Νέα
  • ΓΔ: 906.57 +0.49%
  • Τζίρος: 47,90 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

Flexopack: Πώς επηρεάζουν οι διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα μεγέθη και στρατηγική

Τις αρνητικές επιπτώσεις που μπορεί να έχουν οι σημαντικές διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα και στα δικά της αποτελέσματα, επισημαίνει η Flexopack με αφορμή τα αποτελέσματα εξαμήνου που ανακοίνωσε.

Σύμφωνα με τη διοίκηση της εισηγμένης, συνεπεία της πανδημίας Covid-19, έχει επέλθει από το ξεκίνημα του 2021 σημαντική διαταραχή στην εφοδιαστική αλυσίδα που έχει ως βασικά χαρακτηριστικά:

  1. Συνεχιζόμενες ελλείψεις σε βασικές κατηγορίες πρώτων υλών σε παγκόσμιο επίπεδο
  2. Σημαντικές και συνεχείς αυξήσεις των τιμών των πρώτων υλών στη διεθνή αγορά
  3. Σημαντική αύξηση του μεταφορικού κόστους και ιδίως του ναυτιλιακού ναύλου για τις μεταφορές με κοντέινερ

Κάμψη των μεγεθών

Θυμίζουμε ότι το α’ εξάμηνο έκλεισε για τον όμιλο της Flexopack με πτώση του τζίρου κατά 2,74% (περίπου στα 50 εκατ. ευρώ), των EBITDA κατά 25,78% (στα 8,465 εκατ. ευρώ), των προ φόρων κερδών κατά 27,57% (στα 7,43 εκατ. ) και της καθαρής κερδοφορίας σε ποσοστό 23,8% (στα 4,322 εκατ. ευρώ)

Αναπροσαρμογή πολιτικής αποθεμάτων και τιμών

Ο Όμιλος λαμβάνει όλα τα αναγκαία μέτρα για να εξασφαλίσει την επάρκεια των πρώτων υλών. Ειδικότερα, για την αντιμετώπιση του εν λόγω κινδύνου, προσαρμόζεται ανάλογα η πολιτική αποθεμάτων, καθώς και η εμπορική πολιτική της Flexopack, ώστε μέρος του κινδύνου -στο μέτρο που αυτό είναι εφικτό και με βάση τις εκάστοτε διαμορφούμενες συνθήκες ανταγωνισμού - να επιμερίζεται και να μετακυλίεται.

Υπογραμμίζεται πάντως ότι, σε περίπτωση αδυναμίας ουσιαστικής μετακύλισης της αύξησης του κόστους των πρώτων υλών στην τιμή του τελικού προϊόντος, αξιολογείται ως ιδιαίτερα σημαντικός και δύναται να επηρεάσει αρνητικά τα αποτελέσματα του Ομίλου.

Βασικός πελάτης η βιομηχανία τροφίμων

Σημειώνεται ότι τα προϊόντα της Flexopack χρησιμοποιούνται κυρίως στη συσκευασία τροφίμων, τα οποία ως είδη πρώτης ανάγκης, επηρεάζονται συνήθως λιγότερο από φαινόμενα καταναλωτικής ύφεσης, μπορούν όμως να επηρεαστούν μελλοντικά από την επικράτηση εξωγενών παραγόντων στις αγορές που δραστηριοποιείται ο Όμιλος.

Εξωγενείς παράγοντες που μπορεί να πλήξουν την ζήτηση για τα προϊόντα του Ομίλου είναι η πιθανότητα εμφάνισης ασθενειών στο κρέας, η αλλαγή στις διατροφικές συνήθειες των καταναλωτών, οι κλιματολογικές αλλαγές, η επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομίας κλπ.

Αυξημένος κίνδυνος και στο β’ εξάμηνο λόγω των περιοριστικών μέτρων

Από τη διοίκηση της εισηγμένης επισημαίνεται ότι «επειδή εξακολουθούν να υφίστανται τόσο στην Ευρωζώνη όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο τα περιοριστικά μέτρων που ελήφθησαν για την ανάσχεση της πανδημίας Covid 19, ο εν λόγω κίνδυνος αξιολογείται ως σημαντικός και ενδέχεται να επηρεάσει τις επιδόσεις και τα αποτελέσματα του ομίλου στην διάρκεια του β’ εξαμήνου της χρήσεως 2021, σε περιορισμένο πάντως βαθμό με βάση τα δεδομένα που ισχύουν κατά την παρούσα χρονική στιγμή και τα οποία δεδομένα επαναξιολογούνται, λόγω της έντονης μεταβλητότητας του ευρύτερου περιβάλλοντος”.

Οι άξονες της στρατηγικής

Τέλος, σε ό,τι αφορά την στρατηγική του ομίλου, αυτή έχει προσανατολισμό ευελιξίας και συνεχούς προσαρμογής στις εκάστοτε διαμορφούμενες συνθήκες, και αναλύεται στους εξής άξονες:

  1. βελτίωση και διαρκή αναβάθμιση των παραγομένων προϊόντων, με έμφαση στην ποιοτική τους διαφοροποίηση σε σχέση με τον ανταγωνισμό
  2. δημιουργία νέων, καινοτόμων προϊόντων ικανών να καλύψουν τις ευρύτερες και απαιτητικότερες ανάγκες της αγοράς και να ανταποκρίνονται στις επιθυμίες των πελατών
  3. τελειοποίηση των υφιστάμενων σύγχρονων μεθόδων παραγωγής, με στόχο την μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και του αποτυπώματος άνθρακα και ουσιαστική συνεισφορά στην βιώσιμη ανάπτυξη
  4. περαιτέρω διείσδυση στις αγορές του εξωτερικού μέσω της διατήρησης των συνεργασιών που η εταιρεία έχει ήδη αναπτύξει και της περαιτέρω επέκτασής τους με στόχο την αξιοποίηση της τεχνογνωσίας του Ομίλου
  5. περαιτέρω αποτελεσματική ενίσχυση των υποδομών και των παραγωγικών βάσεων και εγκαταστάσεων του Ομίλου, με στόχο την ταχύτερη και αποτελεσματική εξυπηρέτηση της πελατειακής βάσης των γεωγραφικών περιοχών στις οποίες είναι εγκατεστημένες
  6. διαρκή βελτίωση των οργανωτικών και λειτουργικών δομών με στόχο την περαιτέρω αύξηση της αποτελεσματικότητας και την περαιτέρω μείωση του κόστους.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ