Νέα
  • ΓΔ: 1392.62 +0.83%
  • Τζίρος: 120,44 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κώστας Γεράρδος στην «Η»: «Γιατί αποφασίσαμε να βγάλουμε την Πλαίσιο από το ελληνικό χρηματιστήριο»

O CEO της Πλαίσιο, Κώστας Γεράρδος

Η απόφαση της διοίκησης της Πλαίσιο να βγάλει την εταιρεία από το Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών ύστερα από 23 χρόνια παρουσίας της στην ελληνική κεφαλαιαγορά, μπορεί να ξάφνιασε πολλούς, ωστόσο για τους… παροικούντες την Ιερουσαλήμ δεν αποτελεί ιδιαίτερη έκπληξη.

Όπως αναφέρει στην «Ημερησία», ο διευθύνων σύμβουλος της Πλαίσιο, Κώστας Γεράρδος, «η ανταπόκριση του επενδυτικού κοινού σε μία εταιρεία η οποία αναπτύσσεται με πολύ υψηλούς ρυθμούς ετησίως και καταγράφει συνεχώς νέα υψηλά τζίρου και κερδοφορίας κερδίζοντας μερίδια αγοράς, μας έχει απογοητεύσει. H κεφαλαιοποίηση της Πλαίσιο, παρά τις εξαιρετικές επιδόσεις που έχουμε καταγράψει ειδικά τα τελευταία χρόνια της πανδημίας, έχει υποχωρήσει και βρίσκεται σε ιδιαίτερα υποτιμημένα επίπεδα. Αν και με αυτή την εικόνα που παρουσιάζει η εταιρεία, δεν μπορούμε να αποτελέσουμε ένα ενδιαφέρον business story για τους επενδυτές, τότε δεν βλέπω κάποιο λόγο περαιτέρω παραμονής μας στο χρηματιστήριο».

Αναφορικά με τις αιτιάσεις ορισμένων αναλυτών που αποδίδουν το περιορισμένο επενδυτικό ενδιαφέρον και στο μικρό free flow, ο CEO της Πλαίσιο σημείωσε ότι «σε επαφές που έχουν γίνει κατά καιρούς με θεσμικά χαρτοφυλάκια δεν διαπιστώθηκε κάποια ουσιαστική πρόθεση για είσοδό τους στην εταιρεία μας». Παραδέχθηκε, βέβαια, ότι η εταιρεία δεν είναι και ιδιαίτερα ευέλικτη στο ζήτημα διάθεσης περαιτέρω μετόχων, «από την στιγμή μάλιστα που δεν έχουμε ανάγκη να αξιοποιήσουμε ένα από τα βασικά εργαλεία της κεφαλαιαγοράς που είναι η άντληση νέων κεφαλαίων, αφού εμείς έχουμε καταφέρει να χρηματοδοτούμε τις επενδύσεις μας χάρη στην ισχυρή ρευστότητα που διαθέτουμε».

Το κανονιστικό πλαίσιο

Ως μια άλλη αιτία για την έξοδο της Πλαίσιο από το Χ.Α., ο κ. Γεράρδος στάθηκε και στο ιδιαίτερα αυστηρό και πιεστικό σε χρόνους κανονιστικό πλαίσιο που διέπει την παρουσία μιας επιχείρησης στο χρηματιστήριο. «Δεν μπορεί για παράδειγμα να επικεντρώνουμε ένα σημαντικό μέρος του χρόνου και των δυνάμεών μας στην δημοσίευση των οικονομικών καταστάσεων ανά τρίμηνο, όταν υλοποιούμε σημαντικές επενδύσεις σε υποδομές με ορίζοντα δεκαετίας. Χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνουν όλα τα παραπάνω ότι εμείς δεν τηρούμε και δεν θα συνεχίσουμε να τηρούμε τις αρχές της σωστής εταιρικής διακυβέρνησης, ακόμη και όταν δεν θα διαπραγματεύονται οι μετοχές μας στο Χ.Α».

Το ιστορικό της εταιρείας

Το 1969, ο Γιώργος Γεράρδος, τότε φοιτητής στο τμήμα πολιτικών μηχανικών του Αριστοτελείου Πανεπιστήμιου, πραγματοποιούσε συχνά επισκέψεις στην Αθήνα, για να προμηθευτεί υλικά για τις κατασκευές και τις εργασίες του. Κάπως έτσι, διαπίστωσε πώς τα ενδιάμεσα κόστη αυξάνονταν κατακόρυφα, μέχρι να φτάσουν στον καταναλωτή.

Επηρεασμένος από την κατάσταση και έχοντας πάντα κρυμμένο μέσα του το επιχειρηματικό δαιμόνιο, συγκέντρωσε 80.000 δραχμές από φίλους και συγγενείς, ανοίγοντας ένα μικρό κατάστημα 14 τ.μ. επί της οδού Στουρνάρη με όραμα να καταργήσει τους μεσάζοντες και να προσφέρει τον ανάλογο εξοπλισμό σε συμφέρουσες τιμές.

Το ξεκίνημα του…διαδόχου

Την σκυτάλη άρχισε να την παίρνει κάπου το…1985, ο Κώστας Γεράρδος. Σε ηλικία μόλις 8 ετών ο νεαρός διάδοχος του ιδρυτή ξεκινά να δουλεύει part-time στο Πλαίσιο ως πωλητής ειδών σχεδίου με ειδικότητα στον… χαιρετισμό πελατών και στον καθαρισμό ημι-υπόγειων αποθηκών στα Εξάρχεια! Αποφοιτώντας από το Κολέγιο Αθηνών και αφού πήρε bachelor σε international business από το Eckerd College στις ΗΠΑ, επιστρέφει στην Ελλάδα και από το 2003 δουλεύει πλέον...full time στην εταιρεία που δημιούργησε ο πατέρας του.

Σταθμοί στην πορεία του ήταν η άνοδος του plaisio.gr ως το No1 σε πωλήσεις site στην Ελλάδα, η ανάπτυξη του Πλαισίου στη Βουλγαρία, το σύστημα διασφάλισης υψηλού customer service των καταστημάτων Πλαίσιο και η γέννηση του Buldoza.gr.

Μπορεί ο Γιώργος Γεράρδος να κατάφερε να δημιουργήσει μία εταιρεία-πρότυπο στον κλάδο του λιανεμπορίου εδώ και πάνω από μισό αιώνα, ωστόσο και ο Κώστας, έβαλε αρκετά... λιθαράκια προκειμένου το Πλαίσιο να μεγαλώσει ακόμα πιο πολύ και να βάλει τις βάσεις για το μέλλον.

Κερδίζοντας μάλιστα χιλιάδες νέους πελάτες εν μέσω της πανδημίας, καθώς στην συντριπτική πλειοψηφία των παραγγελιών ανταποκρίθηκε ταχύτατα, μέσα σε διάστημα 2-3 ημερών. Αυτό το γεγονός αποδίδεται στο γεγονός ότι η εταιρεία είναι πολύ καλά δομημένη στο e-commerce, ενώ διαθέτει ένα πολύ μεγάλο capacity σε προϊόντα, χάρη στις επενδύσεις, που έχει πραγματοποιήσει τα τελευταία χρόνια.

Οι μεγάλες επενδύσεις σε υποδομές

Για παράδειγμα, τα logistics στη Μαγούλα, στεγασμένης επιφάνειας 22.500 τ.μ., ήταν μία επένδυση ύψους 30 εκατ. ευρώ, που ολοκληρώθηκε το 2008, ενώ το 2020 ολοκληρώθηκε η κατασκευή της νέας αποθήκης στη Μάνδρα 10.000 τ.μ. για τη διαχείριση μεγάλου όγκου προϊόντων (ουσιαστικά των λευκών συσκευών), όπου επενδύθηκαν ακόμη 8 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα, έχουν επενδυθεί αρκετά χρήματα για την δημιουργία του call center, αλλά και την ψηφιοποίηση των διαδικασιών. Τέλος, ένα ακόμη κομβικό σημείο στην ιστορία της λιανεμπορικής αλυσίδας ήταν το καλοκαίρι του 2019, οπότε ο όμιλος εισήλθε στην αγορά των μεγάλων και μικρών οικιακών συσκευών και συσκευών κλιματισμού και θέρμανσης.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ