Νέα
  • ΓΔ: 825.02 +0.94%
  • Τζίρος: 56,67 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

Tesla VS Ferrari: Ποια αξίζει περισσότερο

Tesla / Πηγή: AP
Tesla / Πηγή: AP

Λαμβάνοντας υπόψη τους απόλυτους αριθμούς πώλησης, η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία πολυτελών σπορ αυτοκινήτων συνεχίζει να σπάει τα ρεκόρ. Η χρηματιστηριακή αξία της Ferrari ανέρχεται σε 3,2 εκατ. δολάρια ανά πώληση αυτοκινήτου μέσα στο 2020. Εν ολίγοις, 2,6 φορές παραπάνω από την αξία της Tesla αναφορικά με τις πωλήσεις της τη χρονιά που πέρασε.

Σύμφωνα με το γαλλικό δίκτυο BFMTV, εδώ κι έναν χρόνο η Tesla αυξάνει την αξία της με κεφαλαιοποίηση που υπερβαίνει τις τρεις μεγάλες και ιστορικές αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες General Motors, Ford και Chrysler. Σημειωτέον πως τα στοιχεία αφορούν στα προ της συγχώνευσης της Fiat Chrysler Automotive με την PSA υπό την ονομασία Stellantis. Η όρεξη των επενδυτών για την αυτοκινητοβιομηχανία του Έλον Μασκ έχει ανοίξει τόσο πολύ που οδήγησε σε επιτάχυνση άνω του 740% του τίτλου καθ’ όλη τη διάρκεια του 2020, καθιστώντας την Tesla ως τον καλύτερο όμιλο μακράν στον κλάδο.

Η εμπιστοσύνη αυτή των επενδυτών στην καλιφορνέζικη αυτοκινητοβιομηχανία καθιστά την Tesla σε παγκόσμιο ηγέτη της ηλεκτροκίνησης με ανυπέρβλητο προβάδισμα από οποιονδήποτε ανταγωνιστή, ενώ την ίδια ώρα η εταιρεία μπαίνει στον χώρο της αυτόνομης οδήγησης, αλλά και των εφαρμογών που σχετίζονται με την αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας.

Πλέον, η κεφαλαιοποίηση της πρωτοπόρου εταιρείας στην ηλεκτροκίνηση, είναι ισοδύναμη ίσως και ανώτερη από αυτή σχεδόν όλων των ανταγωνιστών της. Είναι όμως, μεγαλύτερη σε σχέση με τον αριθμό των οχημάτων που πουλήθηκαν;

Μια σύγκριση με τη Ferrari αρκεί για να λάβουμε την απάντησή μας. Τον Φεβρουάριο του 2020, η ιταλική εταιρεία ήταν με βάση αποκλειστικά και μόνο αυτό το κριτήριο η καλύτερη. Η χρηματιστηριακή της κεφαλαιοποίηση ανερχόταν σε 3,2 εκατομμύρια δολάρια ανά πώληση αυτοκινήτου. Σύμφωνα με το γαλλικό δίκτυο, η Ferrari κέρδιζε στην πραγματικότητα περισσότερα χρήματα για κάθε αυτοκίνητο που πωλούσε, ξεπερνώντας και την Porche. Την ίδια ώρα, η Tesla παραμένει κερδοφόρα χάρη στη μεταπώληση των πιστώσεων άνθρακα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε το χρηματιστήριο του Μιλάνου για τον ιταλικό κολοσσό της παραγωγής πολυτελών σπορ αυτοκινήτων, η κεφαλαιοποίησή του ανήλθε για το 2020 στα 32,6 δισεκατομμύρια ευρώ, με βάση τη τιμή μονάδας των 168,25 ευρώ (μέχρι το 2019). Το ποσό αυτό αντιστοιχεί σε 39,25 δισεκ. δολάρια, παρά τη μείωση του όγκου των πωλήσεων κατά 10% πέρυσι. Συγκεκριμένα πώλησε 9.199 αυτοκίνητα.

Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, ο Nasdaq αποτιμά την Tesla στα 813,2 δισεκατομμύρια δολάρια, καταγράφοντας το κοινό μερίδιο του αμερικανικού ομίλου στα 860,9 δολάρια. Η Tesla κατέγραψε νέο ρεκόρ όσον αφορά τα αυτοκίνητα που πωλήθηκαν. Συγκεκριμένα, πωλήθηκαν 499.550 αυτοκίνητα.

Εν ολίγοις, η αγορά αποτιμά τη Ferrari σε 4,3 εκατομμύρια δολάρια ανά αυτοκίνητο πώλησης και τη Tesla σε 1,63 εκατομμύρια δολάρια. Πάντως, η διαφορά των δύο μειώνεται σημαντικά πλέον σε σχέση με την αρχή του 2020, δεδομένου ότι η κεφαλαιοποίηση ανά όχημα του ιταλικού ομίλου έναντι της Tesla είναι μόλις 2,6 φορές μεγαλύτερη από 8,6 φορές που ήταν πριν από έναν χρόνο.

Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΓΙΑ ΑΓΟΡΕΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΓΙΑ ΑΓΟΡΕΣ