήσει στα ευρήματα του δικτύου CPC και να προτείνει δεσμεύσεις σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο θα αντιμετωπίσει τα ζητήματα του δικαίου των καταναλωτών. Ανάλογα με την απάντηση της Shein, το Δίκτυο CPC μπορεί να ξεκινήσει διάλογο με την εταιρεία», όπως αναφέρεται.
Επισημαίνεται ότι «εάν η Shein δεν αντιμετωπίσει τις ανησυχίες που έθεσε το Δίκτυο CPC, οι εθνικές αρχές μπορούν να λάβουν μέτρα για να διασφαλίσουν τη συμμόρφωση. Αυτό περιλαμβάνει τη δυνατότητα επιβολής προστίμων με βάση τον ετήσιο κύκλο εργασιών της Shein στα ενδιαφερόμενα κράτη μέλη της ΕΕ».
Η Shein θα μπορούσε επίσης να αποτελέσει στόχο ρυθμιστικών απαιτήσεων της ΕΕ στο πλαίσιο του νόμου της ΕΕ για τις ψηφιακές υπηρεσίες.
Σε ένα ακόμη πλήγμα για τη Shein, η ΕΕ πρότεινε τέλος διεκπεραίωσης 2 ευρώ ανά πακέτο για αποστολές ηλεκτρονικού εμπορίου χαμηλής αξίας.
Με πληροφορίες από Reuters