Νέα
  • ΓΔ: 1454.98 +1.36%
  • Τζίρος: 141,23 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Καλάθι νοικοκυριού: Ισχυρό το ενδιαφέρον - Τι δείχνουν τα πρώτα στοιχεία

Πηγή: ΑΠΕ

Εντονο ήταν το ενδιαφέρον των καταναλωτών από την ώρα που άνοιξαν σήμερα τα σούπερ μάρκετ για τη λίστα που έχει το καθένα και αφορά το καλάθι του νοικοκυριού. Οι εκτιμήσεις ποίκιλαν, αφού άλλοι θεωρούν πως πρόκειται για ένα μέτρο που θα βοηθήσει την αγορά και τους καταναλωτές, ενώ άλλοι θεωρούν ότι δεν θα γίνει κάτι διαφορετικό από αυτό ίσχυε μέχρι χθες.

Στο υπουργείο Ανάπτυξης, πάντως, είναι πεπεισμένοι πως πρόκειται για ένα μέτρο που αν μη τι άλλο θα συγκρατήσει τον πληθωρισμό στα βασικά αγαθά και θα στηρίξει τα νοικοκυριά τη δύσκολη αυτή περίοδο που διανύει η οικονομία και η κοινωνία.

Οι περισσότεροι καταναλωτές είτε έψαχναν να βρουν τα σημεία που ήταν τα προϊόντα που συμμετέχουν στο καλάθι, ή ήταν από πριν ενημερωμένοι, αφού είχαν μπει νωρίτερα στην σχετική ιστοσελίδα e-katanalotis του υπουργείου Ανάπτυξης.

Στο όλο εγχείρημα κατά της ακρίβειας συμμετέχουν οι αλυσίδες Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, Bazaar, Γαλαξίας, Κρητικός, Μασούτης, My Market, Market in, ΣΥΝΚΑ, Χαλκιαδάκης, Lidl, Discount Markt, καθώς και το αποκλειστικά ηλεκτρονικό κατάστημα e-fresh.gr.

Να σημειωθεί ότι νωρίς το πρωί υπήρξαν κάποια τεχνικά προβλήματα στην ηλεκτρονική πλατφόρμα τα οποία και αποκαταστάθηκαν.

Διαβάστε επίσης: Επεσε η πλατφόρμα e-katanalotis

Στην ηλεκτρονική πλατφόρμα υπάρχουν συγκεντρωμένα και σε εμφανές σημείο τα «καλάθια» του νοικοκυριού των 13 αλυσίδων σούπερ μάρκετ, τα οποία περιλαμβάνουν τουλάχιστον 50+1 προϊόντα, στη βάση του αρχικού καταλόγου που είχαν καταρτίσει οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου, καθώς και οι τιμές τους, προκειμένου ο καταναλωτής να είναι σε θέση να επιλέγει τα προϊόντα που επιθυμεί.

Κάθε αλυσίδα παρουσιάζει στον ιστότοπό της σε περίοπτη θέση το δικό της «καλάθι», είτε με τη μορφή banner είτε με τη μορφή ηλεκτρονικού φυλλαδίου προσφορών.

Ο καταναλωτής μπορεί επίσης να ενημερωθεί και από τα φυσικά καταστήματα των αλυσίδων, με τα προϊόντα που απαρτίζουν το «καλάθι» να φέρουν ειδική σήμανση, ώστε να γίνονται εμφανή στο κοινό.

►Διαβάστε επίσης: Αυτά είναι τα προϊόντα και οι τιμές στα 13 σούπερ μάρκετ

Μία πρώτη εκτίμηση από την ανάλυση του περιεχομένου για το κάθε «καλάθι» προκύπτει ότι αρκετές αλυσίδες, όπως για παράδειγμα η Σκλαβενίτης, η ΑΒ Βασιλόπουλος, η Κρητικός, η Lidl, η Market In, προτίμησαν επί των πλείστων προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, ενώ κάποιες άλλες, όπως η Μασούτης, η Μy Market και η Bazaar, έχουν προκρίνει τα επώνυμα προϊόντα.

Να σημειωθεί επίσης ότι σχεδόν όλες οι αλυσίδες έχουν προσθέσει πολύ περισσότερα προϊόντα από ότι υποχρεούνται, ακολουθώντας όμως του κανόνες για τις κατηγορίες που έχει θέσει το υπουργείο Ανάπτυξης.  Για παράδειγμα, το «καλάθι» της Γαλαξίας απαρτίζεται από 91 προϊόντα, της Bazaar από 88, της ΑΒ Βασιλόπουλος από 74 προϊόντα, ενώ οι λίστες της Σκλαβενίτης και της Χαλκιάδακης περιλαμβάνουν 68 και 65 προϊόντα αντίστοιχα. Με 58 προϊόντα κάνει «ντεμπούτο» το καλάθι της αλυσίδας Κρητικός και με 64 προϊόντα της ΣΥΝΚΑ.

Με βάση την νομοθεσία το μέτρο θα διαρκέσει τουλάχιστον έως τα τέλη Μαρτίου του 2023, ενώ σε αυτό έχουν την υποχρέωση να συμμετάσχουν όλες οι επιχειρήσεις υπεραγορών τροφίμων και άλλων προϊόντων που ασκούν δραστηριότητες λιανικής πώλησης (σούπερ μάρκετ) των οποίων ο συνολικός κύκλος εργασιών υπερβαίνει τα 90 εκατ. ευρώ ετησίως.

Κατάλογο προϊόντων που εντάσσονται στο «καλάθι» του νοικοκυριού μπορούν να αποστέλλουν και επιχειρήσεις με μικρότερο ετήσιο τζίρο των 90 εκατ. ευρώ, ωστόσο για αυτή την κατηγορία το μέτρο δεν είναι υποχρεωτικό. Εφόσον βέβαια αποφασίσουν να συμμετάσχουν, τότε θα πρέπει να στηρίξουν μέχρι τέλους την εν λόγω πρωτοβουλία.

Όπως προβλέπεται στην ΚΥΑ, για κάθε ημέρα καθυστέρησης αποστολής καταλόγου προϊόντων θα επιβάλλεται πρόστιμο 5.000 ευρώ.

Έρχεται υποκαλάθι για ειδικές κατηγορίες πολιτών

Σύμφωνα με πληροφορίες, που επιβεβαιώνονται από το υπουργείο Ανάπτυξης, μέσα στο επόμενο διάστημα θα δημιουργηθεί και ειδική κατηγορία υποκαλαθιού για ειδικές κατηγορίες ώστε να καλυφθούν και οι ευάλωτοι πολίτες που έχουν σοβαρές παθήσεις και χρειάζονται ειδική διατροφή με συγκεκριμένα τρόφιμα.

Να σημειωθεί ότι προ ημερών ο Άδωνις Γεωργιάδης είχε δηλώσει ότι «η ιδέα για το καλάθι έχει ως κεντρικό στόχο ο ευάλωτος συμπολίτης μας, του οποίο η ποιότητα της ζωής έχει τεθεί σε κρίση λόγω του πληθωρισμού, να έχει μια ασπίδα προστασίας. Αυτό είναι το κύριο μέλημά μας. Υπάρχουν όμως και άλλες πολλές κατηγορίες συμπολιτών μας, που ανήκουν στις λεγόμενες ειδικές κατηγορίες, όπως, για παράδειγμα, οι διαβητικοί, οι οποίοι δικαίως θα πουν ότι χρειάζονται και αυτοί κάτι αντίστοιχο».

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ