Νέα
  • ΓΔ: 1411.48 -0.38%
  • Τζίρος: 57,21 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Με το…κομπιουτεράκι για τις αυξήσεις του 2023 – Το πλάνο εξαγωγών και επενδύσεων

Ο CEO της Αθηναϊκής Ζυθοποιία, Αλέξανδρος Δανιηλίδης

Με το…κομπιουτεράκι στο χέρι θα είναι σε καθημερινή βάση η διοίκηση της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας μετρώντας έσοδα-έξοδα, προκειμένου να καθορίσει την τιμολογιακή της πολιτική για την επόμενη χρονιά.

Όπως επισήμανε χθες, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Αλέξανδρος Δανιηλίδης, τη διετία 2021-2022 η Αθηναϊκή Ζυθοποιία προχώρησε σε περιορισμένες ανατιμήσεις – της τάξης του 6%-7% συνολικά – καθώς ειδικότερα τη φετινή χρονιά όπου οι πληθωριστικές πιέσεις ήταν μεγάλες τόσο στην Ελλάδα όσο και στις άλλες χώρες, το κόστος των πρώτων υλών (σε συσκευασίες και κριθάρι) υπολογίστηκε με παλαιότερες τιμές.

Ο κ. Δανιηλίδης εκτιμά ότι οι αυξήσεις θα είναι μεγαλύτερες, γι αυτόν τον λόγο, το 2023, προσθέτοντας ωστόσο ότι η Αθηναϊκή Ζυθοποιία θα προσπαθήσει να κρατήσει κάποια ισορροπία ώστε να μην πιεστεί η κατανάλωση.

Διαχρονικό αίτημα η μείωση του ΕΦΚ

Ο επικεφαλής της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας αναφέρθηκε και στη μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης – όπου η χώρα μας έχει τον 5ο υψηλότερο φόρο πίσω μόνο από τις σκανδιναβικές χώρες και τη Βρετανία, οι οποίες έχουν πολύ υψηλότερα εισοδήματα από τους Έλληνες - λέγοντας ότι θα ήταν ευχάριστο να υπάρξει μείωση.

“Όσον αφορά τα προϊόντα μας νομίζουμε ότι το υπουργείο γνωρίζει το θέμα και σαν ένωση ζυθοποιιών έχουμε κάνει αναλυτική πρόταση αλλά ειδικά σε δύσκολες εποχές το ποιες είναι οι προτεραιότητες του υπουργείου Οικονομικών για το ποια θα είναι τα έσοδα του προϋπολογισμού, είναι ένα πολύ ιδιαίτερο θέμα”.

►Διαβάστε και: ΒΙΟ - ΥΓΕΙΑ: Στον Mr Freskoulis και στην οικογένεια Ταμβακάκη το 80% με τίμημα €10,2 εκατ.

Διαχρονική η στήριξη των εργαζομένων

Για το θέμα των μισθών των εργαζομένων της εταιρείας, ο κ. Δανιηλίδης υπογράμμισε ότι η Αθηναϊκή Ζυθοποιία σχεδιάζει να στηρίξει το προσωπικό της και το 2023, όπως έκανε την προηγούμενη χρονιά αλλά και διαχρονικά.

Το 2021 υλοποίησε σειρά ενεργειών για τους εργαζόμενους με σκοπό την υποστήριξή τους, σε μια περίοδο που, όπως είπε ο πληθωρισμός ήταν σε υψηλά επίπεδα. “Σε αυτήν τη λογική θα προχωρήσουμε και το 2023”, τόνισε ο επικεφαλής της εταιρείας, λέγοντας ότι οι εργαζόμενοι για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία ιστορικά είναι πολύ σημαντικό κομμάτι του DNA της. Πρόσθεσε, δε, ότι οι εργαζόμενοι της είναι πολύ καλύτερα αμειβόμενοι από το σύνολο του κλάδου.

Στα… βήματα του 9μήνου

Αναφορικά με το κλείσιμο της φετινής χρονιάς, ο CEO της εν Ελλάδι θυγατρικής της Heineken, απέφυγε να δώσει νούμερα καθώς η εταιρεία βρίσκεται σε silent περίοδο, ενόψει της ανακοίνωσης αποτελεσμάτων της μητρικής.

Ωστόσο, λαμβανομένου υπόψιν της ανάπτυξης 22,2% που είχε εμφανίσει η Αθηναϊκή Ζυθοποιία στο 9μηνο αλλά και της διατήρησης της κερδοφορίας στα πολύ καλά επίπεδα του 2021, αρκέστηκε να πει ότι το τελευταίο τρίμηνο του έτους παραδοσιακά έχει μικρή επίδραση στα οικονομικά μεγέθη της εταιρείας, οπότε δεν πρόκειται να αλλάξει δραματικά η εικόνα που είχε εμφανίσει στους πρώτους εννέα μήνες του 2022.

Παραδέχτηκε εξάλλου ότι οι φετινές θερμοκρασίες στο συγκεκριμένο διάστημα ευνοούν την κατανάλωση για τα προϊόντα της εταιρείας, σε σχέση με το περυσινό δ’ τρίμηνο. Συνολικά για την αγορά έκανε την εκτίμηση ότι οι όγκοι θα επιστρέψουν στα επίπεδα που βρίσκονταν το 2019, δηλαδή προ πανδημίας.

Η εστίαση σε Δυτική Ευρώπη και Βαλκάνια

Σχετικά με την στρατηγική εξωστρέφειας της εταιρείας, ο κ. Δανιηλίδης υπογράμμισε ότι παρά τις δύσκολες συγκυρίες, το 2022 ήταν μια καλή χρονιά για τις εξαγωγές, με την Αθηναϊκή Ζυθοποιία να καταφέρνει να εξάγει σε δύσκολες αγορές, με αυξημένες ποιοτικές απαιτήσεις, όπως είναι η Ν. Κορέα, όπου διαγράφει πολύ καλή πορεία.

Σημείωσε ότι η ζυθοποιία εξάγει σε Ευρώπη, Ασία και Αφρική, στοχεύοντας να παραμείνει ανταγωνιστική, ώστε να εξάγει σε εταιρείες που ανήκουν στη μητρική αλλά και σε ανεξάρτητες αγορές.

Οι εξαγωγές αναμένεται να αγγίξουν διψήφιο ποσοστό επί του συνολικού όγκου, ενώ συνεχίζουν να αναπτύσσονται με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης.

“Έχουμε ελάχιστο ποσοστό του τζίρου και του όγκου πωλήσεών μας που έχει να κάνει με εισαγόμενα προϊόντα, ενώ είναι διψήφια αυξανόμενο το ποσοστό των προϊόντων που εξάγουμε. Στοχεύουμε κυρίως σε αγορές της Ευρώπης, παρότι η πανδημία μας πήγε πίσω. Όταν τα πράγματα ισορροπήσουν οι εξαγωγές θα είναι σημαντικός πυλώνας ανάπτυξης σε χώρες της Δυτικής Ευρώπης και των Βαλκανίων” πρόσθεσε.

Αξίζει να αναφερθεί ότι η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, με τη βοήθεια ενός εκτεταμένου δικτύου διανομής και πώλησης παράγει και διανέμει τα προϊόντα της σε 19 χώρες και στις 5 ηπείρους.

►Διαβάστε και: Μασούτης: Επέκταση σε Αθήνα και περιφέρεια - Eπενδύσεις σε υποδομές και ψηφιακό shopping mall

Ικανοποίηση για τη συμφωνία με την Bacardi Greece

Σε ό,τι αφορά τo deal με την Bacardi Greece - θυμίζουμε ότι η Αθηναϊκή Ζυθοποιία έχει αναλάβει τη διανομή των προϊόντων της Bacardi στην ελληνική αγορά ανεβάζοντας σημαντικά τα μεγέθη της πέρυσι σε σχέση με το 2020 - ο κ. Δανιηλίδης επιβεβαίωσε ότι το αποτύπωμα που έχει αφήσει η Bacardi είναι πολύ θετικό και η εταιρεία είναι ευχαριστημένη από τη συνεργασία.

“Έχουμε ένα portfolio προϊόντων με πολύ υγιή δυναμική και το πλάνο μας εφαρμόζεται καλύτερα από ότι περιμέναμε. Έχουμε βάλει τη σφραγίδα μας στο πως διαχειριζόμαστε το portfolio και αυτό είναι κάτι που αναγνωρίζει και το λιανεμπόριο”.

Πρόσθεσε, δε, ότι η εταιρεία επικεντρώνεται στο πως θα καταφέρει να χτίσει το portfolio της Bacardi στην ελληνική αγορά. “Δεν λειτουργούμε ευκαιριακά. Έχουμε ξεκινήσει κάτι που επιχειρείται για πρώτη φορά στην ιστορία. Να μπούμε σε έναν διαφορετικό από εμάς κλάδο και αυτό θέλουμε να το χτίσουμε σωστά”.

Με 50% χυμό μήλου ο μηλίτης της Αθηναϊκής

Αναφερόμενος στον μηλίτη, ο κ. Δανιηλίδης εξήγησε ότι επηρεάστηκε από την πανδημία και ενώ αναπτύσσεται θετικά, θα μπορούσε να πάει και καλύτερα σαν κατηγορία.

“Έχουμε και ένα φορολογικό καθεστώς που δεν βοηθάει στην Ελλάδα”, είπε χαρακτηριστικά, συμπληρώνοντας πως από την πρώτη στιγμή που η παραγωγή ξεκίνησε στην Ελλάδα, κάτι που θα συνεχιστεί, η πρώτη ύλη είναι ελληνική με τη συνταγή να περιέχει 50% χυμό μήλου, ενώ ανταγωνιστές από το εξωτερικό έχουν χαμηλότερα ποσοστά στα προϊόντα τους.

►Διαβάστε και: Γρηγόρης: Από τη Δάφνη στο top 10 των ευρωπαϊκών αλυσίδων καφέ - Η συνταγή της επιτυχίας

Κανονικά το επενδυτικό πλάνο των €60 εκατ.  

Όσο για το εάν έχει επηρεαστεί η υλοποίηση της στρατηγικής της εταιρείας, ο κ. Δανιηλίδης ανέφερε ότι η διοίκηση έχει προϋπολογίσει ένα επενδυτικό πρόγραμμα €60 εκατ.  για το διάστημα 2022-2025. Το κύριο μέρος αφορά τη συνεχή βελτιστοποίηση των εργοστασίων αλλά και άλλου τύπου επενδύσεις όπως π.χ. σε τεχνολογία και αυτοματοποίηση πωλήσεων.

Συνεχίζοντας τόνισε ότι η διοίκηση της ζυθοποιίας είναι συγκρατημένα αισιόδοξη ότι μπορούν τα μεγέθη της να βελτιωθούν και την επόμενη χρονιά, ενώ είναι έτοιμη να διαχειριστεί δύσκολες καταστάσεις. “Η πληθωριστική κρίση εκτιμούμε ότι δεν θα κρατήσει παρά πολύ. Εάν τελικά γίνει αυτό, θα πρέπει όλοι να σκεφτούμε διαφορετικά. Εμείς επενδύουμε στα εργοστάσια, δίνοντας έμφαση και στην πράσινη ενέργεια, θέλοντας να ανταποκριθούμε - και θα το κάνουμε νωρίτερα - στη δέσμευση της Heineken για μηδενικές εκπομπές μέχρι το 2030".

Περί…ελληνικότητας

Ο κ. Δανιηλίδης αναφέρθηκε και στο Ελληνικό Σήμα Ζύθου, λέγοντας ότι “ελληνικότητα είναι το τί επίδραση έχεις σε αυτήν τη χώρα. Δεν είναι ζήτημα τι διαβατήριο έχει ο μέτοχος αλλά η επίδραση στην κοινωνία και την οικονομία, οι φόροι που πληρώνεις κ.λπ. Νομίζω ότι εκεί είμαστε ένα θετικό παράδειγμα επιχειρείν στη χώρα”.

Αναφερόμενος στη δικαστική διαμάχη με την ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης, ο κ. Δανιηλίδης αρκέστηκε στο να σχολιάσει ότι είναι σε εξέλιξη και θα πάρει αρκετό χρόνο μέχρις ότου βγει απόφαση.

►Διαβάστε και: Φουσκώνει ο τζίρος των σούπερ μάρκετ λόγω ακρίβειας - Κρίσιμο το τελευταίο 2μηνο του 2022

Το κοινωνικό και οικονομικό αποτύπωμα

Η παρουσίαση του επικεφαλής της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας ξεκίνησε αναφέροντας τα αποτελέσματα της Μελέτης Κοινωνικού και Οικονομικού Αποτυπώματος για το 2021. Τα ευρήματα της Μελέτης, η οποία εκπονείται για τέταρτη φορά, αναδεικνύουν τη σταθερή προσήλωση της εταιρείας στη στρατηγική της δέσμευση να «Παράγει ένα Καλύτερο Αύριο», επενδύοντας στο περιβάλλον, τις τοπικές κοινωνίες, την υπεύθυνη κατανάλωση αλκοόλ και τους εργαζομένους της.

Μάλιστα, συγκριτικά με την προηγούμενη Μελέτη του 2017, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, αύξησε κατά €66 εκατ. τη συνολική συνεισφορά της στο ΑΕΠ, υποστηρίζοντας το εισόδημα 68.817 συμπολιτών μας.

Πιο συγκεκριμένα, η συνολική προστιθέμενη αξία των δραστηριοτήτων της εταιρείας ανέρχεται στα €686 εκατ., η οποία αντιστοιχεί στο 0,4% του ΑΕΠ της χώρας, ενώ η συνεισφορά στα φορολογικά έσοδα εκτιμάται στα 505 εκατομμύρια ευρώ, ποσό που αποτελεί το 1% των συνολικών φορολογικών εσόδων του κράτους για το 2021.

Παράλληλα, 26.468 θέσεις εργασίας υποστηρίζονται άμεσα, έμμεσα και επαγόμενα από την εταιρεία, οι οποίες αντιστοιχούν στο 0,7% του συνολικού εργατικού δυναμικού της χώρας. Από αυτές, οι 20.505 αφορούν στον κλάδο της εστίασης.

Όπως υπογράμμισε ο κ. Δανιηλίδης, «εδώ και εξήντα χρόνια η Αθηναϊκή Ζυθοποιία επιδιώκει να έχει θετική επίδραση στην εθνική οικονομία και την ελληνική κοινωνία. Αισθανόμαστε υπερήφανοι με τα αποτελέσματα της Μελέτης Κοινωνικού & Οικονομικού Αντικτύπου για το 2021, διότι επιβεβαιώνουν ότι οι δραστηριότητές μας συνεχίζουν να προσφέρουν πολλαπλασιαστική αξία στη χώρα.

Αυτή άλλωστε είναι και η φιλοσοφία μας. Η θετική εξέλιξη των μεγεθών μας να συνδυάζεται με πρωτοποριακά προγράμματα κοινωνικής και περιβαλλοντικής βιωσιμότητας, όπως ο εκσυγχρονισμός των μονάδων παραγωγής μας για να πετύχουμε τους φιλόδοξους περιβαλλοντικούς στόχους που έχουμε θέσει,  το πρόγραμμα Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού και οι πρωτοβουλίες για την υπεύθυνη κατανάλωση αλκοόλ. Έτσι παράγουμε ένα καλύτερο αύριο».

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ