Οι ακροατές αγκαλιάζουν τη χριστουγεννιάτικη μουσική νωρίτερα από ποτέ – και την ακούνε περισσότερο. Στις 1 Δεκεμβρίου 2019, 14 τραγούδια των γιορτών βρίσκονταν στα 50 κορυφαία στο Spotify στις ΗΠΑ. Στις 1 Δεκεμβρίου φέτος, ο αριθμός είχε ήδη φτάσει τα 30.
Μέχρι τις 10 Δεκεμβρίου, 20 από τα 25 κορυφαία κομμάτια είχαν χριστουγεννιάτικο θέμα. Τα μόνα τραγούδια που δεν αφορούν τις γιορτές και μπορούν να αντέξουν τον κατακλυσμό είναι μεγάλα hits όπως το The Fate of Ophelia της Taylor Swift και το Golden από την επιτυχημένη ταινία του Netflix KPop Demon Hunters.
Γιατί οι ακροατές επιστρέφουν στα χριστουγεννιάτικα τραγούδια
Ο Matt Bailey, ιδρυτής της εταιρείας ανάλυσης μουσικής Hit Momentum, υποστήριξε ότι σε περιόδους στρες οι ακροατές είναι πιο πιθανό να επιστρέψουν σε οικείες ανέσεις. «Οι παραδόσεις της εορταστικής περιόδου, ειδικά η μουσική, μας παρέχουν μια συναισθηματική άγκυρα καθώς αντιμετωπίζουμε αυξανόμενο κόστος, ασταθή αγορά εργασίας, πολιτικές διαμάχες και πόλεμο στο εξωτερικό», δήλωσε ο Bailey.
Επεσήμανε ότι το χριστουγεννιάτικο streaming αυξήθηκε νωρίς κατά τη διάρκεια της πανδημίας το 2020. Η πανταχού παρουσία των εορταστικών τραγουδιών αντιπροσωπεύει μια σπάνια μονοπολιτισμική μουσική στιγμή: αν και οι ακροατές είναι διασκορπισμένοι σε πολλαπλές υπηρεσίες streaming και πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, πολλοί ακούν κυρίως τα ίδια τραγούδια.
Για την Talia Kraines, επικεφαλής σύνταξης στο Spotify για τις χριστουγεννιάτικες λίστες αναπαραγωγής της Βόρειας Αμερικής, η εορταστική μουσική «κάνει τους ανθρώπους να αισθάνονται μέρος μιας συλλογικότητας και να τους κάνει να αισθάνονται καλά».