Νέα

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πλαίσιο: Ο Γεράρδος δηλώνει «παρών» στην πώληση του Κωτσόβολου

O CEO της Πλαίσιο, Κώστας Γεράρδος

Τις εξελίξεις που σχετίζονται με την πρόθεση της Currys να πουλήσει την Κωτσόβολος παρακολουθεί από κοντά το Πλαίσιο, όπως δήλωσε χθες ο CEO της εταιρείας, Κώστας Γεράρδος, αφού πρόκειται για έναν σημαντικό «παίκτη» στον κλάδο όπου δραστηριοποιείται.

Οπως είπε, η εταιρεία βρίσκεται σε διαδικασία εύρεσης συμβούλου προκειμένου να εξετάσει ένα πιθανό deal, ωστόσο θα πρέπει να αναλυθούν διάφορες παράμετροι, όπως είναι για παράδειγμα το management team, το διαφορετικό κοινό της Κωτσόβολος, η omnichannel προσέγγιση.

Σίγουρα μια ενδεχόμενη συνένωση δύο τόσο μεγάλων εταιρειών θα δημιουργούσε έναν όμιλο με πολύ υψηλότερα μεγέθη. Ωστόσο, σύμφωνα και με τον κ. Γεράρδο, ένα deal τέτοιου μεγέθους, εκτός του ότι προϋποθέτει την έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, απαιτεί και μεγάλο δανεισμό, που η εταιρεία πάντως μπορεί να σηκώσει.

Διευκρίνισε ότι η Citi (σύμβουλος της Currys για την Κωτσόβολος) δεν έχει προσεγγίσει την διοίκηση της Πλαίσιο. Ενώ ερωτηθείς για το ενδεχόμενο εισαγωγής κάποιου επενδυτή στο Πλαίσιο ανέφερε ότι δεν είναι στα σχέδια της οικογένειας να πουλήσει.

Η φετινή εικόνα

Μετά από την περσινή χρονιά που έκλεισε για το Πλαίσιο με ρεκόρ τζίρου (στα €435 εκατ.) και EBITDA €16 εκατ., το πρώτο μισό της φετινής χρονιάς έκλεισε με ανάπτυξη άνω του 10% για την εταιρεία και με βελτιωμένα περιθώρια κέρδους.

Με ανάπτυξη μεγαλύτερη του 10% τρέχει και το ecommerce, το οποίο, όπως τονίστηκε, δεν είναι αντίπαλο του φυσικού καταστήματος, ενώ τα Pl προϊόντα αντιπροσωπεύουν το 20% του κύκλου εργασιών της εταιρείας.

Στον τομέα των οικιακών συσκευών, όπου το Πλαίσιο μπήκε το 2019, η εταιρεία καταγράφει σημαντική ανάπτυξη και πλέον αντιπροσωπεύει το 12% στον συνολικό τζίρο της εταιρείας.

Ο κ. Γεράρδος ανέφερε ακόμη ότι το φετινό περιβάλλον χαρακτηρίζεται από μειωμένες αναταράξεις σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια -που σημαδεύτηκαν μεταξύ άλλων από τον πόλεμο σε Ρωσία-Ουκρανία, έκρηξη του κόστους σε πρώτες ύλες και μεταφορές, πανδημία, οικονομική κρίση, capital controls κ.ά.- προσθέτοντας ότι φαίνεται να έχει επέλθει σταθεροποίηση στην αγορά, η ελληνική οικονομία παραμένει σε ανοδική πορεία και o ανταγωνισμός στο κλάδο κινείται σε υγιή επίπεδα.

Πυλώνες ανάπτυξης

Η στρατηγική ανάπτυξης της εταιρείας περιλαμβάνει έξι βασικούς πυλώνες:

  • Ισχυροποίηση των κέντρων διανομής. Στόχος της εταιρείας είναι να προσφέρει σε μεγάλη κλίμακα και με χαμηλό κόστος ανά παραγγελία, τις οικιακές συσκευές, το on demand delivery, το slot delivery (παράδοση σε δίωρο που ορίζει ο καταναλωτής).Παράλληλα η εταιρεία εξετάζει επενδύσεις στα small parcels
  • Προσωποποίηση στις παραδόσεις
  • Νέα καταστήματα
  • Ενίσχυση του ecommerce
  • Employer of Choice
Πηγή: Eurokinissi

ESG Excellence και αύξηση κοινωνικού αποτυπώματος

Σημειώνεται ότι η εταιρεία σχεδιάζει να επενδύσει €40 εκατ. τα επόμενα χρόνια με την επένδυση στα Logistic center να φθάσει τουλάχιστον τα €14 εκατ. την τριετία 2023-2025.

Νέα καταστήματα

Σε ό,τι αφορά την ανάπτυξη του δικτύου, σημειώνεται ότι το Πλαίσιο λειτουργεί σήμερα 25 καταστήματα με πιο πρόσφατο το κατάστημα που άνοιξε στη Λεωφόρο 62 Μαρτύρων στο Ηράκλειο. Έχει προγραμματιστεί το άνοιγμα νέων καταστημάτων μέχρι τέλος του 2023, σε Αττική και περιφέρεια σε σημεία που δεν έχουν ακόμα καλυφθεί, ενώ επισημάνθηκε από τη διοίκηση ότι το Πλαίσιο θα έχει παρουσία και στο Ελληνικό.

Αναφορικά με την Κύπρο, για την ώρα δεν προγραμματίζεται επέκταση στην χώρα αυτή. Πρόκειται πάντως για μια αγορά που παραμένει στο… ραντάρ του ενδιαφέροντος της εταιρείας, όμως χρειάζεται συγκεκριμένο πλάνο επενδύσεων, όπως είναι logistic center για να λειτουργήσει σωστά.

Συνεχίζοντας ο κ. Γεράρδος ανέφερε ότι το πλάνο επέκτασης του δικτύου των καταστημάτων είναι υπό σκέψη γιατί ακόμα δεν έχει βρεθεί η χρυσή τομή για την μετά πανδημία εποχή, ενώ υπάρχουν δυο επιταχυντές αγορών: η παραλαβή της παραγγελίας την επόμενη μέρα και το pick up από το κατάστημα.

«Ο καταναλωτής είναι διαβασμένος και έρχεται για να επικυρώσει την επιλογή του. Το plaisio store του μέλλοντος είναι υπό εξέταση και σίγουρα θα έχει οικιακές συσκευές, ενώ θα θέλαμε να βάλουμε νέες κατηγορίες προϊόντων όπως είναι π.χ. ηλιακοί θερμοσίφωνες, αντλίες θερμότητος κλπ)», σημείωσε.

Η έξοδος από το χρηματιστήριο

Τέλος, ο κ. Γεράρδος αναφέρθηκε στην έξοδο της εταιρείας από το Χρηματιστήριο στα τέλη της περασμένης χρονιάς, λέγοντας ότι είναι ένας πολύ καλός θεσμός που βοηθάει μια εταιρεία να αντλεί κεφαλαία και να χτίζει αξία, όμως την βάζει να δημοσιεύει αποτελέσματα ανά τρίμηνο.

Αυτό, όπως είπε, είναι ένας... “καρκίνος” για μια εταιρεία που θέλει να αναπτυχθεί.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ