Νέα
  • ΓΔ: 1422.35 +0.33%
  • Τζίρος: 108,35 εκ €
Δείκτες / Μετοχές
Οικονομικό Φόρουμ Δελφών 2024

Κόμπι Μπράιαντ: Το επίσημο πόρισμα για το δυστύχημα - Λάθος του πιλότου

Image | Πηγή: AP Images

Το ελικόπτερο, με προφανή παραβίαση των ομοσπονδιακών προτύπων, πέταξε μέσα στην ομίχλη και πιθανότατα αποπροσανατολίστηκε λίγο πριν συντριβεί, αναφέρουν στην Έκθεσή τους, οι επιθεωρητές του Εθνικού Συμβουλίου Ασφαλείας Μεταφορών των ΗΠΑ, ύστερα από περίπου ένα χρόνο ενδελεχούς έρευνας για τα αίτια του τραγικού δυστυχήματος, με θύματα τον 41χρονο Κόμπι Μπράιαντ, τη 13χρονη κόρη του Gianna και άλλους 7 ανθρώπους, στις 26 Ιανουαρίου 2020.

Μέλη της οικογένειας τεσσάρων από τους οκτώ επιβάτες που σκοτώθηκαν στη συντριβή ελικοπτέρου εντάχθηκαν στην αγωγή που κατέθεσε η χήρα του Bryant, Vanessa, εναντίον των εταιρειών που κατείχαν και λειτουργούσαν το αεροσκάφος, στο Ανώτατο Δικαστήριο του Λος ‘Αντζελες. Η ενάγουσα κινήθηκε κατά της Island Express Helicopters Inc., η οποία εκμεταλλευόταν το Sikorsky.

Σε αντίθεση με τη μακρά αγωγή της Vanessa Bryant, οι νέες αγωγές των οικογενειών δεν κατηγορούν ευθέως τον νεκρό πιλότο. Ωστόσο, όλες οι αγωγές υποστηρίζουν πως αμφότερες εταιρίες ήταν απρόσεκτες και αμελείς.

Οι οπτικές ψευδαισθήσεις και ο χωροταξικός αποπροσανατολισμός - Το πόρισμα των επιθεωρητών

Ο πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Ασφαλείας Μεταφορών, Robert Sumwalt, ανέφερε πως ο πιλότος, Ara Zobayan, πετούσε υπό συνθήκες πτήσης εξ όψεως, γεγονός που σημαίνει ότι είχε τη δυνατότητα να βλέπει την κατεύθυνσή του. Ο Zobayan πιλοτάρισε το αεροσκάφος για να ανέβει απότομα πάνω από τα σύννεφα, για να αποφύγει την ομίχλη, όταν το ελικόπτερο Sikorsky S-76 βυθίστηκε στους λόφους της Νότιας Καλιφόρνιας, σκοτώνοντας όλους τους επιβάτες.

Η ομίχλη φαίνεται πως μπέρδεψε τον Άρα Ζομπάγιαν, πιλότο του ελικοπτέρου, με αποτέλεσμα να χάσει πλήρως τον προσανατολισμό του, την κατεύθυνση και την αίσθηση του προσδιορισμού του εδάφους, εν ώρα πτήσης.

Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνεται σε μια σειρά από έγγραφα που είδαν το φως της δημοσιότητας, ο πιλότος της μοιραίας πτήσης, λίγο πριν από τη συντριβή, παραβιάζοντας τα πρότυπα, ενημέρωσε στον ασύρματο πως είχε ξεκινήσει μία απότομη άνοδο στα 4.000 πόδια για την αποφυγή της ομίχλης, η οποία είχε σχεδόν διαλυθεί κατά την άνοδο, όταν το ελικόπτερο Sikorsky S-76 βυθίστηκε στους λόφους της Νότιας Καλιφόρνιας, όπου ακολούθησε η πρώτη πρόσκρουση που προκάλεσε τη συντριβή, και ο μοιραίος θάνατος.

Ο αδερφός του πιλότου αν και δεν κατηγόρησε ευθέως τον Μπράιαντ, ανέφερε πως ο 41χρονος μπασκετμπολίστας του NBA γνώριζε για τους κινδύνους της πτήσης. Στην ίδια κατεύθυνση οι εταιρείες του ελικοπτέρου επιμέρισαν τις ευθύνες στη θεομηνία που εκδηλώθηκε τότε και τους ελεγκτές της εναέριας κυκλοφορίας.

Οι συστάσεις και το νέο σχέδιο νόμου

«Παρακολουθούμε τις εξελίξεις της ακρόασης γιατί η απώλεια του Κόμπε προκαλεί παγκόσμια θλίψη», ανέφερε ο Ed Callman, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο αεροναυτικής, Embry-Riddle Aeronautical University και ειδικός στην ασφάλεια των αεροσκαφών.

Δεν διαπιστώθηκε μηχανική βλάβη κι επομένως η συντριβή θεωρείται ατύχημα, αναφέρει το Εθνικό Συμβούλιο Ασφαλείας Μεταφορών, ο ανεξάρτητος ομοσπονδιακός οργανισμός που αν και διεξάγει έρευνες για παρόμοια ατυχήματα, δε διαθέτει εξουσίες επιβολής κυρώσεων.

Το Συμβούλιο, υποβάλλει εισηγήσεις σε οργανισμούς, όπως η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ή η ακτοφυλακή, οι οποίοι έχουν επανειλημμένα απορρίψει αρκετές συστάσεις του σχετικές με την ασφάλεια, μετά από παρόμοιες καταστροφές.

Μετά από την έρευνα για το θάνατο του Μπράιαντ, το Συμβούλιο εισηγήθηκε καλύτερα συστήματα προειδοποίησης-ραντάρ, τα οποία θα ενημερώνουν τους πιλότους στις περιπτώσεις πτώσεων ή προσκρούσεων. Το ελικόπτερο που πετούσε ο Μπράιαντ δεν είχε το κατάλληλο σύστημα ενημερώσεων, για το οποίο το NTSB είχε εισηγηθεί να τοποθετείται υποχρεωτικά σε αυτά τα ελικόπτερα. Η FAA απαιτεί το εν λόγω σύστημα μόνο στα αεροσκάφη που μεταφέρουν ασθενείς.

Παράλληλα, η ομοσπονδιακή υπηρεσία χρηματοδοτεί το σχέδιο νόμου που θα κατατεθεί προς ψήφιση και θα αφορά στην εν λόγω συσκευή για όλα τα ελικόπτερα που μεταφέρουν έξι ή περισσότερους επιβάτες.

Ο πρώην πρόεδρος του NTSB, James Hall, ελπίζει πως η FAA θα απαιτήσει τα συγκεκριμένα συστήματα για να μη χρειαστεί να θρηνήσουμε άλλους ανθρώπους και παιδιά. «Διαχρονικά, χρειάστηκαν τραγωδίες, με θύματα πρόσωπα ευρείας αναγνωρισιμότητας, για να κινηθούν οι ρυθμιστικές αρχές». Οι συσκευές, γνωστές ως TAWS, κοστίζουν πάνω από 35.000 δολάρια και απαιτούν εκπαίδευση, αλλά και συντήρηση.

Στον αντίποδα οι Ενώσεις ιδιοκτητών ελικοπτέρων, αναφέρουν πως η λύση που προκρίνεται δεν εγγυάται τίποτα, καθώς ανά περίπτωση αλλάζουν οι συνθήκες, όπως στο συγκεκριμένο δυστύχημα όπου το τραχύ έδαφος θα μπορούσε να προκαλέσει διαρκή συναγερμό «να απομακρύνεται συνεχώς», με αποτέλεσμα να αποσπάται η προσοχή του πιλότου ή και να το αγνοήσει, ανέφερε ο καθηγητής φυσικής ασφάλειας του Embry-Riddle.

Οι Ομοσπονδιακοί ερευνητές είπαν ότι ο Zobayan, ήταν ένας έμπειρος πιλότος, ο οποίος πετούσε συχνά με τον Bryant και είναι πολύ πιθανό να «παρέβλεψε γωνίες», γεγονός που συμβαίνει όταν οι πιλότοι αποπροσανατολιστούν σε χαμηλή ορατότητα.

Στην αγωγή της, η  Βανέσα Μπράιαντ υποστηρίζει ότι τόσο η Island Express Inc., η οποία εκμεταλλεύεται το συγκεκριμένο ελικόπτερο όσο και ο ιδιοκτήτης της Island Express Holding Corp., δεν εκπαίδευαν ή επόπτευαν σωστά τον πιλότο και πρόσθεσε πως ο Zobayan ήταν απρόσεκτος και αμελής, αφού αποφάσισε να πετάξει μέσα στην ομίχλη, αντί να ματαιώσει την πτήση.

Η Βανέσα Μπράιαντ κινήθηκε νομικά και κατά του Σερίφη του Λος Άντζελες, κατηγορώντας τους βοηθούς ότι μοίραζαν φωτογραφίες από το σημείο της συντριβής, παραβιάζοντας σχετικό για το θέμα νόμο που έχει θεσπίσει η Καλιφόρνια.

Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΟΣΜΟΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΟΣΜΟΣ