Νέα
  • ΓΔ: 1414.51 +0.09%
  • Τζίρος: 63,89 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

Αφοί Χαΐτογλου: Η καλύτερη επίδοση στην αιωνόβια ιστορία της - Γιατί αρνείται να…πουλήσει

Την καλύτερη επίδοση της ιστορίας της πέτυχε το 2022 η αιωνόβια βιομηχανία τροφίμων, Αφοί Χαΐτογλου. Όπως ανέφερε ο Λευτέρης Χαΐτογλου, μέλος του ΔΣ και Σύμβουλος της εταιρείας - που ιδρύθηκε το 1924 στη Θεσσαλονίκη, από την ομώνυμη προσφυγική οικογένεια - ο κύκλος εργασιών έκλεισε πέρυσι στα €93,5 εκατ. σημειώνοντας αύξηση 11,7% από το 2021, με όλες σχεδόν τις προϊοντικές κατηγορίες να εμφανίζουν αύξηση σε όγκους.

Ωστόσο το περιθώριο EBITDA συμπιέστηκε ελαφρώς, λόγω των μεγάλων αυξήσεων στα κόστη παραγωγής. Αν και η εταιρεία πέρασε ανατιμήσεις στα προϊόντα - προκειμένου να αντιμετωπίσει το...δραματικά αυξημένο κόστος σε ενέργεια και πρώτες ύλες όπου ειδικά στις συσκευασίες διπλασιάστηκε - αυτές ήταν μονοψήφιες κατά μέσο όρο.

Ο κ. Χαΐτογλου εκτιμά ότι και το 2023 θα κινηθεί ανοδικά ο τζίρος της εταιρείας, χωρίς ωστόσο να είναι σε θέση να πει ότι θα σπάσει σίγουρα το... φράγμα των €100 εκατ. φέτος.

►Διαβάστε επίσης: Σούπερ Μάρκετ: Αντιδράσεις των retailers για τα πρόστιμα των €378.000 ευρώ - Τι απαντούν

Για πρώτη φορά οι εξαγωγές ξεπέρασαν τον εγχώριο τζίρο

Η Χαΐτογλου εξάγει κυρίως προϊόντα με βάση το ταχίνι (και βιολογικό), το οποίο είναι περισσότερο αναγνωρισμένο ως superfood στο εξωτερικό σε πάνω από 50 χώρες στο εξωτερικό, με κυριότερες, μεταξύ άλλων, τις ΗΠΑ, Αγγλία, Γερμανία, Πολωνία, Καναδά και Αυστραλία.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι οι εξαγωγές αντιπροσώπευσαν πέρυσι το 52% του συνολικού τζίρου, με τον κ. Χαΐτογλου να υπογραμμίζει ότι ήταν η πρώτη χρονιά που ξεπέρασαν τις εγχώριες πωλήσεις. Η εξωστρέφεια αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες ανάπτυξης της εταιρείας εδώ και μισό αιώνα σχεδόν. Σημειώνεται ότι το 1974 ο Μακεδονικός Χαλβάς έκανε για πρώτη φορά την εμφάνισή του στις αγορές του εξωτερικού.

Σε συγκεκριμένες χώρες τοποθετείται και με custom made προϊόντα, τα οποία είναι στοχευμένα για τις ανάγκες των αγορών. Για παράδειγμα στις ΗΠΑ - όπου πρόσφατα ξεκίνησε συνεργασία και με την Walmart - εξάγει προϊόντα με βάση το αμυγδαλοβούτυρο.

Για τη φετινή χρονιά σχεδιάζει την ενίσχυση των συνεργασιών στις αγορές όπου ήδη έχει παρουσία, αλλά και την προσεκτική επέκτασή της στην Μέση Ανατολή.

►Διαβάστε επίσης: Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Γιατί πουλάει το νερό Ιόλη - Τα σχέδια της Sterner Stenhus

Στόχος η πώληση του χαλβά όλες τις εποχές

Διαπιστώνοντας την αυξητική τάση για wellness προϊόντα on the go, η Χαΐτογλου προσπαθεί να προσαρμόσει γεύσεις και συσκευασίες που να εξυπηρετούν τον καταναλωτή, όλη την διάρκεια του έτους, με σκοπό να καταστήσει τον χαλβά προϊόν που δεν θα έχει τόσο έντονη εποχικότητα στην Ελλάδα.

«Ο κόσμος έχει αγκαλιάσει τις μικρές συσκευασίες του χαλβά οι οποίες είναι και πιο πρακτικές. Θέλουμε να βγάζουμε και ειδικές limited edition γεύσεις, παράλληλα με τις παραδοσιακές που έχουν μεγαλύτερη ζήτηση την περίοδο της Σαρακοστής. Προσπαθούμε να διατηρήσουμε μια ισορροπία», ενώ συμπλήρωσε ότι το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας σημειώνεται το 40% των ετήσιων εγχώριων πωλήσεων του χαλβά για την εταιρεία.

Η εταιρεία στο τέλος της προηγούμενης χρονιάς πρόσθεσε στο χαρτοφυλάκιο του χαλβά και δύο νέες γεύσεις: Χαλβά με ρόδι και Χαλβά με λεμόνι.

Συνολικά ο όμιλος δραστηριοποιείται στην παραγωγή, μεταξύ άλλων, των εξής προϊοντικών κατηγοριών:

  • Χαλβάς
  • Σησάμι και συναφή με αυτό προϊόντα
  • Ταχίνι
  • Μαρμελάδα
  • Γκοφρέτα
  • Πραλίνα
  • Λοιπά ζαχαρώδη προϊόντα (παστέλι, μαντολάτο, βανίλια, κλπ.)
  • Δημητριακά
  • Σοκολάτα – Σοκολατάκια - Ντραζέ

Επενδύει σε ΑΠΕ για τη μείωση του ενεργειακού κόστους

Η εταιρεία έχει ολοκληρώσει ένα μεγάλο 10ετές επενδυτικό πλάνο ύψους €100 εκατ., το οποίο, για την ώρα, καλύπτει τις ανάγκες για νέες γραμμές παραγωγής και capacity.

Ωστόσο κάθε χρόνο, η διοίκηση της εταιρείας επενδύει σε βελτιώσεις και προσθήκες στο εργοστάσιο και τις γραμμές παραγωγής, προκειμένου να στηρίξει την ανάπτυξη. Τέλος, θέλοντας να μειώσει το κόστος ενέργειας, η Χαΐτογλου προωθεί την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών panel 500KW στο εργοστάσιο της στο Καλοχώρι, που αποτελεί την αρχή μιας μεγαλύτερης επένδυσης σε ΑΠΕ.

►Διαβάστε επίσης: Αγορά μπύρας: Διψήφια ανάπτυξη το 2022 - Νέες ανατιμήσεις έως 15% το 2023

«Δεν πουλάμε»

Τέλος, σε ερώτηση της «Ημερησίας» για το αν η εταιρεία έχει εμπλακεί σε διάφορα σενάρια εξαγορών, σε έναν κλάδο ο οποίος κυριαρχείται από σημαντικά deals τα τελευταία χρόνια, ο κ. Χαΐτογλου ήταν κατηγορηματικός ότι «εμείς δεν πουλάμε. Είμαστε μία οικογενειακού χαρακτήρα βιομηχανία με πολύ υγιή και καλά θεμελιώδη, όπου όλοι μας έχουμε πολύ καλή σχέση μεταξύ μας και το βασικό μας μέλημα είναι να την αναπτύσσουμε διαρκώς».

Θυμίζουμε ότι η εταιρεία ιδρύθηκε το 1924 από τα τρία αδέλφια Χαΐτογλου: τον Ελευθέριο, τον Κωνσταντίνο και τον Σάββα, Έλληνες πρόσφυγες από το Ικόνιο της Μικράς Ασίας.

Το 1931 η εταιρεία μετακόμισε από ένα μικρό εργαστήριο στο κέντρο της Θεσσαλονίκης σε μια ευρύτερη εγκατάσταση στα περίχωρα της πόλης και μετακόμισε και πάλι το 1962 στο Καλοχώρι, όπου εδρεύει και σήμερα.

Η εταιρεία επέκτεινε τις πωλήσεις της στη Νότια Ελλάδα στις αρχές της δεκαετίας του '50. Την ίδια περίοδο εισήγαγε το brand «Μακεδονικός χαλβάς», αρχικά για να διαφοροποιήσει το προϊόν και παράλληλα να τονίσει την καταγωγή του.

Η εταιρεία ξεκίνησε να «βλέπει» τις αγορές του εξωτερικού στη δεκαετία του '70. Οι Αφοί Χαϊτόγλου στόχευσαν αρχικά στην ελληνική διασπορά σε Γερμανία, ΗΠΑ και Αυστραλία, οι οποίες αποτελούν μέχρι και τώρα τις βασικές ξένες αγορές δραστηριοποίησης στο εξωτερικό.  

Σήμερα, στην έδρα της εταιρείας στο Καλοχώρι, σε έκταση συνολικής επιφάνειας 151.468 τ.μ. έχουν ανεγερθεί τα βιομηχανοστάσια, οι αποθηκευτικοί χώροι, οι λοιπές εγκαταστάσεις και τα γραφεία της εταιρείας, συνολικής επιφάνειας 56.893 τ.μ

Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ