Νέα

ΥΠΟΔΟΜΕΣ

Θ. Κοτταράς (ΣΤΑΣΥ): Επενδύσεις 300 εκατ. ευρώ για «λίφτινγκ» συρμών, σταθμών και συστημάτων στο Μετρό

Μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα συνέντευξη παραχώρησε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Σταθερές Συγκοινωνίες Α.Ε. (ΣΤΑΣΥ), Θανάσης Κοτταράς, στον δημοσιογράφο Νίκο Καραγιάννη και την εκπομπή «Building the Future», μια παραγωγή της «Ημερησίας» σε συνεργασία με το ypodomes.com και με τη στήριξη του Ομίλου εταιρειών AVAX. Ο κ. Κοτταράς αναφέρθηκε στα μεγάλα έργα που εκτελούνται στο δίκτυο του Μετρό της Αθήνας, συνολικού προϋπολογισμού 300 εκατ. ευρώ, με στόχο την αναβάθμιση της εμπειρίας του επιβάτη.

Τα έργα

Αυτή την εποχή είναι σε εξέλιξη έργα 100 εκατ. ευρώ, ενώ άλλα 200 εκατ. ευρώ αφορούν τον σχεδιασμό για επόμενα έργα σε Μετρό και Τραμ.

Αρχικά στη γραμμή 1 του Μετρό, Πειραιάς – Κηφισιά, είναι σε εξέλιξη το πρόγραμμα ανακαίνισης 14 συρμών από την Ισπανική CAF. Στόχος είναι να ξεκινήσει η παραλαβή τους από την αρχή του 2026 και να μπουν στο σύστημα μέσα στο επόμενο έτος και τα 14 οχήματα, ούτως ώστε να μειωθούν οι χρονοαποστάσεις.

Παράλληλα, σε εξέλιξη είναι και το έργο παραγωγής ενέργειας από την κίνηση των συρμών, το οποίο ολοκληρώνεται το 2026. Με αυτό το έργο, η ΣΤΑΣΥ θα εξοικονομεί ενέργεια από την ίδια τη λειτουργία των συρμών.

Ανακαινίσεις και ενεργειακές παρεμβάσεις

Ακόμα ένα σημαντικό έργο στη γραμμή 1, του παλιού «ηλεκτρικού», είναι η ανακαίνιση της γέφυρας Πουλόπουλου στα Πετράλωνα, η οποία είναι η μεγαλύτερη σιδηροδρομική γέφυρα της Αττικής. Το έργο είναι σε εξέλιξη και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2026.

Επίσης, σε εξέλιξη είναι και τα έργα αντικατάστασης του φωτισμού με LED για τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας, αλλά και περίφραξης της γραμμής σε σημεία που χρήζουν παρέμβασης.

Στο πεδίο της ανακαίνισης και άλλων συρμών, κατατέθηκε αίτημα χρηματοδότησης για την ανακαίνιση ακόμα 10 συρμών στη γραμμή 1, οι οποίοι λειτουργούν από το 1993.

Επεκτάσεις, μελέτες και συντηρήσεις

Ενδιαφέρον έχει και το γεγονός πως ολοκληρώνονται οι μελέτες για το τμήμα Φάληρο – Πειραιάς και αναμένονται αποφάσεις, καθώς πρόκειται για το μοναδικό τμήμα της γραμμής 1 που δεν έχει ανακαινιστεί.

Με βάση τον σχεδιασμό της ΣΤΑΣΥ, αυτή τη στιγμή εκτελούνται έργα στις γραμμές 2 και 3 ύψους 15 εκατ. ευρώ, ενώ υπάρχει σχεδιασμός για άλλα 130 εκατ. ευρώ. Επίσης, τρέχει για πρώτη φορά η αντικατάσταση 32 χλμ σιδηροτροχιών, οι οποίες είχαν εγκατασταθεί από την αρχή έναρξης λειτουργίας των δύο γραμμών το 2000.

Lifting στους σταθμούς

Στα επόμενα βήματα της ΣΤΑΣΥ είναι η διαδικασία για το lifting των σταθμών με χρωματισμούς και ενίσχυση από τις εισροές υδάτων, ενώ κατατέθηκε αίτημα χρηματοδότησης ανακαίνισης των πρώτων συρμών των γραμμών 2 και 3 που δεν έχουν κλιματισμό.

Ο σχεδιασμός επίσης περιλαμβάνει και την αντικατάσταση κλιμάκων και ανελκυστήρων στις τρεις γραμμές. Στόχος είναι να αναβαθμιστεί η εμπειρία του επιβάτη, ενώ με περισσότερους συρμούς θα γίνει εφικτή η διεξαγωγή για περισσότερα δρομολόγια.

Αυτός είναι και ο λόγος που προχωρά και η αύξηση του ανθρώπινου δυναμικού, μιας και μέχρι το τέλος του έτους θα γίνει πρόσληψη 370 ατόμων σε σημαντικές θέσεις που παρουσιάζουν κενά.

24ωρη λειτουργία και ρεκόρ επιβατικής κίνησης

Ο κ. Κοτταράς, μιλώντας για την έναρξη της 24ωρης λειτουργίας τα Σάββατα, σημείωσε πως πρόκειται για πρόκληση: «Είναι κάτι που γίνεται για πρώτη φορά στην Αθήνα. Χρειάστηκαν μελέτες και παραμετροποίηση των συστημάτων για να γίνει εφικτό».

Μέχρι τώρα, με βάση τα στοιχεία, περίπου 50.000 επιβάτες χρησιμοποιούν το μετρό κάθε Σάββατο. Το 2025 έσπασε όλα τα ρεκόρ και η επιβατική κίνηση. Παρατηρήθηκε αύξηση κατά 5% και συνολικά 840.000 επιβάτες καθημερινά μετακινούνται πλέον με τα μέσα.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΥΠΟΔΟΜΕΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΥΠΟΔΟΜΕΣ